Reklama

Reklama

Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (21)

Trailer

Recenze (1 060)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Když pominu úvodní a závěrečné minuty, tak tenhle prequel ke kultovnímu sci-fi hororu si slovíčko remake zaslouží víc, než třeba předělávka Hills Have Eyes. Po celou dobu mi režisér cpal jednu Carpenterovu provařenou scénu za druhou, až jsem se začal obávat toho, že to i skončí identicky jako předchůdce. Máme tu tedy spalování zbytků monster ve sněhu, identifikace krevních vzorků vystřídala prohlídka plomb a nesmí chybět ani husky. Snímek si udržuje docela pěknou atmosféru plnou nejistoty a strachu, herecké obsazení mi tentokrát nevadilo. Spíš mi překážela ta digitalizace oněch slizkých potvor. Sice jejich zpracování nevypadalo věru zle, ale v tomhle ohledu Bottinova maskérská práce u originálu se ukázala jako nepostradatelnou. Nestárne, léty spíše zraje jako víno, a je hlavně živější. Nakouknutí do vesmírného plavidla mimozemšťana bylo fajn, ale rychle ubývající budget zkrátka nezapře. Naproti tomu poslední záběry s norskou helikoptérou vyvolají nefalšovanou nostalgii, a ještě skvěle naváže na Carpentera. Nakonec tedy můžeme být rádi za to, jak to vlastně dopadlo. Mohlo být mnohem hůř. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Na počátku by asi nebylo od věci zmínit, že mistr Tesař to tedy rozhodně není. Nene. Ačkoliv tomu není věcně co vytknout, oproti dobám, když ještě tu vesmírnou kapavku vypaloval pan Russel, to má atmosféru téměř bez kyslíku. Ústřední mikrobiologická kikina působí dojmem, že by měla problém zanalyzovat vlastní poševní sekret a ta partička dvoumetrových vikingů kolem není ani trochu nad věcí a umí jenom hysterčit a s jekotem zdrhat. Je to asi proto, aby mezi těmi tupými Nory náležitě vyčníval pragmatický, fešácký Američan, který si jako jediný dokáže v těch mínus pětadvaceti zachovat chladnou hlavu a jít rovnou na věc. Efektově povedené, ale měl jsem z toho trochu pocit jako z fungl nového, luxusního šestipokojového bytu s věcným břemenem na dožití tchýně! ()

Reklama

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

OK, takže hned po první scéně se dá začít psát mnohastránkový (a možná to jednou fakt udělám, zatím třeba nemám téma na magisterskou diplomku) elaborát na téma, že kinematografie už není, co bývala, a co všechno ti sráči dneska dělají špatně. Omluvte vulgarismy, ale jsem z toho už zoufalá. Rozdíl mezi intrem "Věci: The Original Masterpiece" a "Věci: The Pathetic Try To Make A Cool Movie About Weird Stuff And Snow" se má tak, že v tomto prequelu mají filmaři dost peněz na počítačovou animaci a akční scény, místo aby se jejich pozornost věnovala chytrému scénáři, budování atmosféry nebo alespoň výrazným tvářím pro z podstaty vyvražďovaček ploché role. Zvláště co se týče toho scénáře, tak si filmaři asi představují obsah filmu jako Hurvínek válku nebo vážně nevím. Posuny v ději se odehrávají dialogem místo činů, a ty dialogy ještě vypadají, jako by je někdo postižený syndromem vyhoření vypotil v těžké hodince a nikdo další to po něm ani nepřečetl. Nikdy se nepřestanu divit, jak se něco takového vůbec může dít v procesu výroby filmu, který prochází tolika rozličnými fázemi. Nejdřív to autor scénáře musí napsat, potom to čte někdo z produkce, dramaturg, režisér, kameraman, herci a další přidružení profesionálové, a v žádné instanci se to neodhalí? A nebo je odpovědí to, že scénář nikdy nikdo nečte a proto takový film většinou vypadá, tak jak vypadá? Nadbytek postav je celkem směšný, včetně jejich chování a reagování na situace. Vzhled základny, jako takový pěkný domeček někde na předměstí, včetně záclonek a vší možné podobné parády. A ještě různé další stupidní věci, ale teď už jsem docela rozčílená, takže opouštím dráhu pseudoargumentů a dostávám se na pole prachsprostých emocí. Jsem totiž velmi velmi velmi rozhněvaná na filmy s ženskou hrdinkou, která vypadá takhle a chová se takhle, protože to vytváří maximálně negativní obraz jakéhokoliv dalšího možného filmu s ženou v hlavní úloze. A když pomineme to, jak byla napsána, tak odteď nemám ráda tuhle herečku, která vypadá, že neumí vyjádřit ani nejzákladnější emoce, a její výraz se prakticky nezmění od začátku do konce filmu, a ještě ani nemá jiskru. Co se týče kamery, nebyl tam jediný hezký obrázek. A ještě jednou se musím vrátit k věci scénáře: K základním dovednostem scenáristy by mělo patřit vyfabulovat příběh tak, aby seděl na určitou kostru, například ehm, no já nevím, třeba když už existuje film, ve kterém je řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak aby to i odpovídalo, třeba pes, nebo pojízdná vozítka s mrtvým tělem u kráteru s obří mimozemskou lodí, nebo případně i živá ženská, která přesně ví, co se tam všechno stalo. No a mezi další základní schopnosti scenáristy by také mělo patřit to, že když například existuje film, ve kterém bylo řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak vyfabuluje příběh sequelu tak, aby to nejenže navazovalo, ale aby také existoval důvod, proč se na takový film vůbec dívat, tzn. přijít s překvapivou interpretací indicií, které zůstaly po původní Věci. Protože ve chvíli, kdy veškerý obsah filmu jde shrnout do několika krátkých vět a navíc všechny tyto věty už byly řečeny v rámci jiného (a v tomto případě i mnohem lepšího) filmu, je už možno jenom klesnout na kolena, plakat a rvát si vlasy. Já bych to udělala, jenomže mám příliš ráda své vlasy. () (méně) (více)

Zeck 

všechny recenze uživatele

Polovina věcí ve filmu nedává sebemenší smysl. spoilery Mimozemšťan se rozhodne, že vyskočí z ledu, sejme chlápka a začne ho přeměňovat. V ten samý okamžik je zabit, spálen a vše je zdánlivě vyřešeno. Druhý den se objeví dva lidé, kteří s danou "thingou" nepřišli vůbec do kontaktu. Oba jsou eliminováni, přesto se o pár minut později objevují další transformovaní mimozemšťané, kteří se nacházejí v lidech, ve kterých se nikdy nacházet nemohli ... stop kurva! Film je mizerný hlavně díky scénáři, původní Věc odkazovala na norskou základnu o pár lidech, ve které došlo z neznámých důvodů k vnitřnímu boji, spálení celé základny a následně k "magorské" snaze zabít nebohého Malamuta. Scénárista nám ale v roce 2011 chce sdělit něco jiného, podle něj byla sice celá základna norská, ale všichni na ní uměli precizně anglicky (až na jednoho člověka stojícího mimo kolektiv: neumíš anglicky? nemáš mezi námi Nory co dělat, vole), bavili se mezi sebou anglicky a navíc byli doplnění o skvělý americký tým, který čistě náhodně tvořili ti nejlepší jedinci ze všech. Díky tomu zde máme Američana, který vypadá přesně jako Kurt Russell v původní Věci (i vlastnostmi), jen mu chybí to máničkovité háro (nahrazené rebelskou naušnicí), pak tu je klasický nigga z ghetta, který se stará jen o tu svojí black ass, a nakonec největší hvězda filmu, modelka, která je zároveň vědcem a navíc jako jediná drží funkční hořák, kdy všichni muži bez poznámek ustupují a přenechávají iniciativu pro boj s mimozemšťanem právě ji (feministky se musely prstit, až to mlaskalo). Největší prdel je ovšem v tom, že je zde přes 15 postav, které člověk nedokáže ani rozeznat (až na Američany - pochopitelně), natož poznat. Ten uměle našroubovaný závěr se psem, z toho jsem se skoro posral smíchy (sakra Matthijsi van Heijningenne juniore, kdo bude pronásledovat toho psa, všichni jsou mrtví? .. na to ser, někoho necháme obživnout), nehledě na fakt, že scénárista s rejžou v tak chaotickém konci úplně zapomněli na jednu z vedlejších postav (poslední záběr na postavu: je posraná strachy ... chvíli před titulky: je mrtvá). Nevidět Věc z 80. let, tak se mi tohle možná líbilo, ale čumět na tak směšný look mimozemšťana, který by si těmi svými špagetovými chapadly nemohl vyhonit ani péro, natož postavit mezigalaktickou loď, která 100 000 let v kuse vysílá nouzový signál? Ježiši...45% ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Budete chtít porazit Arnolda Schwarzeneggera na páku, složit Mariusze Pudzianowského v ringu, přechytračit Stephena Hawkinga nebo ukazovat Stevie Wonderovi svoji sbírku harmonik?? Ne, nebudete. Proč?? Protože to je naprosto zbytečná práce! Zbytečně investovaná energie, čas a v případě Arnolda a Mariusze i koledování si o nějakou zlomeninu. Asi chápete, co mám na mysli. Že jako nejzbytečnější věc roku v Hollywoodu bylo točit remake (prý prequel) ke Carpenterově Věci. Za svým názorem si stojím i po shlédnutí filmu. Jakmile víte, vo co go, co se chystá, je konec. To by to musel zfilmovat někdo sakra dobře, aby to zaujalo i přesto, že víte, co přesně se v podstatě stane. Úplně průserový to nakonec není, ale bohužel chybí ty nejdůležitější prvky jako třeba: nejistota, paranoia, pocit bezmoci, atmosféra, apod. A pár povedených efektů to příliš nezachrání. Mohl bych o tom napsat ještě tak pět řádků, ale... nepřijde Vám to zbytečné?? Mně jo. Takže čus, doufám, že se za rok nebudu muset rozčilovat u filmu Čelisti: Zrození... ()

Galerie (84)

Zajímavosti (25)

  • Hudobným nástrojom ukulele, ktorý na oslave používala základná posádka, je model Fender, ktorý v roku 1982 nebol dostupný. Na trhu sa objavil po roku 2000. (Arsenal83)
  • Do role Sandera byl původně obsazen Dennis Storhøi. První týden se dokonce zúčastnil natáčení a nafilmoval několik scén, protože byl ale mimo kontrolu a často opilý, byl produkcí vyhozen a nahrazen Ulrichem Thomsenem. Se Storhøiem byla natočena například scéna vstupu do jeskyně, která byla nakonec ve filmu ponechána s tím, že byl jeho obličej digitálně zaměněn za obličej Thomsenův. (oje)
  • Film bol pôvodne natočený s praktickými efektami, o ktoré sa postaralo legendárne štúdio ADI. Šéfom v Universal Pictures to ale pripadalo príliš staromódne. Báli sa, že film bude vyzerať smiešne a prídu tým o zárobky. V postprocese teda prikázali vymeniť praktické efekty za digitálne. To však bolo kontraproduktívne, pretože film schytal vo svete kritiku práve za nekvalitné CGI efekty. Práca ADI štúdia teda bola úplne zbytočná. Videá z natáčania, kde boli použité praktické efekty, sú stále dostupné na YouTube. Fanúšikovia filmu už niekoľkokrát žiadali formou petície štúdio, aby vydalo špeciálnu verziu filmu práve týmito efektami. Žiaľ, prosby ľudí zostali bez akejkoľvek odozvy. (tXtX)

Související novinky

Hororová Věc se dočká rebootu

Hororová Věc se dočká rebootu

26.08.2020

Legendární filmař John Carpenter potvrdil, že ve studiu Blumhouse zvažují reboot kultovní Věci z roku 1982. Ta sama je remakem Věci z jiného světa z roku 1951, oba filmy pak vycházejí ze stejné… (více)

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

05.11.2011

Ústřední postavou 300: Battle of Artemisia bude perský král Xerxes. Čelit mu ale bude athénský generál a velitel spojené řecké flotily Themistoklés. Zdá se, že studio Warner Bros. našlo představitele… (více)

Hororoví bubáci ve 3D

Hororoví bubáci ve 3D

30.04.2010

Saw VII, Nezvratný osud 5 a Kruh 3. Všechno ve 3D. Tím bychom to mohli uzavřít – řekněte, kdo potřebuje podrobnější informace? Nebylo by ale fér nařknout horory z poplatnosti trendům. Pokud nějaký… (více)

Reklama

Reklama