Reklama

Reklama

VOD (1)

John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 090)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Sice remake, ale zdařilý. Croweovi totiž role sedne, Haggis drží tempo i napětí na solidních hodnotách a tak si lze stěžovat jedině snad na ne tak dobře fungující chemii ústředního dua; v tom má originál výrazně navrh. Haggis však získává body zpět za silné emocionální momenty. Především ta tichá chvilka na dálnici... Tam mě to dostalo jako dlouho nic jiného. Francouzská verze je "intimnější" (podstatnější roli hraje vztah s otcem a hlavně s bratrem) a celkově lepší v přípravné fázi, americká zase výrazně lépe funguje v adrenalinových pasážích. A ostatně proč řešit lepší/horší, když jsou to v obou případech hlavně a především výtečné snímky. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Paula Haggise i Russella Crowa mám velmi ráda, dokonce natolik, že se divím, jak dlouho mi trvalo do kina na The Next Three Days zajít. (A možná bych se neodhodlala ani dnes, kdybych nevěděla, že od zítřka už Haggisovo filmové dílo v programu kina nenajdu.) To jen na okraj k téhle řemeslně výborně zvládnuté variaci na útěk z vězení, kterou od řady sobě podobných odlišuje především lidskost a průměrnost hlavní postavy. Žádné dokonalé a precizně vycházející plány zkrátka nečekejte; hrdina v touze vyšplhat se v několika dnech z "chlapa odvedle" ke "kriminálnímu esu" páchá ty samé chyby, které by na jeho místě konala asi většina akademiků znajících slovo zločin jen z novinových článků a vědeckých časopisů. A právě v těchto minimomentech, kdy v Johnovi obě postavy soupeří (naložení postřeleného do auta, třesoucí se ruka v závěru), pro mě jinak velmi tradiční film získává onu zajímavou čtvrtou dimenzi, kvůli které si zmínku mezi poctivými, výbornými dramaty / thrillery zaslouží. Nové Crash to sice není, ale i přes dlouhou stopáž se to překlene velmi rychle. Nedůležitá poznámka na závěr: Asi jsem paranoidní, ale svými nočními jízdami po Pittsburghu mi hlavní hrdina připomněl Taxikáře a později ve scéně během sledovačky jednoho zločince před domem zas Mela Gibsona v Odplatě. ()

Reklama

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Režisér Haggis postrádá smysl pro zákony hitchcockovského stylu, aby mohl film rozkvést. Jeho práce coby režiséra (Crash, V údolí Elah) a jako scénárista (Million Dollar Baby) nikdy nevyznačovala humor. A to je poněkud paradoxně to, co film Tři dny ke svobodě potřebuje, má-li být brán vážně. Jinak to není víc, než úzkostlivě detailní a velmi dlouhé instruktážní video nebo kniha "Illegal Activity for Dummies". ()

Fr 

všechny recenze uživatele

PŘED TÍM, NEŽ COKOLIV PODNIKNETE, MUSÍTE SE ZEPTAT SÁM SEBE, JESTLI TO VŮBEC DOKÁŽETE..... /// Nejvíc mě vlastně zajímá, PROČ? remake tohodle filmu? Zřejmě kvůli těm posledním třem dnům..... tedy – ZDE - 40ti minutám, které jsou samozřejmě (téměř) dokonalý! R.Crowe si myslí, že ukrást prachy a vysvobodit ženu z ,,báně“ je stejně těžký, jako učit na vejšce a je to vlastně takovej chlápek, jakýho očekávám. Zpestřením je (malá) role pro Liama Neesona a největším kladem je prodloužení (o 20 minut) závěrečný akce. Možná -a nebo právě proto – má smysl vidět taťku R.Crowe, jak s pomocí internetu dokáže ,,ojebat“ ty, kteří pomáhají a chrání Ameriku. Bejt ,,první“, jdu vejš! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, kdy mám začít shánět knihy od Damona Penningtona. 2.) Stále nejsem rozhodnutej, jestli jít zachránit manželku z Opavy, nebo počkat na převoz do Světlé nad Sázavou. 3.) Ke štěstí nepotřebuju originál, stačí mi bejt druhej. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Mám Russella hrozně rád. Tváří se na filmovém plátně jako neskutečně férovej chlap. Doufám, že je takový i ve skutečnosti, protože taky právě kvůli tomu mám filmy s ním tak moc rád. I Tři dny ke svobodě je supr film. A to především díky němu. Vždyť on se naprosto nádherně na plátně mění, jako když chameleon mění barvy. Jednou je to zatrpklý tatík a napodruhý je z něj cítit neuvěřitelná odplata. Takhle se měnit na plátně dokáže snad jenom on. Radost na to koukat. Do toho perfektní hudba, solidní scénář, který sice novotou nečerpá, ale pořád nezklame a parádní akční scéna, na kterou budu ještě hodně dlouho vzpomínat. Co víc od takového filmu chtít? ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Paul Haggis si vybral Pittsburgh ako hlavné miesto, pretože chcel miesto, ktoré bolo relatívne blízko kanadských hraníc, pričom usúdil, že by to bola logická destinácia pre niekoho, kto vytrhne svoju manželku z väzenia. Chcel tiež, aby miesto bolo filmovo menej známe ako New York alebo Chicago. (Arsenal83)
  • V amerických kinech film utržil 21,1 milionu dolarů, celosvětově pak 67,4 mil. (NIRO)
  • Keď rodina prechádza cez letiskovú bezpečnosť, obraz Usámu bin Ládina je jasne vidieť na obrazovke počítača agenta ako súčasť galérie hľadaných zločincov použitej na kontrolu cestujúcich. (jofffo1)

Související novinky

Crowe bere lekce od Neesona

Crowe bere lekce od Neesona

06.10.2009

Přinejmenším ve svém novém filmu The Next Three Days, jehož natáčení zahájil oscarový Paul Haggis v pátek v Pittsburghu. Liam Neeson se s letošní osobní tragédií vyrovnává plným pracovním nasazením.… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno