Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Podporučík Jareš (O. Pavelka) z ostravské kriminálky je pro jisté pracovní nepříjemnosti převelen do Prahy. Jeho spolupracovníky se stávají kolega Bílek (M. Vašut), kterého zná již z dřívějších let, a mladý obětavý Ivan (M. Dlouhý). Při pátrání se Jareš projeví jako člověk nekompromisní a vytrvalý, metody jeho práce se však příliš neslučují s představami nadřízených, a proto se brzy dostává do konfliktů nejen s nimi, ale i s osobami z vyšších společenských kruhů. Vyšetřováním několika zdánlivě nesouvisejících případů, jako je překupnictví, loupež, ale i vražda, odhalí Jareš dokonalou organizaci pražského podsvětí, do kterého patří nejen lidé z nižších společenských vrstev. Jeho překvapivé zjištění, kdo všechno je zapleten do kriminální činnosti, je korunováno šokující skutečností, že ani jeho kolega Bílek není bez viny… (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

ghatos 

všechny recenze uživatele

V Bony a klid se to dotáhlo do dokonalosti, ale tohle je zajímavý doplňující materiál k dané tématice. Duch doby se tu zachytil moc pěkně. Samotná Divoká svině je hodně divoká ve svém střihu - ten je hodně zběsilý. Hudební pokres je také dost invazivní a vlastně mi to chvílemi připomínalo Nahotu na prodej, která měla přijít na svět teprve o několik let později :) . Zápletka není nějak extra povedená, na druhou stranu závěr je poměrně odvážný a ne zcela pozitivní. Ano, jsou tam chyby, ale divák si film může užít, když je třeba fanoušek osmdesátek :) . 66%. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Když jsem otevřel Březinův Lexikon českého filmu, nabyl jsem pocitu, že Divoká svině je snad nejhorším českým filmem. Myslím, že není, jen trpí tradičními nedostatky tvorby v žánru akčním a detektivním. Například snaha o autenticitu a syrovost připomíná marné pachtění např. Kamarádů do deště. Mohl bych s výčtem pokračovat dál (třeba o autorovi scénáře Pavlu Frýbortovi), ale je to zbytečné - ne tak strašný, ale docela normální film. Tím teď ale spíše myslím pro "normální večer na nově." Asi tak nějak. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Socialistická kriminálka s asertivním přístupem a nečekaně akčním konceptem. Herecké obsazení sestává z herců, jejichž profláklost bych řadil do relativní oblasti. Kriminalisté si občas hrají na velké zbojníky, přičemž je (ne)věrohodnost nastavena docela šikovně. Ty charaktery zkrátka pobavily nad tím, jak se to bralo vážně. Film nasadí docela slušné tempo a jede v jakési linii vyprávění, téměř s odosobněným vyzněním. To, že chybí výraznější dějový záchytný bod, je posléze docela znát, protože režisér Kubišta nedává moc velkého prostoru divákovi, aby předestřené informace nějak emotivněji zpracoval. Pořád se tedy jede v jednom neselhávajícím tempu i v jednání postav, ale divácký prožitek zažívá stagnaci. Vykreslené podsvětí a míra zločinu se střídavě potkávají až bojují s nevěrohodnými aspekty, a i celkem odráží i realitu tehdejší doby. Kladu značný důraz na slovo "tehdejší", protože tak je nutné k filmu přistupovat, i ho tak brát. Vše už je poměrně utopie. Jedním ze zajímavých aspektů filmu, je jeho akční pojetí. Samozřejmě nečekejme nic extra, pokud jde o akční scény, zaměřující se především na automobilové honičky, za nimiž jsou cítit profesionální kaskadéři, nikoliv herci. Vše to pokukuje po západním stylu, není se co divit, když se podíváme na rok vzniku, který se datuje s oslabením bolševika, který dříve nepřípustné prvky, už celkem v pohodě a bez větších zásahů tehdy povážlivě přísné cenzury, nechával být. K tomu ovšem nebyl vynechán stále ten horlivý a zásadový přístup socialistických vyšetřovatelů bránících naši socialistickou vlast před průtokem amerikanismu a imperialistického vlivu. Tuhle kriminálku američtí "imperialisté" ovlivnili, jak je vidno na jejím pojetí, avšak přes dynamickou kameru a uvědomělé výkony hereckých představitelů, se nedá označit za mimořádně řemeslně natočenou. Nejvíc se na téhle krimi podepisuje její obstarožnost, která už zřejmě nikoho z gauče nezvedne, když by se náhodou tenhle film objevil v televizním vysílání. Bude přítomen i divácký smích, a to je u vážně míněné krimi, poněkud nevítaná ingredience. 40% ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

20% - Nepřehledný, zmatený film. Pokus o syrovou autenticitu ve stylu Bony a klid moc nevyšel. "Akční" scény spíš k smíchu, stejně tak postava Slávka Jandáka. Nejen on se ve filmu choval nelogicky. Např. Pavelka. Jednou byl u Vlacha, pak u Třísky, ale stejně pořád dělal pro Vlacha. Vypadalo to, že si policajti dělají, co je zrovna napadne. Furt někam jezdili, nic z toho nebylo, mladej Dlouhý furt někoho fotil a byl při tom nenápadný jak třímetrový..., během sledovačky si stihnul nechat vyvolat fotky, no paráda. Film nakonec doklopýtal do svého konce a jediným hmatatelným výsledkem bylo odstřelení Jandáka Vašutem a "překvapivé" odhalení korupčního jednání posledně jmenovaného. A jeden výstavní bobr přes půl obrazovky. Pic kozu do vazu. ()

ASPHALT 

všechny recenze uživatele

Tak u tohoto filmu jsem byl osobně přítomen na začátku,když jdouce si v klidu po Ostravě,najednou naproti mne vyletí "šestsettřináctka" a za ní s majákem za chvilku "esenbáci" s majákem a hrnou si to ke staré Karolíně....radši jsem se dekoval do první knajpy,abych ještě náhodou nepřišel k úrazu... :-)Jinak film asi trochu lepší průměr 60% .Jen jsem nepochopil - odkdy se "za trest" převelovalo z Ostravy do Prahy ??? ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Pronásledování v Ostravě se natáčelo na Dimitrovově třídě. V Praze se natáčelo na celé řadě míst: Václavské náměstí, Železniční most pod Vyšehradem, Strakonická ulice, Dejvice. Poslední scéna se natáčela skutečně v ulici Kováků na Praze 5 v budově bývalých smíchovských lázní, které v devadesátých letech dvacátého století musely ustoupit nové zástavbě. (ArthasKarfa)

Reklama

Reklama