Reklama

Reklama

Roger Greenberg je ztělesněním „pana zbytečného", inteligentního čtyřicátníka, který žije ve snech zpackaného života a věčného nicnedělání. Kdysi opustil slibně se rozjíždějící rockovou kapelu a odjel do New Yorku za „kariérou" pokrývače a současným psychickým zhroucením. Po letech se vrací do L.A., aby pohlídal dům úspěšného bratra, a v setkání s bratrovou osobní asistentkou Florence se možná skrývá i sebekritické prozření. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

rowdys 

všechny recenze uživatele

V pohode stráviteľný arthouse plný awkward momentov - hoci nestabilnou postavou je tu Stiller v úlohe Greenberga, približne v polovici filmu nastavovanú atmosféru naruší neurotickým telefonátom jeho brat a to je prvý z momentov, keď sa začne medzi postavami prudko kymácať rovnováha - neurózou tu totiž trpia všetci. Baumbach vie navodiť posmutnelú dramedy atmosféru, no tuto sa mu nepodarilo vystihnúť myšlienku tak ako napríklad v Sépii a veľrybe, o čom svedčil aj koncepčne a sčasti i klimaxovo nečakane ustrihnutý koniec. Ten zachraňuje len naoko obyčajná dvojslovná posledná veta, v ktorej sa však skrýva tá nádej na katarziu mysle, po ktorej Greenberg celý čas pátral. S istou rezervou by som film prirovnal k Allenovej observation manhattanskej ére, no s úplne odlišným a riedkym humorom. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Jeden z králů vypečených taškařic posledních patnácti let (ač by pořádný hit sakra potřeboval) se uklidnil a znovu dokázal, že zvládá i vážnější party. Jenže režie není zrovna nápaditá a scénář rozhodně není nějaké vrcholné dílo, chybí výraznější scény a po vyběhnutí závěrečných titulků začneme velmi rychle zapomínat. ()

Reklama

Helmutek 

všechny recenze uživatele

"Mám rád starý věci. Jednou mi cvokař řekl, že mám problém s žitím v přítomnosti, takže setrvávám v minulosti, protože se cítím, jako kdyby nikdy ani nežil." Greenberg se může zdát jako běžnej romatntickej film (jak očividně mnohejm zde připadá), ale pro mě je naopak vyjímečnej. Baumbach vypráví o dvou nezajímavejch, nefilmovejch, neefektních lidech a jejich vztahu - Stiller je zahořklej, notorickej kverulant a stěžovač, potížista, cholerik, neempatickej sobec, žárlivec a člověk neschopnej praktickýho života tady a teď; a Greta je zas nádhernym příkladem opaku sexy filmový ženský s nějakym atraktivnim bonusem - je prostě normální; jako kdyby to byla naše sousedka, spolužačka... Ale mně tenhle přístup neuvěřitelně baví a fakt se mnou hejbe; opravdu neznám jiný filmy, který by se v mejch očích točily kolem tak "banálních", ale přesto pro mě aktuálních problémů. Kolem tak normálních a filmově "nezajímavejch" fóbií, strachů, záseků ("Tohle byla ta nejhorší historka, co jsem kdy slyšel. Jdu, čau.") - takže to jsou právě tyhle Baumbachovy mikrovztahový filmy, u kterejch snad poprvý v životě mám pocit, že by mluvily o opravdovskym a skutečnym životě tak, jak ho znám třeba i já. Takový množství postřehů, na který ve filmu (ale nejen tomhle) přijde řeč, to by podle mě uneslo x dalších filmů nebo námětů... Jenže Baumbach se na tom nijak neotáčí - dialog proběhne, myšlenka uplyne, hádka skončí a film, život i vztah jede dál. ("Kolikrát ještě tohle budu muset zažívat? Mě už to nebaví! V tuhle dobu bych měl bejt s rozvedenou 38 letou ženskou od dětí s nízkejma nárokama - já už tohle nechci řešit, kolikrát si tim ještě budu muset projít?") On i ona, Stiller i Gerwig, hledaj sami sebe i cestu k tomu druhýmu - nevěděj, jak na to jít, nejsou si jistý, jestli to vlastně chtěj, nikam a k nikomu nepatřej - a mě tohle jejich (ze Stillerovy strany občas až aspergerovský) sbližování se neuvěřitelně táhlo. Líbilo se mi i to (a připomnělo mi to While We Were Young), jak na konci udělal Stiller přesně ten americky filmovej průlom, kterej možná každej trochu čekal a kterýmu fandil (párty s mladejma, cool rozhodnutí jet s nima do Austrálie...) - aby si to ale zase zpátky sedlo na prdel s tim, že tohle ale on přece neni. On už neni mladej a mezi mladý nepatří, on neni bezprostřední, nechová se impulzivně, ale právě takovejhle on prostě je a jen takhle může začít bejt autentickej - i když to znamená, že o ten jeho osud se žádný scénáristi nejspíš prát nebudou. A všechno podtrhává (zase) skvělá hudba. Za mě jednoznačně mezi 4 a 5*. Hurt people hurt people. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Woody Allenovsky neurotický hlavní hrdina, podaný tentokrát bez Allenovského nadhledu a humoru... Subjektivně mi postava Rogera Greenberga byla tak nesympatická, že jsem měl problémy dokoukat celý film, nakonec jsem ale vydržel do konce a přesto si nejsem zcela jist, zda byl Greenberg film geniální, nebo spíš nepovedený...co bylo záměrem tvůrců či spíše jen nezamýšleným vedlejším efektem... Každopádně Ben Stiller part dramaticky míněné role zvládl bravurně... ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Stiller si opet po case dokazuje, ze je kvalitni dramatickej herec, coz samozrejme neni a jelikoz vyfas postavu ztroskotance a kretena, ve vysledku furt jen blbe cumi a obcas zacne rvat. Proste zadny zabavny hovado, tohle je fakt cistokrevny drama. No a aby toho nebylo malo, mame tu druhou postavu, asi 25 letou holku, ktera se chova jak krava, v podani docela pekny Gerwig. No a z obcasnym spestrenim ze strany Ifanse se tu furt motaj, jednu chvily jsou na sebe mily, pak se zas hadaj, trapi se, film se silene vlece, absolutne nic se nedeje, chybi jakejkoliv pribeh i nejakej smysl toho vseho, clovek se pritom o postavach nic moc nedozvi a najednou je konec. Nebo teda konec, najednou je film useklej bez nejaky pointy nebo konce, proste neschopnej reziser, nicmene oproti jeho minuly sracce Svatba podle Margot je tohle solidni pokrok a ty 3* to da. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (2)

  • V 51. minúte, keď sa Roger (Ben Stiller) prechádza po ulici, je v pozadí možné vidieť vo výklade dva vzácne nemecké automobily Gumpert Apollo. (Real Tom Hardy)
  • Představitelka Beth (Jennifer Jason Leigh) se spolu s režisérem podílela na psaní příběhu, podle kterého byl později připraven scénář. (ČSFD)

Reklama

Reklama