Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny. Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně. (L_O_U_S)

(více)

Recenze (493)

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Vďaka ti James Franco, že kvôli tvojmu filmu The Disaster Artist (na ktorý som sa strašne tešil ešte pred pozretím The Room) som mohol vidieť tento skvost. Príbeh neopetovanej lásky ako od Shakespearea. Tommy Wiseau je diabol. To čo dokázal je až neuveriteľné, alebo inak napísané... proste celé zle až je to dobré. Bavil som sa ako už dlho nie. Guilty pleasure ako prasa. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neviděl film, ve kterém by byla nejsympatičtější postavou rakovina prsu. Nepopsatelná demence The Room dotažená k extrému má nepopiratelné charisma. Po uležení se nebojím dát plný počet. Ne Plán 9, to až The Room naráží na strop filmové hlouposti s takovou silou, že ho proráží a míří až do nekonečna. Ten film říká tolik věcí! I když povětšinou jiné věci, než které říkat chce. A nepřestává mě to fascinovat. ()

Reklama

filmfanouch odpad!

všechny recenze uživatele

Na světě bylo, je a bude mnoho nedoceněných autorů. Mnoho z nich se zaslouženo uznání dočkává posmrtně, někdy i po mnoha stoletích. A jednou tímto člověkem bezesporu bude Tommy Wiseau. Jde o člověka, který natočil zásadní film. Takový film, vedle kterého se mohou jít Občan Kane, Kmotr, Forrest Gump nebo Paddington 2 jít klouzat. Stejně jako jeho autor, i Room čeká na zasloužené uznání, které si zaslouží. Za rok 2003 vyhrál Oscara za nejlepší Pán prstenů: Návrat krále, který je ovšem v porovnání s Room suchou břečkou. This is Cinema!   Room je filmem, který prozkoumává lidskou společnost, silným psychologickým dramatem, které i po letech dostává poměrně výraznou bídu díky tomu, že je jiné. Wiseau byl terčem posměchu z toho důvodu, že zřejmě nabourává veškerá filmařská pravidla, právě v tom ovšem tkvěl jeho úmysl. Jedná se o revolučního umělce, který představil svět snadno evokující Matrix, protože se dá těžce věřit tomu, že se odehrává ve skutečném světě, Wiseau ovšem čerpá z vlastních pocitů, kdy svět vnímá zcela odlišně. Výsledek je nazývání věci pravými jmény.   Room se tak odehrává ve světě, kde je komediálním zlatem fyzické násilí na ženách, módním vrcholem jsou lžičky, mnoha načrtnutých motivů úmyslně nikam nevede, aby Wiseau vykreslil, jak se některé věci v životě prostě dějí a následně jim prošumí. Johnny v podání Wiseaua je obětí systému, který mu nerozumí, stejně tak nepochopen i po letech zůstává samotný Wiseau.   Wiseau si nezaslouží srovnávání s Ed Woodem nebo Uwem Bollem, minimálně ve stejné kategorii se totiž pohybují Stanley Kubrick nebo Steven Spielberg. Scéna, která začne hlasitým odmítáním, pokračuje šlehnutím láhve od vody o zem a vrcholí pozdravením Johnnyho nejlepšího kamaráda Marka zavání výraznou epikou, úmyslně ošklivé pozadí je poté inspirováno avantgardním uměním, které podtrhuje sofistikovanost Wiseaua.   Samotný příběh je pojat skoro jako řecká tragédie, kdy se Johnny zdánlivě nachází na osobním vrcholu, následně ovšem dochází k pomalému pádu, kdy navíc dochází k odhalení jedné zásadní pravdy: Žijeme ve světě srabů. Postavy následně projevují své emoce úmyslně pasivně, kdy pokus o vraždu nebo rakovina s člověkem nějak zásadně nehýbají, vše poté vrcholí tragickým momentem, kterým Wiseau záměrně svého hrdinu nechává odejít ve vrcholné pasáži. Inspirace Macbethem nebo Médeiou nemůže být okatější, Wiseau se rázem jeví jako Shakespeare 21. století.   Revoluční přístup Wiseaua spočívá i v tom, že se film natáčel souběžně na film i digitál, Wiseau se poté do role rozpadajícího muže rozhodl ponořit i na natáčení, kdy lezl celému štábu krkem, vše ovšem bylo úmyslem, aby štáb pochopil, jak je pro Johnnyho jeho rozpadající se život složitý, to vše pochopitelně bez většího pochopení. Sám Wiseau se ostatně po letech nechal zlákat a pro uspokojení lidu prohlásil, že mají pravdu a Room není psychologickým dramatem, ale úmyslnou komedií. Wiseau se tak nechal kvůli velkému nátlaku připravit o pozici filmového Mesiáše, mnozí mu ovšem i po letech dávají pravdu. Opakovaně při sledování zdraví Marka spolu s Johnnym, proti jeho nevěrné Lise by nejradši naházeli všechny lžičky světa a zahráli si americký fotbal. Wiseau se sice nechal zlomit a díky tomu si nezaslouží kdovíjak kladné hodnocení, i po letech je ovšem Room nedoceněným klenotem. A jednou to pochopí všici! () (méně) (více)

misterz odpad!

