Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (477)

sullafelix 

všechny recenze uživatele

logicky absurdne /reziser pozadbudol ze intelekt policajtov vykreslil na bode mrazu - absolutna neschopnost,,zato priestor pre vraha a pomstitela je dany surrealne podobne trebars ako u Argenta , kazdy naokolo je hluchy, slepy, nemy, nemohuci len aby vznikol pseudologicky priestor pre danu scenu ,,,stylovo, visualne impozantne ...,,, z neznamych pricin ale moja sentimentalita mi nedovoli pripustit kriticke racio do samotneho hodnotenia, teda finalny verdikt neide pod 80%.... **** ()

Shit 

všechny recenze uživatele

I saw the devil jen pokračuje v tradici kvalitních a drsných jihokorejských thrillerů jako jsou Chaser nebo No mercy. Opět tu máme inteligentního nemilosrdnýho sériovýho vraha, kterýho tu lahůdkově ztvárnil perfektní Min-sik Choi, dokonce bych řek, že je jedním z nejlepších sériových vrahů vůbec a doplňuje ho tu néméně dobrej Byeong - heon Lee, kterej tu plní roli velice krutýho mstitele, jdoucím tvrdě za odplatou a dělá to stejně perfektně jako Min-sik svoje zabíjení, takže tečou potoky krve, rozmlacujou se hlavy, rozřezávaj se těla a to všechno zabalený do kvalitního příběhu, akorát trošku zbytečně dlouhýho a paradoxně ke konci už to byla zase taková moc velká rychlovka, takže si to člověk ani neužil, ale přesto kvalitní a extrémně drsnej thriller. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Velice příjemná korejská nadílka. Celkem jsem uvítal, že jsem se nepotýkal s problémem stejně šikmých tváří a výjimečně jsem se v postavách orientoval. Snímek plyne velmi pomalu a běžný bílý divák by určitě uvítal klidně i o 40 minut kratší stopáž. Nezanedbatelná část stopáže je zkrátka o ničem, abych pravdu napsal. Ale to by nebyla Korea, kdyby se snímek vešel pod dvě hodiny. Celé to bylo moc pěkně zahrané. Nemohu ovšem napsat, že jsem viděl známé tváře, přestože už jsem hromadu herců dle databáze v dost filmech údajně viděl. Násilí k vidění zase tolik nebylo, ale když už vykouklo, tak to obvykle za čekání stálo. Hra na vraha a jeho pronásledovatele byla dostatečně nápaditá a originální. S postupem času pomalu pevně vymezená hranice mezi dobrem a zlem slábla. Jižní Korea nechala v plné kráse vyniknout kvalitu svých policejních sborů. Od groteskního úvodu s vytracenou hlavičkou až po závěrečnou pronásledovanou ve stylu "hlavně pomalu". Občas atmosféru zjemnila nějaká ta vtipná momentka. Tolik typické pro Asii. Zkrátka se mi to celé líbilo. Momentálně mám od stejného režiséra v hledáčku Tale Of Two Sisters, takže pevně věřím, že si zase někdy udělám příjemný večer. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keď nabudúce budete mať možnosť zavraždiť sériového vraha a brutálneho násilníka, urobte to. Osobne som si vopred nič o deji nezisťoval, takže ma prekvapil aj zvrat, ktorý vlastne celú hru štartuje. No a podobne som bol mimo aj z toho ďalšieho, kde sa dostávame do tretieho dejstva. Je neuveriteľné, že sa film aj pri kvázi repetetívnom radení podobných scén vôbec neopakuje a jeho dĺžka je absolútne irelevantná, na nudu neostáva čas a je tak jedno, či by trval 90 minút alebo 4 hodiny. Osobne som sa s hlavnou postavou plne stotožnil a chápal aj jej "prerod", že to chalan časom s tou hrou prepískol, tam si už hlavu o stenu mohol búchať iba on a našťastie nie my, diváci. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Tento film přinese zvídavým koreanistům spoustu užitečných odpovědí. Tak například: Jak nejlépe naporcovat jihokorejku, aby se bez problému vešla do už tak malého kufru Hyundaie I-20? Jsou pneumatiky Kumho opravdu tak špatné, že praskají zrovna ve chvíli, kdy se kolem poflakuje masový vrah? Nejsou náhodou telefony Samsung příliš převybavené, protože obsahují spoustu zbytečných píčovin, které odpoutají vaší pozornost i ve chvíli, kdy jste v tísni a potřebujete zavolat policajty? Mám rozhodně raději francouzská auta, italské pneumatiky a finské telefony, ale tihle Korejci mě opravdu bavili. Půjde li to takhle dál, pověsím tu horničinu na hřebík, sežeru svého psa s tunou kimchi a budu u toho hlasitě mlaskat, přestanu smrkat na veřejnosti a najdete mě klanět se ťamanům v Nošovicích u pásu za to, že mi dovolí dělat zadarmo přesčasy. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Pre verziu pre medzinárodný trh režisér odstránil veľa sekvencií, ktoré považoval za zbytočné, a pridal všetky scény zakázané kórejskou cenzorskou radou. (maramashi)
  • Navzdory příliš násilnickým záběrům, byl filmový tvůrce, režisér Jee-woon Kim (The Last Stand (2013), Doomsday Book (2012)), nucen snímek před jeho oficiálním uvolněním ke komerčním účelům, sestříhat o necelých osmdesát sekund. V jiném případě by snímek od korejské filmové rady, The Korea Media Rating Board, dostal striktní označení R, díky němuž by přišel o možnost být promítán před jihokorejským filmovým publikem v běžných kinosálech. V rámci domácího trhu by snímek v takovém případě nevyšel dokonce ani na běžných médiích, jako jsou DVD nebo blu-ray disky. Neboť se ale snímku dostalo poměrně kladného přijetí jak ze strany filmových kritiků, tak i ze strany filmových fanoušků, vyšla jen o něco později, 10. 5. 2011, pro zámořský trh, původní nesestříhaná verze, obsahující všech sedm odstraněných scén. (Conspi)
  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno