Režie:
Tommy WiseauScénář:
Tommy WiseauKamera:
Todd BarronHudba:
Mladen MilicevicHrají:
Tommy Wiseau, Juliette Danielle, Greg Sestero, Philip Haldiman, Carolyn Minnott, Robyn Paris, Mike Holmes, Kyle VogtObsahy(1)
V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny.
Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně.
(L_O_U_S)
Recenze (493)
Film, který je tak špatný, až je v mnoha ohledech dobrý. Dialogy, které svou strohostí a trapností překonávají i všechny telenovely, nenavazující scény a vůbec vše, co je zde k vidění nemá nic společného s fungujícím filmem. Ve své podstatě se stačí podívat na hlavního hrdinu, jehož vzhled vyjadřuje veškeré kvality filmu. ()
Tahle věc se naprosto vymyká jakýmkoli běžným měřítkům. Absolutně nezáleží na hodnocení procentuálním či hvězdičkovém, místo odpadu bych tu klidně mohl napsat obrovské WTF a nehodnotit. To, jestli dáte pět hvězdiček nebo odpad!, se podle mě odvíjí jen a pouze od toho, jestli vám hrdinové tohoto filmu přijdou zábavní a smějete se jim, nebo jestli je z duše nenávidíte a chcete je zabít. (Je evidentní, že u mě převládal ten druhý pocit.) Rozhodně nemám nic proti uživatelům, kteří hodnotí plným počtem, protože si dokážu živě představit, jak se u toho královsky bavili. V každém případě je ale The Room neuvěřitelná sračka, jejíž hrůznost je nevyslovitelná. Kdybyste si zkusili představit všechny možné myslitelné chyby, kterých se filmař může ve svém filmu dopustit, tak tady jsou úplně všechny. Tohle by měli promítat na filmových školách jako ukázku toho, jak netočit film. Tommy Wiseau je mimozemšťan z planety Žumpa, jiné vysvětlení mě nenapadá. ()
Ako vraví zákon entropie, vytlačená zubná pasta sa už nedá vrátiť do tuby. Raz videný film sa už bohužiaľ nedá "odvidieť". Tento počin sa mi riadne zavŕtal do hlavy a v podstate zmenil môj pohľad na filmový priemysel. Človek si aspoň uvedomí, koľko profesionality, talentu a snahy treba na to, aby vznikol aspoň priemerný film (hoci aj adaptácia Rosamunde Pilcherovej). Absolútne nehodnotiteľné, ako už poznamenali mnohí, toto si zaslúži buď odpad alebo zlatú päťhviezdu. ()
Otřesný, excelentní, otřesně excelentní! Kdo neviděl, neuvěří a kdo uviděl, taky neuvěří. The Room je jako zanícená bradavice na kundě čerstvě vyholený osmnáctky, jako srdeční infarkt při souloži s nadrženou supermodelkou, jako havárie letadla na dětským hřišti v romským ghettu, jako sebevražda výfukovým plynem v nejnovějším modelu Lamborghini, jako psí hovno rozmatlaný na nalezený peněžence, jako hysterická tchyně krátce před zkolabováním, jako děsivá partnerská hádka znějící z vedlejšího bytu, jako hnusný poporodní strie tvořící kolem pupku krásnou mapu Bulharska, jako plošná genocida na území arabských států, jako smrt matky někoho úplně cizího, jako oslepnutí během sledování filmu The Room. Prostě tak hrozný, až je to za daných okolností vlastně skvělý. Rozhodně doporučuju všem, nic podobnýho už nikdy nikde neuvidíte. I did not hit her! It's not true! It's bullshit! I did not hit her! I dit noooot! Oh, hi Mark. ()
Dalsia filmova polozka na pomyselnom bucket liste odskrtnuta. Je to skutocne jeden z najhorsich filmov ever, ale paradoxne, jeho krasu clovek doceni viac, ked vidi najskor making of (The Disaster Artist). Vahal som, ci plnu palbu alebo odpad...je to fakt tazka dilema :) Niektore sceny su neskutocne a Tommy Wiseau je typek na pohladanie. Genialna ubersracka! ()
Galerie (29)
Photo © TPW Films
Zajímavosti (84)
- Režisér Tommy Wiseau si najal jakéhosi Markuse, původem Čecha, aby při natáčení pořizoval záběry ze zákulisí. Ty si pak přehrával doma, aby věděl, co si o něm členové štábu povídají. (L_O_U_S)
- Režisér Tommy Wiseau uvedl, že zarámované obrázky lžiček symbolizují vývoj k lepšímu. Podle očitých svědků je však důvod jejich přítomnosti více prozaický. Fotky lžiček se ve filmu vyskytují proto, že se v této základní podobě prodávaly v obchodě, kde je koupil Sandy Schklair, aby stoly v Johnnyho bytě nebyly tak prázdné. (L_O_U_S)
- Střešní scény byly natočeny ve studiu na parkovišti Birns & Sawyer. Filmaři měli k dispozici jen tři stěny, které museli posunovat pro vytvoření iluze čtyř zdí. Panorama San Franciska bylo natočeno na střeše Street Fashions – firmy, kterou režisér Wiseau vlastní – a dost nápadně do filmu přidáno pomocí zeleného plátna. (L_O_U_S)
Reklama