Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Píše se rok 1911. Profesor Marie Joseph Esperandieu, odborník na starý Egypt, koná experimenty na základě své knihy o posmrtném životě. Nešťastnou náhodou se mu podaří oživit pterodaktyla, který se po 135 milionech let vyklube z vejce v Přírodovědném muzeu a uletí. Pterodaktylus napadne taxi s bývalým prefektem Raymondem Poitrenaudem, který si veze tanečnici ze šantánu. Taxi skončí v Seině. Nazítří je tisk plný zpráv o prefektovi a tanečnici i o obřím ptákovi. Vyšetřováním případu je pověřen potřeštěný inspektor Léonce Caponi, velký milovník jídla. V té době se prostořeká a svérázná cestovatelka a spisovatelka Adéla Blanc-Sec vydává do Egypta k vykopávkám. Chce uzdravit svou sestru dvojče Agátu, která je už několik let v kómatu. Při tenisu jí jehlice z kloboučku probodla lebku. Adéla hledá mumii Patmosise, největšího lékaře starého Egypta a osobního ošetřovatele faraona Ramsese II. Chce ho oživit podle Esperandieuovy knihy. Je zadržena jako vykrádačka hrobů a odsouzena k smrti. Před zastřelením se jí podaří uniknout a po dobrodružných peripetiích se s mumií vrátí domů do Paříže. Profesor Esperandieu naláká ve svém bytě pravěkého ptáka na maso. Přichází k němu Caponi a k svačině si dá vajíčko. Pterodaktylus zvyklý chránit svá vejce, je napadne, zdemoluje celý byt a uletí. Caponi nechá Esperandieua zavřít do vězení. Adéla si v novinách přečte, že je Esperandieu odsouzen k trestu smrti a rozhodne se ho v přestrojení z vězení opakovaně dostat. Nepodaří se jí to. Do Paříže je povolán z Afriky slavný lovec šelem Justin de Saint-Hubert, aby pterodaktyla zneškodnil. Šílený lovec však nadělá víc problémů než užitku. Mezitím profesor Ménard a vědec z botanické zahrady Andrej Zborowski, který je do Adély zamilovaný, objeví v muzeu zbytky vejce pterodaktyla. Zborowski v botanické zahradě naláká pterodaktyla na sezení na zbytcích skořápky jeho vejce. Adéla si ptáka ochočí a osedlá ho. Odletí na něm k popravišti, kde vyrvou Esperandieua ze spárů smrti. Lovec šelem však pterodaktyla zastřelí. Umírá i profesor Esperandieu, který s ním byl spojen. Adéla dopraví profesora rychle do svého bytu. Esperandieu z posledních sil probudí mumii Patmosise a umírá... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (236)

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Náhodně jsem na Tajemství mumie narazil na filmbox extra, když jsem si při snídani zapl telku. Nestihl jsem prvních 15 minut, ale velmi rychle jsem se v nenáročném ději zorientoval :). Mě tahle pohádka ve stylu mumie celkem bavila. Naprosto pohodové fantasy, u kterého si člověk odpočine, užije si pěkné efekty, zasměje se a nemusí řešit žádné složitosti v ději. 3* je naprosto přesná známka. Luc Besson by ale potřeboval natočit nějakou pecku, kde jsou časi Leona a Páteho elementu?! ()

bartias 

všechny recenze uživatele

Návrat Luca Bessona k podobně fantasticky barevnému světu, jaký načrtl už v povedeném Pátém elementu, je svým způsobem kombinací půvabů Amélie z Montmartru s dobrodružstvím Indiany Jonese. Hrdinka adaptace populárního francouzského komiksu Adèle Blanc-Sec (dvě E a jako to víno, jistě...) je přitažlivá, ale už ne tak nezapomenutelná jako Leeloo. Příběh plný divokých zvratů je vyloženě pohádkový. Přestože Besson režíruje zkušeně, Tajemství mumie nakonec působí dětinsky. Není extra povedené ani nijak objevné. Prostě pro děti. ()

