Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Není ani nejslavnější, ani největší a už vůbec ne nejstarší. Přesto se moskevské metro jedním primátem pyšnit může – podzemní dráha, která denně přepraví více než osm milionů lidí, má nejpřepychovější výzdobu na světě. Mramor, ušlechtilá ocel, drahé kovy nebo barevné sklo. To vše připomíná honosný palác a zároveň vypovídá o marnivosti, se kterou sovětští soudruzi soupeřili se svými západními rivaly. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

DrobnohledX 

všechny recenze uživatele

Vždycky mám radost když mám možnost vidět nonUSA film (případně film v jiném že anglickém jazyce). Tento film může směle konkurovat všem katastrofickým filmům. Chybí zde patos jednoho hrdiny který zachrání celý svět a přitom vlaje extrémní množství amerických vlajek. To zde opravdu není, je zde ale zase příliš nastavovaný konec - kdy dochází k již zbytečným zvratům. Jinak je to opravdu solidní katastrofárna v ruské mutaci. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Metro vseobecne miluji a je jedno, ve kterem meste. To moskevske jsem bohuzel nevidel a mam pocit, ze uz neuvidim... Za me vyborny dokument, ktery ma jedinou chybu, ze v mapovani vystavby metra koncil kratce po valce. Jinak pestra mozaika informaci, zaberu a vzpominani. Libi se mi i zpusob komentovani, vysvetlovani a nasledna grafika pruvodkyne filmu. Nektere zastavky moskevske podzemky jsou nadherne. Velmi povedeny dokument, ktery se mi trefil do vkusu! ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Kaganovičova parta nejdříve srovnala se zemí kostely a pak začala stavět svůj svatý kopeček, zde tedy doleček. Ten srovnat se zemí nejde, ten by se musel srovnat s pozdzemím. Dokument to byl pěkný, ale architektura je pro mě příliš ookázalé umění, zajímavé především tím, že hned vidíme, v které době kdo vládl, a co staví na odiv. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Moskevské metro, postavené ve 30. a 40. letech 20. století, bylo chloubou a výkladní skříní Sovětského svazu. Dodnes jde o světový unikát. Podzemní paláce, na kterých pracovali nejlepší umělci a architekti, nemá ve světě obdoby. Použití ražené tunelovací techniky se ukázalo ve své době jako odvážné, ale ideální řešení. Dodnes jde o nejběžnější způsob provádění tunelové infrastruktury uvnitř městské zástavby. Použití razicího štítu, patentovaného v Anglii již v 1. polovině 19. století, ohromně usnadnilo výstavbu, která by byla jinak kvůli nepříznivé geologii (tekuté písky, jíl) ohrožena. Projekční práce, kterou na projektu vykonali inženýři z Charkova, se dodnes jeví jak z hlediska rychlosti a objemu prací, tak technické náročnosti, jako nepřekonatelná. Zvlášť uvážíme li, že znalosti o geologii Moskvy do té doby končily někde v hloubce 10-15m, zatímco metro se stavělo 30-40m pod povrchem a pracovat se mělo začít okamžitě. _____ Stavba pražského metra zahájená koncem 60. let, vychází velkou měrou z moskevského vzoru. Kvalitní dokument, který stojí za vidění. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Perfektní dokument komentovaný s velkým přehledem a s trochou sarkasmu. Poměry ve stalinistickém Sovětském svazu působily občas až surreálně a snímek tak tu a tam sklouzává do hořké komedie. Vzdělávací složka je velmi kvalitní a propracovaná. Tvůrci shromáždili spoustu zajímavostí, záběrů, statistik a výpovědi pamětníků a vytvořili z nich poutavé vyprávění o jedné z nejpozoruhodnějších moderních staveb světa. Pravděpodobně nejlepší dokument o dopravě, co jsem kdy viděl. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama