Reklama

Reklama

Konzumní děti aneb Komercionalizace dětství

  • USA Consuming Kids: The Commercialization of Childhood

Film Consuming Kids (Deti konzumu) vrhá zúfalo potrebné svetlo do praktík neúprosnej multimiliardovej marketingovej mašinérie, ktorá teraz predáva deťom a ich rodičom všetko. Od nezdravého jedla a násilných video hier až po falošné vzdelávacie produkty a autá. (oficiální text distributora)

Recenze (78)

fmash 

všechny recenze uživatele

Ano, je to tak. I k tomuto dokumentu se musí člověk stavět kriticky, protože je mimo jiné reklamou na názory určité části veřejnosti. Tak se ovšem v guláši (pravda, docela hutném) tendenčně předestíraných informací málem ztrácí nemálo velice důležitých faktů. Ne snad překvapivých novinek, ale věcí, jež je třeba čas od času formulovat, aby nepřešly do kategorie „obecně známých klišé“, o jejichž existenci víme, ale považujeme za nadbytečnou práci opět se jimi zabývat. A můžeme slyšet také moudra, jež jsou dnes podobně „samozřejmá“, až se stala zbytečnými. Například, že „není špatné, obklopovat se krásnými věcmi, ale je špatné vzbuzovat zdání, že nás ty věci mohou učinit šťastnými“.            Konzumní společnost je samozřejmě uzavřený kruh, ve kterém hrozí když ne zánik, tak alespoň úbytek individuality a osobní svobody — ať už vnitřní nebo vnější. V určitém ohledu je totiž ideální, pokud si její příslušník již v dětství osvojí návyk pasivního přijímání, a to včetně zábavy. Později mu tak vůbec nepřipadne nepřirozené pasivně přijímat (čili nakupovat dle nabídky) úplně všechno (tedy kromě zboží a služeb také myšlenky), protože sám se kreativitě nenaučil. Můžeme samozřejmě optimisticky spoléhat na své „zdravé jádro“ – což také většinou činíme – a předpokládat, že tato efektivní, oboustranně výhodná symbióza (kapitalismu a demokracie, chcete-li) bude trvat věčně a s případnými zádrheli se správně evolučně vyrovnáme. To je možné a snad i pravděpodobné. Mezi symbionty však vždy existuje určité pnutí, skrytý boj, který brání, aby jeden z nich nepřekročil meze a jeho činnost nezačala druhému škodit. Berme tento dokument jako drobné připomenutí, že se tento nenápadný boj stále vede, a to i na frontách, o jejichž existenci nemusíme mít ani tušení. ()

filmharmony 

všechny recenze uživatele

...jak můžeme tvořit lepší svět pro všechny, když ze všech nových lidiček uděláme robotické konzumenty? ...nad tímto faktem zůstává rozum stát... a narůstá vztek... když slyším mluvit zástupce marketingových společností, jak melou všichni jedno a to samé (a to proto aby neztratili práci - jak by potom mohly svým robotickým potomkům kupovat to, co sami prodávají formou vědecké manipulace?), je mi opravdu smutno... co za šílenství jsme stvořili? cool děti versus hladem umírající děti... rodiče jsou bezmocní... ano, protože musí vydělávat... ze života se staly koňské dostihy bez ohledu na to, že málokdo chce dostihovým koněm být a natož ještě vyhrávat... nemáme čas, svobodu, přirozenost... produkujeme a vychováváme otroky konzumu,kteří pro vlastní uspokojení drancují zem, zabíjejí zvířata pro své žaludky i potěšení a pak se zabíjejí navzájem, protože se nudí nebo potřebují přetloukat vlastní hrůzný vnitřní svět čímkoli, co je k mání... čistokrevný horror... ale my se usmíváme, tvrdíme, že se máme fajn a že jsme v pohodě... a co se stane, když na celém světě vypne elektrika? hádám, že většina konzumních zemí spáchá sebevraždu, zatímco ti, kterými opovrhujeme nebo je litujeme, protože nic nemají, budou žít dál a určitě si poradí... ať žije Nový světový pořádek... ()

Reklama

whack 

všechny recenze uživatele

Realita trendmi, módou, reklamami a komerciou zblbnutej americkej mládeže. Je to naozaj desivý pohľad, a najmä, keď si uvedomíme, ako kriticky to za posledných 20 rokov preniklo aj ku nám a úplne zmenilo svet (nielen) mladých. Mnohí vravia, že „každý má na výber, nikto nikoho do ničoho nenúti, to je tá sloboda...“ no nie je to pravda. Reklame sa vyhnúť nedá, keď dáte na stôl pred decko bonbón a jablko, zoberie si bonbón. Aj keď veľa ľudí, ktorí si pamätajú „komunizmus“, sú opití pocitom slobody, v skutočnosti táto korporátokracia nie je so slobodou zlúčiteľná. Človek si môže vybrať iba medzi blatom a kalužou. ()

daEmoNickY odpad!

