Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 077)
Do dvou třetin geniální dohra tíživosti a narůstající deprese, jakou nastavil předchozí díl. Pak ale jakoby si někdo vzpomněl, že je to vlastně komiksový film z hollywoodské produkce a finále onu potřebnou auru opravdovosti ztratí a zůstane "jen" výborná žánrovka. Nic proti tomu, ale po tom všem, čím si Batman prošel (jako postava i filmařsky) je to jednoznačný krok zpátky. Navzdory závěrečnému klopýtnutí je Temný rytíř povstal nejen důstojným, ale ba přímo vynikajícím završením velkolepé trilogie, která posunula hranice komiksu zase o něco dál. ()
Majestátne. Má to svoje drobné scenáristické, herecké i režijné faily a je to na môj vkus až príliš "socialistické", ale všetky výhrady sa drobia pod váhou mohutnej dejovej štruktúry, ktorá je proste EPIC. Ten spôsob, akým Nolan zobral komiksové, ba rozprávkové prvky a pretavil ich do mýtického tvaru, proste musím obdivovať. No a Zimmer mu pomáha zo všetkých síl. ()
„No one cared who I was, until I put on the mask.“ Řekl to Bane, Batman, či sám Gotham..? Strach, Chaos a teď Bolest prostřednictvím drtivého vítězství epiky. Nolan v této žádané disciplíně objevil zcela neprobádané kouty vesmíru a protože sviští rychlostí světla, má pasažér ztíženou šanci zachytit pouhým okem jakákoliv tmavá mračna. Navíc, Chris se naučil akci i vyjádřit emoce a udělal tak poslední krok k vlastní komplexnosti - filmové to nesmrtelnosti. Jen jedna drobná, nepodstatná výtka, v které se shoduji se Sonnerym. Drobným gestem Alfreda na zahrádce kavárny to mělo skončit - představivost je totiž odjakživa ten nejvýkonnější vesmírný pohon.. Dodatek: Baneův chorál made in Zimmer je prvotřídně ďábelský, to hustilkou přifouknutý Hardy ostatně taky.. ()
Nejednou jsem byl nařčen místní skvadrou, že moje komentáře jsou přespříliš přebujelé a že na můj bryskní lexikon nemohou, z důvodu defaultního deficitu cerebrální kapacity, adekvátně reflektovat, poněvadž mu nerozumí. Jakožto altruista plebejci zvolený, činím tedy výjimku a pokusím se pro těch pár retardů následující kinematografický opus popsat klasickou a tolik oblíbenou debilštinou: Ty vole, čumím na to podruhý že, film jako dobrej, osvětlení dobrý a všechny ty hezký věci, ti lidi hráli svoje role dobře že, to jim nemůžeme vzít, snažili se. Líbily se mi všechny ty super triky, a co teprve supr čúpr hírous pan Betmen, ten byl fakt k sežrání fíííháá. Ale musíte uznat, prostě musíte, že některý ty scénky byly prostě úplně na prd že a takový moc trapný prostě abych tak řek. Nemůžu dát víc jak tři hvězdičky, prostě nemůžu i když bych chtěl, hele něco tam jako chybělo a mně se to jako celek nelíbilo zas tak úplně že. Vím že na mým hodnocení prostě záleží že, ale fakt nemůžu dát víc, sorry lidi. ()
Epické v každém ohledu, včetně všech důsledků, které z velkoleposti a rozsáhlých plánů, myšlenek, symbolů a příběhových linií plynou. Nolan versus absolutně přehnaná divácká očekávání nemohl uspět na celé čáře, ale přivedl nového záporáka velkých rozměrů (pro mě lepšího než Joker) a příběh propletený jak další sága. Větší film tu totiž nebyl a ještě delší dobu nebude a na IMAX plátně je to zábava na víc podívání s hromadou emocí a naprostým vtažením do děje. Jen ten jeden závěrečný twist mi tam bije až moc do očí a nutí se ptát, proč to Nolan nemohl dohrát podle těch prvotních not a za každou cenu musel zvrátit vývoj dění, musel divákovi ukázat, kdo je tvůrce filmu a kdo divák... (možná až metaforicky->očekávání tvoří film, film vytváří očekávání). Kruh se uzavřel. Velkolepě, působivě, mrazivě, ale s mírnou pachutí, že to mohlo být ještě lepší. Ale Nolan je viditelně taky jen člověk, ne žádný superhrdina s nadpřirozenými schopnostmi... je to vlastně dobře nebo ne?:)) (později podrobněji) ()
Galerie (345)
Zajímavosti (173)
- Marion Cotillard začala natáčet dva měsíce po porodu a v posledních měsících natáčení také dojížděla do Francie na dotáčky Rust and Bone. (HellFire)
- Anne Hathaway (Selina) se na svou roli připravovala desetiměsíčním tréninkem v posilovně a speciální dietou, aby se vešla do svého kostýmu, jenž byl pro ni s onou dietou něčím na způsob psychického teroristy. Pětkrát týdně na ni čekala tvrdá příprava zahrnující cvičení, trénink s kaskadéry a hodiny tance. Aby co nejlépe zvládla kočičí pohyby, chtěla si pořídit kotě; kvůli alergii přítele na kočky nasávala znalosti z videí National Geographic na YouTube. (JoranProvenzano)
- John Nolan, strýko režiséra Christophera Nolana, podobne ako vo filme Batman začína (2005) stvárnil postavu Douglasa Fredericksa, člena predstavenstva Wayne Enterprises. (Dado)
Reklama