Reklama

Reklama

VOD (1)

John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 089)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson - paradoxně pro mně nejlepší postava filmu. Crowe odvádí standartně dobrý výkon, Banks mi tam ale moc neseděla a celkově byl sice cítit dobrý thrillerový feeling i Haggisova zručnost, no nic to neměnilo na tom, že děj mohl být mnohem zajimavější, kdyby se nechodilo tak dlouho kolem horké kaše, a hlavní akce by začala mnohem dříve. Místo toho tam ale musela být nějaká mezizápletka a celkově se to rozvíjelo opravdu pomalu. Ta akce to ale vyzdvihla o jednu hvězdu navíc, opravdu paráda. Už jsem ale viděl i lepší filmy tohoto žánru, a vlastně ani nevím, proč dávám čtyři. Snad za sympatický soundtrack. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Nijak objevná, ale docela chutná žánrovka o jednom osudovém rozhodnutí, které vše změní. Nechybí tomu šmrnc filmů "s velkým plánem", Russell Crowe je megasympaťák i s porcí kil navíc a gradace tu celkem funguje (dokonce jsem si chvílemi nebyl jistý, jak to s hrdiny dopadne, což považuji za veliké plus). Mínus ovšem za to, že Haggis popřel to, co z Crash udělalo veliký film - hrdinové jsou extrémně vyhranění a bez dramatických dozvuků. Strohé rozložení na černé a bílé figurky, kdy je hodným přáno a zlým nikoli, je velikým zklamáním. Stejně tak je úplně zbytečná finálová koláž, která by hrozně moc chtěla rozechvět zvon emocí, jak tomu bylo u Crashe, ale na to jsou zdejší postavy příliš povrchně rozkreslené. Coby milá upomínka na klasické thrillery 80. let to celkem funguje. Nic víc v tom ale není. P.S. Takhle NEvyužít Liama Neesona je ohromná škoda (což se ale dá vlastně napsat o každém známějším herci v tomhle filmu, jediný Crowe má nějaký charakterový prostor). ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Originál jsem sice neviděl, ale zřejmě si jej seženu, protože tohle se mi sakramentsky líbilo. The Next Three Days je vydařený mix toho nejlepšího z Prison Breaku (co se týče zvratů) a Ctihodného občana (co se týče tempa a motivu). Hlavně v druhé půli filmu je tempo tak rychlé, že jsem místy až nevěřícně zíral. Faktem ale zůstává, že Paul Haggis mi potvrdil, že nezůstane režisérem jen jednoho filmu a že dokáže nejen vyprávět příběh, ale i udržet diváka v nervozitě. A o chvilky nervozity je zde postaráno přímo královsky. K tomu si připočtěte skvěle obsazené vedlejší role (od cca tříminutového výstupu Liama Neesona, přes (podobně dlouhý) výstup Daniela Sterna, po vedlejší roli překrásné Olivie Wilde), perfektní hudební podkres a jak už jsem naznačil, skvělou režii a dostanete film, u kterého se i přes jeho dvě hodiny nebudete nudit. Je sice fakt, že ten polopatický závěr tam nemusel být, ale i tak musím tomuhle filmu dát absolutní hodnocení. Tyhle tři dny si určitě ještě (ne)jednou zopakuju… 100 %. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Haggis nečekaně vytírá zrak. Kde ostatní thrillery za poslední léta mírně škobrtají, a kde se několika málo filmům podaří diváka na okamžik pobavit tak, jak by to mělo býti v kině zvykem, tam střílí skvělý režisér Crashe do terče samé desítky. Sedačky zůstavají ve vylidněném sálu po promítání rozdrásané a umazané od krve, koberce zmáčené slzami... štěstí! Protože jestli v dnešní době zaplatím za lístek 170,- Kč, tak čekám podobný odvaz; nemůžu si pomoct, ale když mě naposledy takhle dostal třeba Avatar nebo Kick-Ass, tak to je už pořádně dlouho. Skvělá režie, parádní herci, a čirý adrenalin a napětí druhé půlky filmu - to vše činí z Tří dnů ke svobodě ojedinělý zážitek, díky kterému s lehkým přivřením jednoho oka odpouštím i ten několikanásobný konec... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Mám Russella hrozně rád. Tváří se na filmovém plátně jako neskutečně férovej chlap. Doufám, že je takový i ve skutečnosti, protože taky právě kvůli tomu mám filmy s ním tak moc rád. I Tři dny ke svobodě je supr film. A to především díky němu. Vždyť on se naprosto nádherně na plátně mění, jako když chameleon mění barvy. Jednou je to zatrpklý tatík a napodruhý je z něj cítit neuvěřitelná odplata. Takhle se měnit na plátně dokáže snad jenom on. Radost na to koukat. Do toho perfektní hudba, solidní scénář, který sice novotou nečerpá, ale pořád nezklame a parádní akční scéna, na kterou budu ještě hodně dlouho vzpomínat. Co víc od takového filmu chtít? ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Liam Neeson (Damon Pennington) kvůli své jediné scéně přiletěl do Pittsburghu až z Vancouveru, kde natáčel jiný film. Sekvence pak byla natočena za den. Stejně tak stihl svoje scény za jeden den pořídit i Daniel Stern (Meyer Fisk). (Gastovski)
  • Haggis o dôvode, prečo prebral tento film: "Vždy som chcel urobiť malý triler. Vždy som miloval filmy ako Tri dni kondora, tie romantické trilery... Je to krásny, ľahký, 90-minútový film, francúzsky film." (Arsenal83)
  • Žiadne auto použité vo filme nemá vpredu poznávaciu značku. (N0X.)

Související novinky

Crowe bere lekce od Neesona

Crowe bere lekce od Neesona

06.10.2009

Přinejmenším ve svém novém filmu The Next Three Days, jehož natáčení zahájil oscarový Paul Haggis v pátek v Pittsburghu. Liam Neeson se s letošní osobní tragédií vyrovnává plným pracovním nasazením.… (více)

Reklama

Reklama