Režie:
Mike FiggisScénář:
Mike FiggisKamera:
Benoît DelhommeHudba:
Mike FiggisHrají:
Julian Sands, Saffron Burrows, Stefano Dionisi, Kelly Macdonald, Gina McKee, Jonathan Rhys Meyers, Bernard Hill, Rossy de Palma, Justin Chadwick, Mark Long (více)Obsahy(1)
Nezávislý strukturovaný snímek vypráví příběh filmového režiséra Nica (Julian Sands). Retrospektivně se zaobírá jeho dětstvím i dospíváním, kdy měl jako šestnáctiletý (Jonathan Rhys Meyers) poměr s dívkou, jejíž otec umíral, později se zapletl do brutální vraždy mladé Italky a nakonec si našel maskování ve sňatku s frigidní ženou. Souběžně s jeho osudem sledujeme příběh Adama a Evy, jejichž epizody jsou paralelami k Nicovu životu a ukazují, že lidská nevinnost - nejen ta sexuální - už pomalu přestává existovat. (Morien)
(více)Recenze (23)
Velmi zajímavý artový film, který utkví (nejen díky častým sexuálním scénám, i když vlastně vše tam má sexuální podtext a kontext - nabízí se otázka, jestli takový není vlastně celý svět? A odpověď: Pro některé ano.) a vyvede diváka z klidu (ovšem s pomocí levných prvoplánových témat a lidí postrádajích integritu), což je vlastně hlavní smysl umění. Mé nižší hodnocení vychází z kontextu mého světa. ()
2008: Nádherný meditativní snímek, který si nejvíce užijete, máte-li zrovna depku nad zkažeností naší planety a jako jediný možný způsob přežití vidíte únik do nekonečného poetického světa snění. A kdyby ne úžasný impresionistický obraz, tak naprosto dokonalá hudba vás určitě dostane. ♥ --- 2020: Haha, tak dneska už vůbec nechápu, o čem jsem to tenkrát mlela. Hudba mě přivádí k šílenství a opravdové emoce ve mně vzbuzuje pouze/nejvíce epizoda ze šestnáctého roku života. Tehdy mi na tom asi nejvíc imponovalo, jak moc to bylo odlišné od filmů, na které jsem byla do té doby zvyklá. ()
K ničemu, nudné, maximálně nechutné a trapné! Nevím co si kdo myslel, že natočil takovou blbost, ale hodně lidí skočilo na to, že se jedná o "umění". Stefano Dionisi to možná trošku zachraňuje, ale všechno se to vleče, je to statické, bez děje a spádu a překvapení. "Biblické výjevy" bylo další, co mě vedlo k tomu, dát tomu filmu odpad. ()
Artové snímky mám celkem rád, ale tohle bylo neskutečně nudné a bezobsažné. Zdaleka nejzajímavější mi přišel začátek, kdy jsem ještě očekával, co přijde. Bohužel nepřišlo nic. Scény z "ráje" jsou alespoň obrazově pěkné a celý film provází příjemné hudba - to jsou bohužel asi tak jediné klady tohohle snímku. 35% ()
Tak já vám nevím, asi se budu koukat jen na filmová béčka, od kterých vždycky vím, co čekat. Protože jakmile se mi dostane do rukou nějaký hluboce intelektuální film, tak nějak nevím, jak se k němu postavit. Většinou se dost nudím, a týden po shlédnutí už netuším, o čem ten film je (pokud jsem to tušil při samotném sledování). Tady z toho si pamatuju snad jen "pseudopříběh" Adama a Evy (samozřejmě, v rámci rasové solidárnosti musí být jeden z nich černoch, a dost se divím že druhý nebyl číňan(ka)) a čurání do vody ("- Tati, proč se tobě dělají na hladině kruhy a mně ne? - Protože sis ty blbečku zapomněl sundat kalhoty"). Ale zpět k filmu - vlastní příběh Nica mne nebavil (možná snad "natáčení v poušti"), a kdybych jej neviděl a jen se "Adam/Eva" roztáhli na celý film, tak bych si mohl alespoň užít trochu meditace. Na celém filmu bych nejvíc ocenil hudbu, kterou si měl Mike Figgis asi nechat, a režii a scénář přenechat zkušenějším... ()
Galerie (7)
Photo © Summit Entertainment
Reklama