Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 074)
Zoufalý honění rozjetý, neřízený, megatěžký a megavznětlivý vlakový soupravy. Vím, "natočeno podle skutečných událostí", ale stejně (hm, možná i právě proto) k neuvěření tak, že to musím chtě nechtě brát jako mínus. Co se nějakého levelu zábavnosti týče, tak ten v průběhu filmu nepřetržitě stoupá, aby zhruba ve třetině stopáže konečně vystoupal ze sraček a posledních 20 minut se nesl na tak akorát uspokojivé úrovni. Takže nakonec si nestěžuju, ale ani nejásám. Nic, co bych vám dohodil na otázku "Hej, cos teď viděl za dobrý filmy?". ()
Z Tonyho Scotta si už vážně srandu nikdy dělat nebudu - Unstoppable - devadesátky jsou zpátky - škoda, že ten vlak neřídila Sandra Bullock!!! Scottův epileptický střih Unstoppable sluší a sedí jako zadek na hrnci. Žádné zbytečné dialogy! "Jen" prvotřídní akce a nečekané překvapení, co se z tak banální zápletky dalo vyždímat. ()
„Jede jede mašinka, Denzel hází ramínka, jede jede do dáli, veze samý fenoly, jede jede do dáli, Chrisík Pine ji zastaví.“ Tentokrát oldschoolově se tvářící T.Scott nechal epileptiky vydechnout a vyslal na vysoké řemeslné úrovni svůj splašený vlak po kolejnici "Breaking News" záběrů a stokrát viděného klišé. Když si Washington dává na začátku fotky svých dcer vedle ukazatele rychlosti, jste přesvědčeni, kam bude po celý film směřovat penzum detailních záběrů, když vidíte zatáčku nad městem Stanton, víte, že tudy na konci projede vlak kaskadérsky "po dvou kolech" pod dohledem vašich otevřených úst a pak taky tušíte, že se táta spasitel, ihned, co odezní jásot, jako by se vrátil na Zem modul Apollo 13, obejme se synkem a rozkmotřenou chotí a soudní příkaz se stane bezcenným listem papíru, podobně jako tištěná verze jízdních řádů ČD. S tímto zajeď do depa, Tony. Hned vedle zrezivělého vláčku Pelham raz dva tři.. ()
Milion tun vážící, 800 metrů dlouhá a vysoce explozivním materiálem napěchovaná vlaková souprava, kterou nikdo neřídí. Tony Scott to rozjíždí ve velkém. V žebříčku nejoriginálnějších akčních filmů by se Nezastavitelný nedostal ani do první stovky. Děj je nehorázně p ř e d v í d a t e l n ý a malinko jej omlouvá pouze inspirace skutečnými událostmi. V ohrožení jsou životy dětí, zvířat i hrdinných státních zaměstnanců. Od Scottova předchozího drandění po kolejích (Únos vlaku 123) se film neliší povahou hlavní postavy (rozumný průměrňák, z něhož se stane hrdina), na Scotta málo psychedelickou vizuální stránkou, množstvím patosu ani křečovitým zdůrazňováním rodinných hodnot, ale výhradně absencí padoucha. Spouštěčem celé akce je prosté selhání lidského faktoru. Za blbce tentokrát nejsou ani policajti, jakkoli rozkošně zbytečná vzdušná pirueta policejního auta nechybí, špatná rozhodnutí činí akorát jeden nadřízený, kterého proletářský hrdina svými činy nakonec posadí na jeho buržoazní zadek. Nezastavitelný vážně působí jako óda na rukama a nohama pracující lid, nad čím se ale zásluhou konstantně vysokého tempa nebudete mít čas zamyslet. Kamera je neustále v pohybu, záběry jsou i během nedlouhých dialogových scén velmi krátké, skoro celou dobu navíc musíme svou pozornost dělit mezi několik paralelně probíhajících akcí. Scott proměnil hlavní omezení vlaku, schopného jet pouze dopředu nebo dozadu, v hlavní přednost akčních scén (celý film je v podstatě dlouhou akční scénou). Míjení v poslední vteřině bylo stejně dechberoucí naposledy v němých groteskách, z nichž nelze nevzpomenout minimálně na Friga na mašině. Zatímco Keaton pracoval předně s šířkou záběru, Scott více využívá jeho hloubky, jako by měl nakročeno ke stereoskopickému formátu. To by teprve byla jízda. Žel už nebude. Nezastavitelný Tony Scott dojel. 75% Zajímavé komentáře: Traffic. Deverant ()
Scottovo sympatické ohlédnutí za devadesátými lety v jeho typickém (tj. roztěkaném, dynamickém a efektním) podání, jemuž ale chybí jakékoliv překvapení a v mém případě i větší porce napětí. Než znova Unstoppable, to si dám radši 30x za sebou Nebezpečnou rychlost, kde je víc nejen již zmíněných ingrediencí, ale i humoru, charismatu (nic proti Pineovi, ale Reeves je jenom jeden) a vlastně i toho sexu. ()
Reklama