Reklama

Reklama

Dr. Jekyll a pan Hyde

  • Česko Fantom z Londýna (více)
Trailer

Obsahy(1)

Vážený londýnský lékař dr. Jekyll vypracuje metodu kterou lze v člověku oddělit jeho dobré a zlé stránky. Při pokusu, který koná sám na sobě, se změní v nevypočitatelného a násilnického pana Hydea. Když jeho zlé Já zabije pouliční holku, nelze už prozrazení celé události zastavit. (HOODY)

Videa (1)

Trailer

Recenze (63)

Teebo 

všechny recenze uživatele

Za nejlepší část filmu paradoxně považuji hned úvodní desítky minut, které se samotným jádrem filmu - přeměnou, nemají moc společného a spíše se jen klidně proplouvá dobovou atmosférou (pěkné scény: odjezd na přednášku, bál, laškování s prostitutkou). Zřejmě jsem dnes zvolil špatný žánr. Zapomenout také nesmím s pochvalou kamery, střihu a "triků" (pohled z první osoby, zrcadlo, proměna a kamera přejíždějící od jedné ruky k hlavě a k druhé ruce, svíčka jako měřič času). Výkony herců také stojí za zmínku, jen jejich mimika přímo při pohledu do kamery mi nepřišla moc přesvědčivá. Film mě bohužel ale nedokázal strhnout a chvílemi jsem se začínal nudit (což je možná způsobené tím, že den před shlednutím jsem četl knížku; ačkoli děj je v mnoha aspektech odlišný ve srovnání s předlohou). Samotný závěr mi nepřišel příliš povedený a v tom moři adaptací Jekylla a Hyda jistě existují zdárnější zakončení. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Tohle je naprosto úchvatná adaptace Stevensonovy předlohy. Práce s kamerou navazuje na období vymazlených zàběrů konce němého filmu. S příchodem zvukového filmu začala většina filmařů klást spíše důraz na novinku a vizuàlní stránku svých snímků zanedbávala. Zde tomu rozhodně tak není, byť se jedná o plnohodnotný zvukový film. Ich forma kamery v samém úvodu mě upozornila, že mohu čekat něco vizuàlně velmi zajímavého. Když si Harry odvádí svoji snoubenku na zahradu, posadí se milenci vedle sebe, následuje pohled, protipohled, velký detail jí, jeho a celek. Produkční kodex způsobil, že následně se kamera cudně odvrátí. Divák si musí připomenout datum vzniku snímku, aby pak následně pěkně dlouho nevěřícně kroutil hlavou. A děkuje za Haysův kodex, který umožnil vznik tak zajímavého zàběru, jakým je odvrácení zraku kamery. Ještě více však kroutím hlavou nad tím, že tento film nedostal Oscara za kameru. A to jsem ani nezmínila překrásnou stínohru v závěrečné sekvenci nahánění Hyda. Ceny za masky tehdy ještě nebyly, takže absence tohoto ocenění se dá snadno pochopit. Herecké výkony jsou na svoji dobu velice civilní a i z dnešního pohledu značně zdařilé. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Nejprve nalákání působivými firstperson záběry. Pak projev před studenty, který by mohl sloužit svojí expresivitou jako vzor pro Hitlerovy výstupy. A tak to pokračuje dál. Je vidět, že zvukový film má za sebou teprve tři sezóny, takže se tu postupy budoucí a minulé kinematografie dost tlučou (a očividně si filmaři ještě neví úplně rady s tím, jak napsat dialog, takže výsledek jejich snahy je občas úsměvný, viz vyznávání lásky). Ale je to zajímavé. Vlastně je to velký skok - verze jen o deset let starší vypadá nyní jako pravěká freska. ()

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Z dnešního pohledu spíše detektivní drama/thriller. V roce 1931 ale musel Mr. Hyde působit na diváky opravdu děsivě, jelikož jeho vizáž se povedla. Děsivý až odporný, oproti příjemnému gentlemovi Dr. Jekyllovi. Fredric March je zahrál skvěle a Oscara měl zaslouženě. "Ty nezrodil ses pro smrt, věčný ptáčku! Nepoddal ses ani pokolením lačným. Ty nezrodil ses pro smrt..." Moc se líbila atmosféra filmu, která byla napjatá jeho příběhem, který je originální a zajímavý. I když předtím vznikly 2 krátkometrážní filmy Dr. Jekyll and Mr. Hyde a jeden hodinový z roku 1920 od Johna S. Robertsona, vyniká podle mě oproti nim tento od Mamouliana svým zpracováním, větším prostorem pro Jekylla/Hydea a celkově pro děj. Začátek z pohledu první osoby byl zajímavý a líbilo se mi, že do první poloviny filmu dostal i humor Dr. Jekylla. Druhá polovina byla skvěle dramatická a každý musel chápat rozhodnutí Jekylla s Muriel. A komu se nelíbily Jekyllovi varhany, ten musel obdivovat jeho laboratoř, kterou si představoval že bude ve škole při hodinách chemie. :) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Mne osobne sa je dost tazko rozhodnut, ktora verzia Mr. Dzekylla a Hajda je lepsia - ci tato 1931 alebo 1941. Kazdopadne demonicky Fredric March filmu suverenne vladne a film perfektne taha dopredu. Kulisy su na rok 1931 vyborne, dialogy odsypaju, obycajne prevladaju. Tempo nenudi, Mamoulian vsak u man antocil svo j najlepsi film az Kralovnu Kristynu s genialnou Gretou Garbo : 80 % ()

Galerie (62)

Zajímavosti (7)

  • Režisér a kameraman nechtěli prozradit, jakým způsobem provedli efektní přeměnu Jekylla (Fredric March) a Hydea. Přeměna byla tajemstvím ještě v roce 1961. Nakonec se ukázalo, že postupný proces přeměny byl nakreslen na Marchovu tvář a proces přeměny byl veden prostřednictvím přeměn a různých nasvícení. (Oktavianus)
  • Režisér Rouben Mamoulian dlho hľadal nezvyčajnú hudbu pre Jekyllovu transformáciu na Hyda (hral Fredric March). Malo to byť niečo, čo nepočujeme v bežnom živote. Vykonal mnoho neúspešných pokusoch (bubny, gong) . Nakoniec vybehol niekoľkokrát hore-dolu po schodoch a nahrali bitie jeho srdca. A to je zvuk, ktorý počas premeny počujeme. (ChristineD)
  • Pracovna Dr. Jekylla (Fredric March) má ve filmu 2 podoby. V jedné je naproti jeho pracovního stolu velké okno a další stůl s chemickým vybavením. V jiných scénách je ale na tom místě skříň se svícnem a stěna s poličkou. (Litsarch)

Reklama

Reklama