Reklama

Reklama

Profesor George Falconer (Colin Firth) je vyschlou řekou. Po smrti svého dlouholetého partnera (Matthew Goode) nemůže přijít životu na chuť. Nezvedá telefony, zůstává v kontaktu pouze s jedinou kamarádkou (Julianne Moore) a svět se pro něj stal jen nepříjemnou rutinou. Každý den začíná s jedním cílem: nějak jej protrpět do dalšího. Dnešní den ale bude jiný. Všechno to skončí a nebo znovu ucítí smysl a chuť do života. Single Man režiséra Toma Forda, původně módního návrháře stojícím za oživením značek Gucci a Yves Saint Laurent, je příběhem o lásce a osamění, zdánlivě bezejmenných okamžicích a záblescích smyslu života. Filmově nádherné zpracování „padne“ jako na míru šitý oblek. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (550)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jak už je zřejmé z názvu, tenhle film do značné míry stojí na výkonu jediného muže, konkrétně Colina Firtha. Tomu nezbývá než zatleskat. Ale také muž v pozadí, módní návrhář Tom Ford, odvedl vynikající práci. Málokteré psychologické drama je tak do posledního detailu vypiplané, podobně výborná je i práce se zvukem, parádním soundtrackem počínaje přes zajímavou práci s ruchy až po zesílené zvuky okolního dění. Audiovizuální zážitek na jedničku, ale možná to chtělo citlivější režijní přístup... ()

eileen 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době opravdu kvalitní film, ve kterém se Colin Firth objevil, jen si říkám, jestli už nadosmrti bude hrát homosexuály :-)). Ale teď k filmu. Jde o pohled do života člověka- homosexuálního profesora George F., který ztratil vlastně jediného opravdu blízkého člověka a celý děj se odehrává v jednom dni, ve kterém se George pokouší zprovodit ze světa a současnost se prolíná s jeho vzpomínkami z minulosti. Film není ani tak vyjímečný dějově, to už tu opravdu párkrát bylo, ale svým zpracováním, co se týče výtvarného pojetí, střihu, nádherné hudby a hlavně skvělého herectví hlavního protagonisty, který si podle mě toho Oscara tady zasloužil. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vynikající filmová adaptace románu Christophera Isherwooda. Formálně dokonale vytříbený snímek o hluboké skutečnosti, která byla již nesčetněkrát popsána v literatuře, tedy o tom, že mezní situace bývají zpravidla doprovázeny existenciálními stavy, v nichž je stěžejní ona fascinace bezvýznamným detailem, vůní, pocitem, tak jak to známe kupříkladu z Camusova Cizince. I tady se titulní postava pod vlivem vyhoření zapříčiněným ztrátou nejbližšího člověka (hrubé by bylo zjednodušení na pouhý vztah dvou homosexuálů) při rozhovorech soustředí na bezvýznamnosti, konkrétně si třeba v jedné z typických scén v době kubánské krize a aktuální jaderné hrozby při rozhovoru o jaderných krytech všímá až v jakémsi riefenstahlovsky podávaném kultu těla hry svalů náhodně zahlédnutých tenistů. Celá ta fascinace bezvýznamnými detaily slouží stresované mysli jen k jednomu jedinému - k odvedení pozornosti od hlavního stresoru, který vědomí člověka není sto zvládat. Stejně jako pováleční existencialisté reagovali na hrůzy holocaustu a druhé světové války, reaguje i hlavní postava na svého démona reality. ,,Vlastně se většinu času cítím být sám. Vždy jsem se tak cítil. O samotě se narodíme, sami též zemřeme." Tenhle pocit je vlastně bytostně depresivní a působí až nihilisticky, ne nadarmo se celá dějová linie točí okolo fenoménu ryze existenciálního - aktu sebevraždy. Debutující režisér Tom Ford nezapře svou reklamní minulost, jelikož po formální stránce používá přehršel postupů a neotřelých technik z reklamní filmové branže. Vynikající jsou především herecké výkony, hudba a retro stylizace, zvláště pak postižení přesněji neidentifikovatelné nálady a atmosféry plynoucí k divákovi ze snímku. Za ni si tehle svojský film pátou hvězdičku téměř zasloužil... ,,Párkrát jsem ve svém životě zažil chvíle úplné jasnosti. Když na pár krátkých sekund ticho přehluší ten hluk, to víc cítím něž myslím. A věci vypadají tak ostře a svět vypadá tak svěže, jako kdyby všechno právě teď vzniklo." ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

