Režie:
James MangoldKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
John WilliamsHrají:
Harrison Ford, Phoebe Waller-Bridge, Mads Mikkelsen, Boyd Holbrook, Antonio Banderas, Toby Jones, John Rhys-Davies, Thomas Kretschmann (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Na Oscara nominovaný Harrison Ford se ve snímku Indiana Jones a nástroj osudu naposledy vrací ve své ikonické roli pohotového a rafinovaného archeologa, aby prožil své poslední napínavé dobrodružství, které ho jako tradičně zavede do nejrůznějších koutů světa. (Falcon)
Videa (12)
Recenze (888)
Poslední dílek skládačky nedal vydechnout. Řetězec akcí, brilantních nápadů a velké srdce na stříbrném podnose s tou nejupřímnější snahou diváka potěšit. A já jsem potěšená byla. Indy je legenda. Ikona. Láme mi srdce, že už je konec. Výtky vezdejší jsou v tomto případě na vodě, je to kult a Mangold dostál důstojnému rozloučení. Je borec, o Fordovi nemluvě. Špičkový biják a kdo to nepochopil, nezaslouží si ho. ()
Když si v hlavě vybavím poslední 3 měsíce filmů, které jsem navštívil v kině, tak Indiana Jones mi vychází jako nejslabší návštěva. Objektivně by to možná na ty 3 hvězdičky bylo, ale já se po delší době docela trápil a vůbec mě film nedokázal strhnout ani zaujmout. Když se v kině podívám na hodinky minimálně 5x kdy už bude konec, tak nemůžu dát více než 2 hvězdy. Indiana Jones není má oblíbená série byť jsem na ní vyrůstal, ale tady mě Mangold příliš nepotěšil. Herecky to není špatný, byť Mads Mikkelsen když má hrát záporáka, tak je strašně nevýrazný ( Zdravím Fantastic Beasts), Harrison Ford je sympaťák, ale nebavil mě a Boyda Holbrooka vidím rád, ale tady neměl moc, co hrát. Akční scény mě moc nebavily, jsou digitální a postrádají šmrnc ( autonaháněčka však ušla), když došlo na dobrodružné atrakce, tak to patřilo k highlightu ( scéna s úhoři asi nejlepší), jenže takových scén tu bylo dohromady pouze 2. Humor tu úplně absentuje a dějově mi to přišlo taktéž docela nezajímavé a málo poutavé. Doma bych to nejspíš vypl, za mne vyčerpávající podívaná. 4/10. ()
Disney myslí na fotry, i když na tom prodělá myšákův kabát, hodný. Ne, není to žádný Logan s bičem. Mangold vystřihl staromilsky bezpečnou jízdu po známých kolejích, které se už trochu třese brada v akčních scénách a, ruku na srdce, připomíná rozhovor s dědou, který vám po pětisté opakuje stejnou historku z války, co už nápadně zavání nastupující senilitou. Tempo a gradace po fajnové první třetině upadnou a film tak potřebuje kardiostimulátor nostalgie. Ten mu naštěstí v posledních minutách vpálí takovou dávku, že bič opět práskne. A ne, nemyslím tu krásnou nažehlenou metaforu člověka, který žije z / v minulosti. Ale mnohem spíš tu něžnou scénu dvou lidí, který už nejspíš bolí úplně všechno. I can relate to that! ()
No konečně film, kde američan a britka mluví starořečtinou jen s nepatrným přízvukem a ne jako když mají plnou hubu ovesných vloček. Na to, jakou měl ne moc pozitivní pověst (protože každý se musí povyšovat a tvářit, že jeho h***o nesmrdí), skvělý zážitek. Akorát tedy jako obvykle zaostřené na titulky a nikoli na film, takže na konci strašně bolí hlava z toho, jak je v CZ podřadném kinu mizerná technika. Pořádně zaostřené filmy jsem viděl jen v zahraničí :-( Indy válí, dík za něho, a samozřejmě značnou část dojmu dělá důstojný padouch, který je velkým hercem, a odvaha do toho šlápnout i na stará kolena. ()
Legendární filmová značka s neohroženým archeologem se vůbec nemusela vracet. Hlavně současné diváctvo slavného archeologa s kloboukem a bičem „skoro“ nezná, takže prvním přešlapem bylo nacpat do loučení s populárním hrdinou a neschopnými nácky takové prachy. James Mangold pětku zahajuje v roce 1944 velkolepou honičkou, která vyznívá hezky svižně a s fajn atmosférou, vzápětí přijde časový skok a máme tu ubrblaného a znaveného chlapíka, který působí lehce odevzdaně, a tak nějak v poloze, kdy o něj nemálo fanoušků nestojí. Není to vyloženě zlé, ale někdejší nezaměnitelné kouzlo je pryč, celkový feeling zrovna tak. Zřejmě se po první trilogii nemělo tak dlouze otálet, fouknout tam čtyřku a léta páně 2008 to celé uzavřít. Soudě podle ohlasů i tržeb totiž tenhle dobrodružný žánr „nikomu“ tak úplně nechybí. Ale to vůbec neznamená, že by Harrison Ford nějak zklamal. Naopak. Chemie s jeho kmotřenkou Phoebe Waller-Bridge funguje, ač teda tahle Potvora umí mnohem víc. Výsledek je (místy) dynamický i nostalgický a nechce být jen dalším rutinním pásovým produktem Hollywoodu, ale v mnoha směrech to holt chtělo víc péče, protože je „cítit“ přepisování scénáře, přestříhávání, nevyrovnanost tempa i jakási recyklace ingrediencí, které jsme měli tak rádi. ()
Reklama