všechny recenze uživatele

Vraj jeden z najhorších filmov všetkých čias dostál svojej legende, naozaj to bolo také príšerné až ma z toho rozbolelo brucho, najhoršia telenovela natočená niekde v Uzbekistane je oproti tomuto 10-násobný držiteľ oscara. Napriek tomu však aj keď film hodnotím ako odpad, je celkom možné v akejsi obludnej zvrátenosti napariť mu i päť hviezd. Nič medzitým neexistuje. Rozhodnutie vo veľkej miere závisí na momentálnej nálade diváka a chuti na recesiu. Pokiaľ skutočne bolo zámerom režiséra, tak ako on sám tvrdí, aby ľudia pri projekcii prejavovali emócie, tak sa mu to aj vrchovate podarilo. Z tohto pohľadu ide o geniálne dielo, bravó pán Wiseau, ste skutočne majster :). Všetci sa pomodlime, aby náhodou túto príšernosť po konci ľudstva a niekedy v ďalekej budúcnosti, neobjavili mimozemšťania ako jediný dochovaný filmový materiál vytvorený človekom. ()

Hromino 

všechny recenze uživatele

Já vám nevím... tak nějak sbírám slova, abych napsal aspoň trochu soudný komentář k tomuhle dílu, ale nějak mi to nejde. Připadám si úplně vygumovanej. Přirovnal bych můj současný stav třeba k tomu, jako by mi někdo několik hodin v kuse pouštěl Nyan Cat až do zjebnutí. Tohle je prostě fakt něco nesmazatelného. Nudnější porno scény jsem teda ještě nikde neviděl, hlášky jako „I did not hit her, it's a bullshit! I did NAAAAAT... oh, hi Mark!” nebo „You're tearing me apart, Lisa!” jsou prostě už klasika a Wiseaův hekavý smích mi bude znít v uších asi ještě hodně dlouho. Je to peklo, ale věřím, že až se na to podívám někdy s přáteli v podnapilém stavu a se slušnou zásobou plastových lžiček, pak si to teprve užiju. Do té doby to bude ale nevonný odpádek, pane Wiseau, na to vemte lžičku. –– Edit: Už jsem tak učinil. Zvyšuji na plnou palbu. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (84)

  • Na filmu se podílely celkem tři kamerové štáby. První opustil natáčení poté, co režisér a představitel Johnnyho Tommy Wiseau odmítl najmout profesionálního produkčního. Druhý štáb se s Wiseauem rozhádal kvůli generátorům, které Wiseau odmítal dovézt, ačkoliv to slíbil. (L_O_U_S)
  • Sandy Schklair pracoval na filmu oficiálně jako dohled nad scénářem, nicméně podle rozhovoru, který poskytl Proudly Resents, v podstatě vykonával práci režiséra, zatímco Tommy Wiseau se soustředil na hlavní roli a produkci. Schklair natočil veškeré interiéry kromě milostných scén Johnnyho (Tommy Wiseau) a Lisy (Juliette Danielle). Wiseau odmítá uznat Schklairův nárok a nekomunikuje s ním, což je podle Schklaira způsobeno tím, že odešel z natáčení krátce před koncem, když dostal nabídku spolupráce s Januszem Kamińskim. Schklairovi podle jeho vlastních slov nejde o peníze, nicméně nemá rád lháře. Dále také zmiňuje řadu bizarních historek z natáčení, například scénu na střeše, kterou bylo nutné nesčetněkrát opakovat, protože Tommy Wiseau nebyl schopen pochopit, že se na Grega Sestera (Mark) musí nejprve podívat a pak jej teprve pozdravit. (L_O_U_S)

Související novinky

Festival Naruby holduje béčkovým filmům a rumu

Festival Naruby holduje béčkovým filmům a rumu

23.03.2023

Organizátorem unikátního festivalu pro dospělé, tedy výhradně pro diváky od 18 let, je Kino Balt, které začalo v Praze dělat rumové kino. Hlavní koncept je jednoduchý – každý divák v ceně vstupného… (více)

Reklama

Reklama