http://www.youtube.com/watch?v=Zm5pbLMn8j8 Otevřít oči a probudit se ze sna. Noc za nocí se topíš. Tlak tě trhá na kusy. Není jak se nadechnout. Není jak najít směr kterým se vydat a najít hladinu. Sám uprostřed oceánu a voda kalí rozhled. Chceš žít. Chceš aby to bylo jako dřív. Vždyť plavat bylo tak příjemné. Dnes už ale ne. Protože oceán ve kterém jsi, je mrtvý. Stejně jako ty. ____ Probudíš se. Přišlo tím snad vysvobození? Ne.. Je to mnohem horší. Každý předmět, běžná rutina, vuně. Vše ti připomíná toho, jehož součástí jsi byl. Jenž součástí byl tvou. A ty oči. Krásné oči těch kteří žijí. Nenávidíš je za to! Za ty oči. Za to že žijí. A pro to pohrdáš sebou. Jsi již dávno mrtvý ale ohleduplnost k okolí a jeho očekávání tě nutí být navenek se vším smířený. Špatné divadlo. Všichni to cítí. Ale bojí se. Bojí se sdílet tvou bolest a ty se bojíš jim kousek předat. Nemají na ní právo. Je to tvá bolest! Jak zoufale zkoušíš začít od znova. Věnovat city jiným, u kterých víš, že bys toho snad kdysi byl schopen. Nevíš jak. Bojíš se. Jsi odpad. Ten který okolí vysává. Ne pouze postradatelný. Ale přímo svou existencí pobuřující. Chtěl bys být součástí. Už nikdy nebudeš schopen. V dříve prázdném místě mysli se postupně ukotví jasně dané řešení. Šeptá. Naléhá. Nakonec křičí. Polibek smrti je to, co tě opět naplní. Co ti dovolí znovu dýchat. Uvědomíš si opak? Prohlédneš včas skrze temný povlak na očích? Mnohým se to povedlo. Mnohým nikoliv. ____ PS: Dlouho jsem si nepřečetl tolik dementních komentářů jako u tohoto filmu. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Čtyři a půl s tím, že po druhém puštění hrozí seriózně atak na pět kousků. Co na Fordově snímku oceňuji zdaleka nejvíce, je práce s hudbou. Možná, že se začínající režisér učil od PTA, protože takhle mistrně provázanou audio stopu s filmovými okénky nepamatuji. Vlastně: pamatuji - naposledy v Magnolii. Tklivé smyčce a depresivní orchestr jsou nedílnou součástí téměř celé stopáže, uvědomění hlubokého zážitku následuje těsně po závěrečných titulcích. Celé drama je neuvěřitelně působivé, jen od Firtha jsem čekal malinko víc; těch oslavných recenzí možná bylo přespříliš. Délka filmu je velmi sympatická, stejně tak jako nerušivá režie, střih... zkuste sami, a uvidíte! Milé, působivé, krystalické drama. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (22)

  • Dům, ve kterém ve filmu George Falconer (Colin Firth) bydlel, se v prosinci roku 2012 prodal za 1 395 000 amerických dolarů. (sarinka)
  • Colin Firth je jediný britský herec ve filmu, který hraje britskou postavu (George). Jeho amerického partnera Jima a studenta Kennyho ztvárnili britští herci Matthew Goode a Nicolas Hoult, zatímco jeho britskou kamarádku Charley si zahrála americká herečka Julianne Moore. (Martinibaby)
  • George (Colin Firth) sa v rozhovore s Kennym (Nicholas Hoult) zmieni, že v minulosti užil drogu meskalín a dopadlo to tak, že si oholil jedno obočie. Niečo podobné sa skutočne stalo režisérovi Tomovi Fordovi. (jofffo1)

Reklama

Reklama