Obsahy(1)
Los Angeles nedaleké budoucnosti. Chris "The Raven" Black se jeví jako obyčejný mladý muž. Vládne však mocnými nadpřirozenými silami, které jsou trnem v oku vládnoucí sféře. Jednoho rána se Chris probouzí do dne, kdy bude muset bojovat útěkem o holý život, neboť byl vystopován vládními roboty, kteří mají za úkol ho zneškodnit za jakoukoli cenu. Chrisovi nezbývá než spolehnout se na své schopnosti a pokusit se o zběsilý útěk plný akce a efektních honiček. (-Ravee-)
(více)Recenze (99)
Vizuálně poměrně slušný kraťas, dost si beroucí z Alive in Joburg, překonaný ovšem nejen Blomkampovým dílem, ale i uruguayskou podívanou v podobě panického útoku. I když se nám tu vizuál snaží podstrčit myšlenku a ukázku nějaké totalitní společnosti, v níž po ulicích NIKDO nechodí (fakt jsem si toho všiml jen já, že v LA je prázdno?) a jediný, kdo studeným městem Andělů prochází, je utíkající Raven, kterého poletuchy a pochoduchy policejního teroru vždycky najdou, pohrozí mu, vystřelí, on vyjde, blejskne očima a poletuchu zničí a zase uteče a ony ho stroje potom najdou a tak dál se to opakuje třikrát a vlastně nic ve fimu není. Raven má potenciál na celovečerák, ale mám takovej dojem, že až moc otevřeně se k němu hlásí. "Halo, halo, mám tady novýho Vyvolenýho, kterej rozdrtí totalitní společnost v Americe stejně jako Neo v Matrixu!!" Inspirace jak z páně Blomkampova Districtu, tak z totalitně vedených Osmdesátčtyřek, Brasilů, Vendettů nebo Matrixovsky strojově ignorujících lidi. Ee, vizuál to tady nezachrání, příběh je nulovej a nezajímavej a dohromady je vlastně zlodějem spousty věcí. A na takovejhle film bych do kina šel stejně rád jako na gay porno. Děkuji, nechci. ()
I když i já smekám před umem natočit něco podobně dechberoucího za "pakatel", tak jsem čekal asi něco více. V tom smyslu, že konec přišel zcela nečekaně, moc brzy, a bez nějakého napínavého vyústění nebo akční scény. Takže až na to, že jsem byl při závěrečných titulcích mírně v šoku, bych na de Montreuilův celovečerák do kina v klidu zašel. Je jen škoda, že to příliš vypadá jako District 9, a snad nebyl tvůrcův záměr obléknout svůj projekt do podobného kabátku... ()
Co dokáže 5000 dolarů a kouzelná REDka neuvěřitelný. Ano námět není jeden z těch břitce originálních, navíc vypadá jako slabší nápodoba Alive in Jogburg, ale možná za to může moje slabost pro parkour nebo atmosféru Minority Report, ale tenhle šesti-minutový kraťas má skoro všechno a ještě skončí v tu správnou chvíli. Kdyby to byla reklama na Nike možná by to byl i plný počet, takhle "jen" 4* za dobře proinvestovaných 6 minut. Ricardo de Montreuil má moje sympatie. ()
Chlapek bezi, bezi, porad bezi a honi ho nejaky litajici roboti ci co. O nic jinyho tady nejde, zdrha trochu v parkour stylu, aby nasledne zakop na naprosty rovince. Takze pribeh fakt skoro nulovej a nijak originalni. Tady jde ale o vizualni stranku, ktera na amaterskej kratas je fakt docela povedena, slusny triky a fajnova kamera proste. Takovej ten typ kratasu, kterej krici, kouknete na me, sem nejaka neznama sracka z Peru, ale kdyz mi date nejaky to mega, natocim to samy ve vetsim a vydelam vam penize. A rek bych, ze jako celovecerak to nemusi bejt vubec spatny. ()
Chlápek utíká po futuristickém Los Angeles, kde se na nebi vznášejí policejní létajcí talíře, které ho monitorují a posílají mále útočné jednotky, aby se vzdal. Ten chlápek ovládá telekinetiku a pomocí ní se brání. Námět, provedení a režie hodně připomíná kraťasy a District 9 Neilla Blomkampa, ale komu to vadí, když to vypadá skvěle. ()
Galerie (5)
Zajímavosti (2)
- Rozpočet filmu byl pouhých 5 000 dolarů. (Andresito)
- Film byl z důvodu nízkého rozpočtu natočen na RED kameru, která je mnohonásobně levnější než profesionální kamery a která byla použita například u Jacksonova krátkometrážního filmu Crossing the Line (2008) nebo u Bekmambetovova Wanted (2008). (Andresito)
Reklama