Reklama

mortak 

všechny recenze uživatele

Blueberry, Lucky Luke, Largo Winch, Adele Blanc-Sec... Když si tak Francouzi chrání zákony své umění, měli by zakázat svým filmařům prznit slavné komiksy. Bessonovy pokusy o humory mě iritovaly už v Pátém elementu, ale tam to alespoň Bruceovi a Mile spolu dobře šlapalo. Tardiho komiks mám rád, je to takový něžný krvák s naprosto šíleným dějem a twisty, ovšem jakou frašku z něho Besson udělal, to se jen tak nevidí. Scény nesmyslně vytržené z komiksu, ze zlodějky Adele je archeoložka, a tak na začátku Amalric jako padouch z Indiana Jonese slibuje alespoň chessy parodii, jenže to jen takové cameo, protože jak se děj přesune do Paříže, už se jenom mele co nejrychleji pantem a figurkaří, jako v Troškových komediích, a když v poslední třetině film trochu nabere tempo, nejsou v tom vůbec žádné emoce a napětí. Ňadra Louise Bourgoin jsou malým, ale příjemným vytržením z nudné taškařice, ovšem jako ctitel temné infantilni poetiky Tardiho komiksu od jeho adaptace čekám víc než jasavou infantilní erotiku (já vím, že Adele ve vaně je jeden z ikonickych znaků komiksu, v La Secret de la Salamandre je i na přebalu ležící v roztoku, ale Tardiho Adele je prostě někdo úplně jiný, u něho to sedí). ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Je libo comics po francouzsku s perfektní Louise Bourgoin v hlavní roli a v režii ostříleného matadora Luca Bessona? Já jsem si ho dal a vůbec jsem nelitoval. Se sympatickou reportérkou Adéle Blanc-Sec se ocitáme v Paříži na začátku 20. století, kdy profesor Esperandieu, vlivem svých experimentů, oživí prehistorického pterodaktyla v místním muzeu a ten, ihned po svém vylíhnutí z obřího vejce, zaviní smrt tří lidí, včetně významného prefekta. Pařížská policie v čele se zabedněným inspektorem Caponim bude mít s případem plné ruce práce, ale vzhledem k tomu, že prehistorické zvíře nedopadli, tak za mříže pošlou nebohého profesora a ještě ho odsoudí k trestu smrti. Následně se s naší hrdinkou vypravíme do Egypta mezi pyramidy, kde v hrobkách budeme pátrat po léku pro její paralyzovanou sestru. Lék nese podobu mumifikovaného lékaře, který v minulosti zázračně oživoval mrtvé. Jenže Adéle si v hrobce splete těla a domů si přiveze mumifikovaného jaderného fyzika. Není to rozhodně tak dobrodružný film, jak praví originální název filmu, ale Luc Besson si s ním poradil skvěle a divákovi naservíroval pořádnou porci gagů a stylizovaně ztřeštěných postav, které nezapřou svůj comicsový původ. Nejvíce mě pobavila scéna, ve které zoufalá Adéle vystřídá několik převleků, aby vysvobodila profesora z vězení. Předvídatelnost děje zde není nikterak vysoká a vždy, kdy už je jako by zřejmé, co v ději přijde, tak z toho film hned zdařile "vykličkuje" a předhodí něco méně očekávaného. Ani tým trikařů neodvedl špatnou práci a snad až na jednu méně povedenou sekvenci (Adéle osedlající ptakoještěra) nebylo na co spílat. Besson sice nenatočil strhující comicsovou adaptaci s překotným dějem, ale povedenou comicsovou adaptaci kladoucí důraz na množství vtipných gagů, zábavných situací a hodných mumií. Nemám větší výhrady. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Luc Besson konečně natočil něco na co se dá aspoň trošku dívat. Tajemství mumie je hodně zvláštní film a ani nevím co si mám myslet. Ale vůbec by mi nevadilo pokračování, protože konec skončil hodně dobře a zajímalo by mě jakým směrem se to bude ubírat. Akorát nechápu proč má Besson ve svých filmech tak tragické trikové efekty. To zavání až trapností. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (4)

  • Pôvodný komiks, na základe ktorého vznikol aj film, bol v roku 1976 súčasťou obrázkovej prílohy novín SudQuest. O pár mesiacov sa z diela vykľul samostatný hodnotný komiks. (Greenpeacak)
  • V 85. minutě prochází Adéle Blanc-Sec (Louise Bourgoin) se sestrou Agáthou (Laure de Clermont) v Louvre podél slavného obrazu „Vor Medúzy“ (1818–1819) od francouzského malíře Théodora Géricaulta (1791–1824). O chvilku později kamera zabere další slavný obraz „Portrait of Madame Récamier“ (1800) autora Jacques-Louis Davida (1748–1825). (Petsuchos)
  • Natáčení probíhalo v Egyptě ve městě Káhira a ve Francii v Paříži. (Terva)

Reklama

Reklama