všechny recenze uživatele

Zde http://www.mustwatch.cz/film/consuming-kids-deti-konzumu/ (od uživatele PavHer na této stránce) ____ Od začátku je jasné kdo je v tomto dokumentu zloduch - obchodník. Reklama je (odjakživa?) úspěšný způsob jak získat zákazníky a kapitalismus si pomalu začíná vybírat oběti. Protože každý napíše jak je tento dokument lidský, argumentačně výborný a důležitý, tak píšu svůj blitek. Mohl bych začít zneplatňováním jednotlivých tvrzení v dokumentu obsažených, ale při sledování dokumentu jsem měl hlavu podepřenou rukou a zíral jsem ... nechci se k tomu vracet. Fakt ne. Mám lepší věci na práci než valit do propagandy (ne tak jako Frata Koukolík , za což jsem mu vděčný viz http://blisty.cz/aut/2631/art.html příp. http://doiop.com/KoukolProp ) ____ DRAMA STRANOU ____ To co se zkoumá pro reklamní průmysl je ůžasné. Zdá se, že se jim ůspěšně podaří namodelovat malé děti. Také poměrně umí testovat svoje výrobky. Na lidech a ne na myších, myši na bednu nečumí. __ Nakonec se starají o děti více než sami rodiče. A snad i lépe, protože je připravují pro novou spotřebitelskou společnost. "Tu ale prece sami vyrobili." To mě na tom baví nejvíc. ____ PROPAGANDA AAKO RGUMENTJ ____ Přirovnávají Reklamníky k pedofilům. A jakými zbraněmi mají tedy bojovat? Bojovat? Mají se vzdát. Protože snaha pozvednout společnost jejich (proti-reklamníkům) pokryteckým způsobem už měla několik tisíc let zkušební období a akorát vytvořila Reklamníky. __ Pokryteckým způsobem? Četl jsi někdy nějakou netechnickou studii? Poslouchals někdy co kdejací Zelenía Greenpeace považují a používají k obhajobě svých názorů? __ No jo, ale kdyby byla pořádná osvěta? Hahaha. __ A co morálka?/ Ta je vždy ale až v poslední řadě. Co s morálkou, stroje nepotřebují morálku. ____ CO S TIM UDELAME ____ Poškozují reklamou zpracované děti společnosti více než předtím? Příspívají jí jinak? Je třeba aby jí vůbec přispívali? Nepotřebuje tahle společnost nakonec pouze vyžrané spotřebitele? Funguje-li tahle společnost tak je vše v pořádku. Trochu silné tvrzení nezdá se ti? Ne, pouze snaha vidět dál než co se zkouší ve škole. A nezpůsobila tahle snaha náhodou atomovku? Dneska máme ale hezké počasí, co říkáš? ____ O CO JIM JDE ____ O co jde v dokumentu který nepoužívá jiné prostředky než reklama kterou negativně kritizuje? Zajímá mě, co se přede mnou snažili skrýt, protože jejich úvahy byly jednostrané a neustále útočili na city (to je důvod proč píšu tak syrový komentář). Takové věci do dokumentu nepatří, jen pokud by jim nešlo o katarzi ze sebeironie. ____ ZLE VIDEOHRY ____ Lživé tvrzení o tom, jak rychle se měnily velikosti "slova" u procesoru. Uznávám, u videoher je škoda, že se z nich staly takové tupé user-friendly mrdky. ____ STARE HNUSNE PANNY ____ a ne krásné mladé kočičky (jako u konkurence), si stěžují že jejich starý a pokrytecký systém umírá. Že se na jeho místo protlačuje nový pokrytecký systém, nad kterým ale nebudou mít žádnou vládu (kontrolu). Je čím dál těžšší mít nadhled. __ Není to poměrně kruté a nadnesené? Je. Co vím tak kdysi když už skoro začínalo jít o spolupráci (a papaláši se se víceméně nažrali a přestali být tak nepříjemní) si to parta lidiček odcinkala v 1989. Mluvíš o tom slově na K? A naznačuješ snad že by to K-slovo nebylo dílo satanovo? Kdyby se politici místo dělání divadýlka sesedli strana nestrana a začli pracovat aspoň z půlky tak usilovně jako kluci z Reklamy, mohl by být hej. To asi jo. ____ POZNAMKY ____ Kde proboha vzali ta čísla? Zas někdo padělal statistiku, počkat, ono to snad ani jinak nejde. ____ ZAVER ____ Tento dokument je ukázkou pokrytectví a obhajování názorů jen jedné strany. Moje kecy na tom nejsou nijak jinak, ale já za to nedostal prachy. () (méně) (více)

schizmo 

všechny recenze uživatele

Dokument nepřínáší žádné nové poznatky nebo aspoň to, co by většina z nás někde uvnitř netušila, ale mít to sesumírované takhle pohromadě, to docela bolí. Jenže je to docela zajímavej konflikt zájmů - lidi z reklamy dělají svou práci, obchodníci taky a zoufalý rodič se většinou snaží vychovat šťastné a zdravé dítě, což je tak trochu v rozporu. Pokud by ta rovnice měla být na všech stranách kladná, tak by výrobci vyráběli, reklamy by prodávaly a děti by byly šťastné, protože by dle současných měřítek mohly nakupovat. To je ovšem na hony vzdálené duševní spokojenosti, kterou se tak zoufale snažíme nahrazovat utrácením za nesmysly a to navíc tak, že do hry problémů dospělého člověka zapojujeme i ty nejmenší. Docela by mě zajímalo, jak bude tento problém vypadat za pár generaci, ale zřejmě to nebude nic pěkného... ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama