Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (477)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Režiséra Ji-un Kima sleduji už od jeho gangsterky "Bittersweet life" a svoje kvality utvrdil i v "Hodný, zlý a divný" a přestože je jeho nejnovější počin dost odlišný, kvalitativně je opět na velmi vysoké úrovni. Ze začátku se film tváří jako typická žánrovka, kdy drsný policajt na vlastní pěst pátrá po sériovém vrahovi ale poměrně brzy divák zjistí, že se film bude přeci jen ubírat jiným směrem. Vrah je brzy chycen a po menším "seznámení" s hlavním hrdinou je puštěn na svobodu aby se mohl stát štvanou zvěří neústupného hlavního hrdiny. Vizuálně je film na stejně vysoké úrovni jako režisérovi předchozí snímky a pokud má s nimi divák zkušenosti ví, že může očekávat vizuální hody. Opět nás čekají neobvyklé kamerové záběry či zajímavé akční eskapády. Tentokrát však režisér překvapivě hodně tlačí na pilu v podobě zobrazovaného násilí. Ne, že by jeho předchozí filmy byly pro celou rodinu ale to co předvádí zde může nejednoho diváka nepříjemně překvapit. Krev a násilí je tu v dávkách, které se jen tak nevidí a navíc režisér s každou další minutou na intenzitě násilí více a více přidává (pro perverzáky je tu jako bonus překvapivě naturalistická sexuální scéna). Rozhodně se však nejedná o samoúčelné zobrazování brutality ale o nezbytnou součást atmosféry celého filmu. Pokud se divák dostatečně obrní čeká ho výborný a v mnoha směrech atypický thriller, který je možná zbytečně dlouhý ale na druhou stranu dostatečně intenzivní a svižný aby se u něj divák nestačil nudit. Nemůžu se dočkat režisérova dalšího počinu. ... 18.12. 2012 zvyšuji na plný počet, protože jsem film viděl už několikrát a stále ho mám pevně v paměti. Škoda, že se takové snímky nedostanou do české distribuce. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Konečně jsem taky viděl ďábla :-D Strašně dlouho jsem se tomuto filmu vyhýbal kvůli dlouhé stopáži.Je pravdou že by to mohlo být kratší,ale rozhodně tenhle film nenudí.Sice jsem to čekal víc krvavější (né že by jí tam bylo málo),ale on je to spíš nářez po psychologické stránce.To vše podtrženo skvělými hereckými výkony dvou hlavních akterů a dobře zvolená hudba,která nádherně přidává tísnivější atmosféře.Rozhodně stojí za podívání. ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Z kórejských hororo - krimi - thrillerov najlepší kúsok aký som videl. Film hneď od začiatku ponúka strhujúci pohľad na chorobnosť masového vraha a odhodlanosť pomstiteľa, ktorý nestojí o klasickú pomstu, ale o zadosťučinenie v podobe opakovaného týrania v spôsobovaní čo najväčšej bolesti tomu čo sa "dotkol" jeho rodiny. Kto chodí na ryby, určite pozná pravidlá tejto nudnej zábavky: POVOLÍŠ - PRITIAHNEŠ. A presne o toto v tomto filme išlo ...nový druh pomsty, ktorý mne náramne chutil. Za zamyslenie stojí už len samotný názov filmu - VIDEL SOM DIABLA - koho vlastne režisér v tomto filme označil za diabla?? Masového vraha alebo pomstiteľa?? Každopádne by obaja potrebovali pomoc - RZP tu ale určite stačiť nebude.. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak toto je jednoducho megabomba. Jeden z najlepších ázijských filmov, aký som mal doteraz možnosť vidieť. Ide o unikátny žánrový hybrid, v ktorom sa miesi krimi, thriller a horor. Všetky tri zložky samostatne sú dokonalé a spolu vytvárajú majstrovské dielo. Čo sa týka hororu, gore scény síce nie sú nejak extra, ale rozhodne tu nechýba atmosféra. Po technickej stránke a spôsobu natočenia tu nie je nič, čo by som vytkol. Príbeh vcucne pozornosť hneď od začiatku. Nejde síce o nič zložité, ale tak ako u väčšiny ázijských filmov tu nechýba inteligencia. Príbeh je o chlapíkovi, ktorému jeden úchyl zavraždí tehotnú ženu. Nestačí mu jeho dolapenie, rozhodne sa pre pomstu. A to teda poriadne prepracovanú a desivú. Musím uznať, že spôsob, akým sa rozhodne pomstiť ma ohromil, to najlepšie revenge. A ten koniec páni, to bola dokonalosť sama o sebe. Zároveň je celý snímok zahalený do oblaku veľkej dávky psycha a hĺbkou myšlienky. Milovaného človeka už pomsta nevráti, ale je možné dosiahnuť aspoň uspokojenie a satisfakciu? Nad tým si už musí každý popremýšľať sám. Tak ako hlavný hrdina na konci filmu. Ďalej škoda písať, to sa musí vidieť. