Reklama

Reklama

Trosky

(festivalový název)
Trailer 2

Obsahy(1)

Celovečerní debut jihokorejského herce Yanga Ik-junea předkládá nevybíravý pohled na koloběh hněvu a násilí ve společnosti. Už úvodní sekvence plná nelítostných ran a verbálních hrubostí plně vystihuje všední realitu hlavního hrdiny, jenž pracuje jako vymahač dluhů. Brutalita a vulgarita pro něho představují jediný známý způsob komunikace, a tak rány rozdává nejen dlužníkům, ale i svým kolegům a blízkým. V jeho nitru dušená potřeba komunikace najde ideální vodič v prostořeké studentce, s níž se hrdina náhodně setká a následně sblíží. Vyprávění postupně rozkrývá paralely a přímé vztahy mezi rodinným zázemím obou postav a bez plytkého moralizování či šablonovitých východisek ukazuje dalekosáhlé následky domácího násilí. Nekřiklavé vyprávění rozvádí originální dynamiku postav a působivě zachycuje jejich životy složené z bezprostředně úsměvných, drasticky fyzických i trpce tragických situací. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (20)

Adrian 

všechny recenze uživatele

V ramci stagnacie korejskeho hallyu v obdobi 2007 - prva polovica 2008 sa v korejskom filmovom premysle prijalo viacero opatreni, ktore mali ulahcit "vytriezvenie" z euforie panujucej vdaka velkemu uspechu a popularity tamojsej kinematografie v kozmopolitnom rozsahu od pociatku tohto milenia. Jednym z opatreni bolo popri krateniu rozpoctov u velkych blokbusterov aj fakt, ze i tie najvacsie korejske produkcne/distribucne spolocnosti (CJ, Showbox/Mediaplex) zacali inevestovat (vzhladom na financnu narocnost) do mensich projektov a prac debutujuich reziserov, ktori prisli so zaujimavymi nametmi a jasnou viziou spracovania. Film Breathless je toho ziarivym prikladom. Debutujuci reziser, scenarista a herec v hlavnej ulohe Ik-jun Yang prostrenidnictvom pribehu gangstra - vymahaca dlhov zobrazuje pre korejsku spolocnost dalsi z jej neslavnych neduhov - domace nasilie (ci uz na zenach, alebo inych rodinnych prislusnikov). Mozno i vdaka tomu, ze tento jav je v korejskej spolocnosti brany hlavne ako "znama skutocnost, o ktorej ale radsej netreba hovorit", reziser si neberie vo filme ziadne servitky - tak v samotnom zobrazovani nasilia ako aj hovorenom slove, kde intenzitu hrubych vyrazov a ich vsemoznych kombinacii by mohol zavidiet aj QT. Roztrasena kamera a skvele herecke vykony pomahaju vemi silno budovat pocit realistickosti s intenzivnujucou atmosferou bezmocnosti vymanit sa z bludneho kruhu nasilim preplneneho zivota. Skoda tej premrstenej stopaze, ktora dokazuje, ze niekedy je menej viac, hlavne pri tak tazivych scenach a emociach. Na debut ale velmi dobre. [Berlinale 2009] ()

hujerita 

všechny recenze uživatele

Aj že áno! Každá postava má svoju minulosť a väčšinou tie najhoršie zážitky v detstve. Sprosté slová, kopance a bitky na dennom poriadku. Celkovo sa to dalo pozerať, len mne tam vadil celkovo výzor filmu. Zábery moc televízne a ulice moc čisté. Možno obrazovo s drsnejším "look-om" by to bolo o triedu vyššie. Inak spokojný som bol. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut jihokorejského herce Yanga Ik-joona předkládá nevybíravý pohled na koloběh hněvu a násilí ve společnosti. Už úvodní sekvence plná nelítostných ran a verbálních hrubostí plně vystihuje všední realitu hlavního hrdiny, jenž pracuje jako vymahač dluhů. Brutalita a vulgarita pro něho představují jediný známý způsoby komunikace a tak rány rozdává nejen dlužníkům, ale i svým kolegům a blízkým. V jeho nitru dušená potřeba komunikace najde ideální vodič v prostořeké studentce, s níž se hrdina náhodně setká a následně sblíží. Vyprávění postupně rozkrývá paralely a přímé vztahy mezi rodinným zázemím obou postav a bez plytkého moralizování či šablonovitých východisek ukazuje dalekosáhlé následky domácího násilí. Nekřiklavé vyprávění rozvádí originální dynamiku postav a působivě zachycuje jejich životy složené z bezprostředně úsměvných, drasticky fyzických i trpce tragických situací. (původně psáno pro MFF Karlovy Vary) ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„HAJZL, CO ROZDÁVÁ VÝPRASKY SI MYSLÍ, ŽE NIKDY NEDOSTANE PŘES HUBU. ALE PŘIJDE DEN, KDY I TAKOVEHLE HAJZL JDE K ZEMI…“ /// Složitá osobnost tenhle Sang-Hoon. Dalo by se říct, že dokonce čurák. Násilí v jeho životě střídá násilí a dlouho nevím, jestli jde v tomhle filmu taky vo něco jinýho. Jo, ještě vo sprostý slova. V tom jsou taky machři. Takže tady každej píčuje a někoho řeže. Náročnej snímek, páč málokdy se vidí tolik kreténskejch bastardů na jednom místě. Moc to nepobírám a vobčas se i nudím. (Netvrdím, že domácí násilí je pro zúčastněný nuda, mluvím za sebe, jako diváka.) Konečně si k sobě aspoň někdo hledá nějakou cestu. Ta je dlážděna jakýmisi dobrými skutky, ale taky (nepřekvapivě) krví. Zvláštní (korejský) dvourodinný drama vypráví o dětech a jejich vztazích mezi sebou a k rodičům a... Ale jinak než to známe z těch nenáročnejch bílejch filmů. Tady na to jdou přes násilí a je to prej ze života. Tak jestli voni tam takhle normálně žijou, tak my jsme tady totálně ujetý… Nevěřím. Jde o hodně dramatickej pokus vyjádření toho, co je v popisu filmu, způsobem, kterýmu rozumím, ale neobdivuju. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád navštěvuju rozbitý Korejce. 2.) Fotr to u nás řeže hlava nehlava. Líbí se mi to. Budu jako on... 3.) Thx za titule „eleintron“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Hodně drsný film o týpkovi, ktrý naprosto vše ve svém životě řeší násilím ... Jeho práce je pouze násilí a rvačky, jeho život také... Má za sebou tíživou zkušenost z dětství, která jej stále pronásleduje. Následně potká dívku, více se s ní seznámí ... Časem už není takové hovado a občas se i omluví, snaží se stmelit několik upadlých lidských existencí jako je on ... Přes veškeré to násilí, kterého je ve filmu opravdu strašně moc, rvačky atd., se nejedná o žádný bojový film. Je to čisté drama o smutných osudech lidí, podobných osudech, neschopnosti komunikovat mezi sebou a také lásce ... Neuvěřitelně dlouhá stopáž film kazí, ani tak se v dramatickém žánru nejedná o nic extra. Je to dobré, může to zaujmout, ale je to dost suché, přímé ... ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama