Režie:
Juan Carlos ClaverScénář:
David MuñozKamera:
Javier QuintanillaHudba:
Alejandro RománObsahy(1)
Časopisy jako Paranormal lze jen těžko brát vážně. Z jejich stránek co chvíli vyskakují nejnesmyslnější spiknutí a zpoza každé fotografie vykukuje mimozemšťan, se seriózní novinařinou zkrátka nemají podobné plátky společného zhola nic. A lidé, co píší do těchto periodik, jsou cokoli jen ne žurnalisté. Něčím se ale člověk živit musí, a to si myslí i reportérka Julia (Belén Lópezová), která sice na nadpřirozeno příliš nevěří, ale i tak přináší čtenářům Paranormalu stále nové a nové, na hlavu postavené senzace. Jednoho dne ale spatří cosi, co její pohled na nepochopitelné, logice se vzpírající jevy nadobro změní. Coby svědkyně sebevraždy nahlédne do světa mrtvých a uvidí zde zjevení, jejichž vinou je nyní pravděpodobně schopna myšlenkově se navracet do desítky let vzdálené minulosti. A není to náhoda. V roce 1945 se totiž během jedné mrazivé zimní noci v malém městečku Manases odehrál incident, který nikdo nikdy nebyl schopen vysvětlit. A právě Julia je možná tou, jež do zmizení všech tamějších obyvatel dokáže konečně vnést světlo. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (20)
Kdyby kluci a holky udrželi ve filmu napětí ,kdy jsem se radostně tetelil strachy(nojo fakt jsem se bál,inu horror),po většinu času, byla by to pro mě duchařina roku,-jenže některé pasáže filmu jako by režíroval někdo jiný a scénář taky asi psali dva.Nebo že by produkce? V každém případě to místama někdo pěkně pokakal.Škoda.-Jasně,asi nejde udržet rovnoměrně napětí po celý film,jenže když místo odlehčených chvilek nastane nudné až trapné nic,případně polopatické vysvětlovánky jakože vo co vlastně jde a pak zase bububu,není to už prostě ono.Amen.(hlavně konec byl naprostej debil) ()
Průměrná duchařina s televizním vizuálem dostane spád a přeci jen nějaké to napětí až v poslední třetině. Ano, na začátku je sebevražda, která hluboce otřese Julií, páč ta je přesvědčená, že jí mohla zabránit. Pak už s oficiálním obsahem moc nesouhlasím. Julia s přítelem a dvěma dalšími novináři odjede udělat reportáž do dávno vylidněné vesnice, jelikož jí to doporučila psycholožka. Tam se skupina snaží odhalit záhadu, která za zmizením obyvatel stojí. Nu a pak tu máme kousek z Indiana Jonese, magický artefakt a nacisty. Německé, samozřejmě. Osobně nepovažuji duchařiny za příliš strašidelné a zde tomu není jinak. Ale jak jsem zmínil, poslední třetina a zejména čtvrtina atmosféru mají, čemuž hodně napomáhá hudba. Každopádně jedním z nejděsivějších momentů je setkání s...oslem. Z původní jedné hvězdy jsem vytáhl na slabounké tři, žádný zázrak se ovšem nekoná. Závěr sympatický. ()
To mohlo bejt táááák dobrý. Stačilo by, kdyby se přes kameru hodilo pár filtrů a režisér dokázal alespoň trošičku pracovat s napětím, ale to se bohužel nekonalo. Vyniklo tak neherectví všech zúčastněných, ačkoliv hlavní představitelka byl přitažlivá bytost. Přesto na mě tenhle, spíše televizní, horor docela zapůsobil, takže i přes převažující kritiku to vidím jako čistý průměr. 50% ()
Opět Španělsko, poměrně komorní horor, s pár lidma, ale celkem solidní, jen škoda, že hned všichni vidí všechno, né jako jinde, kdy to vidí jen jedna postava a nikdo jí nevěří. Je zarážející, že do oné vesnice nikdo 50 let nevkročil. Dost zavádějící je název, proč město? když šlo o malou vesnici. Příběh poměrně rychle kráčel dopředu, což je jen dobře, postavy celkem v pohodě, tak že solidní průměr. ()
Po tom, co jsem viděl REC, jsem se rozhodl, že horory ze Španělska by mohly stát za shlédnutí. Bohem zapomenuté město je jedním z těch, o kterém jsem si myslel, že s tématikou o nacistickém ovládnutí světa pomocí hole by mohl u mě uspět. A on uspěl, bohužel ale ne na plno. Prvních 60 minut to vypadalo na další výtečnou duchařinu, ovšem posledních 30 minut to kleslo rapidně dolů. Když skupina reportérů dojede do opuštěného města a když se kolem dějí skutečně strašidelné věci (párkrát jsem se i lekl), vypadalo to na jasné 4*, bohužel za ten konec musím klesnout na konečných 60%. ()
Galerie (12)
Photo © Dacsa Produccions
Reklama