Reklama

Reklama

Ziab la ta'kol al lahem

  • USA Kuwait Connection (více)
všechny plakáty
Egypt, 1973, 101 min

Obsahy(1)

Snímek začíná atentátem a divokou automobilovou honičkou s policií po prašných ulicích Kuvajt City a pokračuje úprkem zraněného atentátníka, hlavního hrdiny filmu Anwára, až do neznámého domu, kde naruší velmi zvláštní párty. O nezvaného návštěvníka se postará manželka majitele domu, Surája, která, jak se později ukáže, byla dříve Anwárovou milenkou. Anwár, bývalý novinář a nyní nájemný zabiják, je na útěku před americkou mafií, kterou okradl o šperky. Ovšem dům, ve kterém nalezl útočiště, rozhodně není místo vhodné ke skrývání, protože jeho obyvatelé mají svá vlastní tajemství. A protože ani mafie ani policie svoji snahu Anwára dopadnout nevzdávají, proteče v Kuvajtu ještě hodně krve. (inutihar)

(více)

Recenze (4)

rivah 

všechny recenze uživatele

Natočeno ve stylu hollywoodské klasiky (Bullitt, French connection), film byužívá sex, násilí a krveprolití a později ovlivnil Quentina Tarantina a Olivera Stonea. Na arabské poměry superodvážný styl, který od té doby tam nebyl napodoben. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Vše podstatné napsal inutihar, zbytek vám napoví obsah. Masakroizní film - naprosto neuvěřitelný, luxusní, revoluční, a divoký expo/trash flick. Syrový a téměř neurvalý a drsný střih (pěkná expresivní ruční kamera), mnoho akce (automobilové honičky, krvavé a násilné přestřelky, stylové vraždy, atd), násilí, nahoty a soft-core sexu (uncensored!, - nahota je v arabských zemích zakázána a nahé scény jsou velmi vzácné v arabském kině, a to i dnes), krveprolití (parádní násilná orgie na jatkách) a jiného sleazy. Mnohožánrová stylovka, která předně vycházela z amerických klasik jako "Bullit" nebo "French Connection", cítit je tu ale i italský vliv téže doby (gothic, giallo a poliziesco filmy), dále film který díky svému grindhouse střihu, patrně ovlivnil režiséry jako Quentin Tarantino či Oliver Stone. Patrně to nejlepší z arabského 70's akčního filmu vůbec - kuriosita - neuvěřitelně odvážný film (to se musí ocenit, celý tehdejší filmový štáb zaslouží uznání), kterém se podařilo zbořit řadu nejrůznějších tabu - přihlédneme na zemi, politickou situaci, i rok vzniku tohoto snímku. Škoda že toho režisér (původem Libanonec) nenatočil víc. Film byl v mnoha arabských zemích po mnoho let zakázaný - asi nemusím dodávat proč. Zajímavost; prvních snad 20. minut je bez jediného dialogu. Doporučeno, tohle se už dnes prostě nenatočí a my diváci dlouho jen tak něco podobného neuvidíme! ()

r_t_fish 

všechny recenze uživatele

Výstižný popis viz inutihar. Po pravdě, film se dá hodnotit asi jen v kontextu vzniku a většina odkazovaných žánrovek působí filmařsky dotaženěji, i tak je to zážitek tak na čtyři hvězdy. Symbolických pět za tu jinakost, neuvěřitelnost a odvahu. ()

inutihar 

všechny recenze uživatele

Chvilkové uvolnění společenských poměrů a cenzury, ke kterému došlo v Egyptě po smrti prezidenta Násira, se projevilo i ve filmové tvorbě a dalo vzniknout kousku známému pod názvem The Kuwait Connection (originální titul v překladu znamená Vlci maso nežerou), který je pravděpodobně jediným egyptským, potažmo arabským, "grindhouse" filmem. Překombinovaný děj spojuje akční film, detektivní thriller, hororové elementy jak vystřižené z gotického románu i přímé odkazy na tehdejší světovou politiku. Velmi otevřené zobrazování sexu a nahoty (několikrát full frontal - v tehdejším i současném arabském filmu něco nepředstavitelného), násilí (včetně reálných fotek mrtvých dětí z Palestiny, záznamů poprav ve Vietnamu či krvavých záběrů z jatek), intenzivní využívání ruční a až dokumentárně působící kamery, často ve zvláštních úhlech záběru, i jakési snahy o hlubší, snad uměleckou, výpověď, dělají z filmu skutečně zvláštní divácký zážitek. Nekvalita produkce, náhlé střihy a špatné triky pak jen potvrzují "gridhouse" efekt filmu, kde se zasekávají sekáčky do rozkroku, zjevují duchové a umírající postavy citují Dostojevského (v arabštině). Rozhodně doporučuji, protože něco takového arabská kinematografie už nikdy nevyprodukuje. ()

Reklama

Reklama