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Juhokórejský solitér Ji-un Kim, alebo, ako ho môžeme na databáze vídať po novom, Jee-woon Kim, je ako nezastaviteľný vlak, ktorý strháva žánrové medzníky a bariéry v podobe tradičných pravidiel a pôdorysov. V Akmareul boattda rozpracováva základný nosný motív a schému "revenge" thrilleru na ploche 2 hodín a 22 minút do podoby (ako sa vraví, pre dobro veci) výrazne nadstaveného konceptu utrhávajúceho sa vo vykreslení sugestívnej cesty za "spravodlivosťou" z reťazí reality a dosahujúci výrazne groteskných výšin vo svojej precíznej štylizovanosti a perfekcionistickej brutalite. Explicitné násilie zo seba strháva nálepku samoúčelnosti a stáva sa hybateľom deja, ktorý je posúvaný motiváciami a prekreslením dvoch hlavných antihrdinov v podaní dvojice najväčších juhokórejských hereckých hviezd, Byeong-heon Lee-a a Min-sik Choi-a. Úroveň explicitnosti pri výprave na odvrátenú stranu života v exotickej krajine dosahuje zámernej absurdnosti a je podružná rozprávaniu o zvrátenej morálke a vytrácajúcich sa spoločenských hodnotách, v ktorom proti sebe stoja agent a sériový vrah. Jeho myšlienka je na pohľad primitívna - dá sa poraziť monštrum len tak, že sa sami staneme monštrom? - ale zručne rozprestrená na celú stopáž a pretvorená do podoby vysoko sofistikovanej verzie hry na mačku a myš. Film sa pohráva so žánrovými krabičkami slasheru, splatteru, kriminálneho thrilleru, resp. detektívky, exploitation, "old-school revenge", j-exploitation a otvorene koketuje s pedofíliou či kanibalizmom. Zaujme výrazným audiovizuálnym prevedením, plným technicky brilantne vyvedených pasáží za užitia špeciálnych efektov, techniky steadicamu (doteraz nechápem, akým spôsobom bol natočený tento záber zo scény v taxíku http://youtu.be/s3cT_TE1mBI?t=1m14s), uhrančivých farebných filtrov ale aj skvelého originálneho soundtracku a zvukových efektov. Po celý čas pôsobivo zapája okázalé divácke atrakcie a udržiava v napätí dynamickým tempom a temnou atmosférou, pri ktorej si však nachádza čas na dlhé, pomalé surové akty postáv a snímanie interiérov i exteriérov, hlavne však obsahuje množstvo akčných scén s vynikajúcou bojovou choreografiou a kaskadérskymi kúskami. Manieristické prodivácke dielo, ktoré ma však dokonale zhltlo a ani na sekundu nepoľavilo z pútavosti. Opakovanie do budúcna nevyhnutné. 95% ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Počas celého filmu postava Jang Kyung-chul, ktorú hrá Choi Min-sik, vždy bojuje so zbraňou, pretože bez nej je ľahko zraniteľný. (maramashi)
  • Lee Byung-hun v rozhovore povedal, že to bolo prvýkrát, čo bol jeho film obmedzený juhokórejskou cenzorskou radou. To spôsobilo, že chcel vidieť film ešte viac. Pri druhom obmedzení sa obával, že sa film nebude premietať vôbec a priznal, že sa obával, že fanúšikovia film neuvidia. (maramashi)
  • Sexuálna scéna medzi Kyung-chul a Se-jung bola vymazaná z medzinárodného zostrihu, Jee-woon Kim v rozhovore povedal, že jej odstránenie súvisí s filmovou stopážou a tiež nie je celkom vhodná z hľadiska načasovania. Mal v úmysle ukázať Kyung-chulovu bezohľadnosť prostredníctvom sadistického sexu, ale Se-jung sa ukázala byť agresívnejšia a v tej chvíli vyčnievala viac ako on. Keďže vysvetlenie vzťahu týchto dvoch bolo neobjasnené počas toho, keď Kim pracoval na filme, povedal, že to vyzeralo bližšie k cudzoložstvu so súhlasom a nie ako znásilnenie, a preto nedávalo zmysel, že by si znásilnená žena mohla takto užívať pohlavný styk. Ale Kim sa nechcel vracať k vysvetleniam, takže chcel film zbaviť zbytočného nedorozumenia. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno