Reklama

Reklama

Musíme si promluvit o Kevinovi

  • Velká Británie We Need to Talk About Kevin (více)
Trailer

Eva (Tilda Swintonová) se kvůli svému synovi vzdá nadějné kariéry, ale již brzy po porodu zjišťuje, že v jejich vztahu není něco v pořádku. Kevin (Ezra Miller) se od raného věku agresivně vymezuje vůči svému okolí a především vůči své matce a jeho nenávist v pubertě kulminuje v nejvyšším zločinu vraždy. Ani ve vězení jej však matka neopouští a vzájemný vztah plný nepochopení, zklamání, nenávisti… a lásky… tak pokračuje dál. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (509)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Pročpak to nemohlo jíti chronologicky? Myslím si, že prolínání 15 časových rovin nezpůsobilo ve snímku nic jiného nežli chaos. Snímek je v podstatě takovým manuálem pro současné rodiče, kterak by neměli vychovávat své děti. Jinak se také může stát, že jim z milovaného synáčka vyroste temná verze Legolase. Tilda vypadá, jako by ji na naši malebné Zemičce zanechala nějaká emzácká expedice. Je extrémně divná a není tedy příliš velkým překvapením, že její dělohu opustí podobně vyšinutý jedinec. Poté divák prakticky jen sleduje, kterak se v průběhu let měnil jejich vzájemný vztah. Celkový dojem trošku zachraňuje několik country songů, které pro nás byly vybrány a celkem příjemně nepříjemné finále. Celkové dojmy nejsou z mé strany valné. Více než hvězdu nedám. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Malé děti jsou děsivé. Nejen na Hallooween. Drama skotské režisérky Lynne Ramsayové je vlastně „jenom“ vyhrocenější verzí amerických rodinných filmů o problémové mládeži. Neopouští klasické situace typu „změna prostředí mu prospěje“, ale dovádí je do extrémů hraničících s alegorií, jejíž vyznění je ovšem diametrálně odlišné než v chlácholivých titulech tohoto typu. (Škoda, že nebyl rozvinut potenciál výstupů z fikce, projevující se například během scény v restauraci, kdy Kevin nelítostně vystihne klišé podobných „sbližujících“ rozhovorů.) Abstraktní prostor rodiny nevytváří pocit bezpečí a jistoty, Eva naopak netuší, co od svého vlastního dítěte čekat. Synovo chování nedokáže odhadnout, což vede k jejímu vnitřnímu neklidu, působivě zachycenému impresionistickými záběry na pomezí filmové avantgardy, i ke vnějšímu neklidu jejího okolí. Protagonistka se společenské šikaně, teroru podobně systematickému, jakému musela čelit ze strany Kevina, brání pasivním pokáním. Pokorné přijetí údělu nachází opodstatnění díky zakomponované křesťanské symbolice (kristovská poloha hned v úvodu, jméno Eva), přesto mi přístup „utrpení vykoupené utrpením“ přijde vůči hrdince velmi krutý. Zneklidňující a bolestivý je pro ni viditelně již porod. Mateřství ji připravuje o soukromí, možnost seberealizace i přízeň manžela, který je poněkud ploše vykreslen jako absolutně nechápavý a nečinný element, vytvářející pouhé zdání harmonie. Film bez uhýbání tvrdí, že syn je pro Evu jako zaschlá krev. Špína, kterou nedokáže smýt, vtírává připomínka hříchu tělesného aktu, který zde má čistě reprodukční funkci (po obou scénách pohlavního styku následuje těhotenství). Film je vinou svého ostentativního negativismu nepřesvědčivý jako realistické drama, jako antikoncepce však svůj účel plní bezchybně. 80% Zajímavé komentáře: mcb, DavidS., pezz ()

Reklama

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Nepříjemně intenzivní film, způsobující žaludeční nevolnost. Kevin je od narození velmi inteligentní, ale skrznaskrz zákeřná bytost, která svou matku terorizuje dle libosti nejpodlejším psychickým vydíráním. Brzy je zřejmé, že smysl své existence zaměřil na její týrání. Jestli z důvodu pomsty za svou povahu nebo zda-li v ní viděl jediného sobě rovného protivníka, je otázka interpretace. Film je technicky výborný, barevná kompozice i časté prokládání několika časových rovin zvyšují napětí i odpor a střípky tragédie zvolna zapadají do sebe. Měla jsem však problém s představiteli Kevina. Vypadali sice jak ztělesněný ďábel a vzhledově se sobě rovnali jak vejce vejci, ale jejich fyzická podoba s rodiči byla úplně nulová, takže by si jeden myslel, že ho koupili od satanistů na černém trhu. Přišlo mi též, že byl film ve své extremitě často natahován na skřipec. Opravdu by mohl být otec tak slepě naivní a netečný? Opravdu by se okolí tak nemilosrdně mstilo na ztrápené ženě? A opravdu může být někdo od batolete tak nevýslovně zlý? ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Tyhle antikoncepční snímky bývají výborný, proto jsem se dost těšil, jak se zase takhle v neděli navečer naseru. No, není to úplná špička typu The Children, Eden Lake nebo Baby blues, ale žádný velký výhrady uvést nemůžu. Tilda Swinton v roli matky vypadá už od podhledu, že denně spotřebuje hrstku tabletek na hlavu, představitelé Kevina jsou s přehledem uvěřitelní, ale zřejmě jsou i tak největší slabinou filmu. Mám pocit, že mně Kevin nezpůsoboval dostatečné pohoršení....ale i tak jsem si po skončení odfrkl jen "takový spratky řezat, solit, pepřit!!!". 80% ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Takováhle deprese na vás dost možná dýchla naposledy u Requiemu za sen. Z filmu vyzařuje bezbrannost, lítost, ale zároveň neuvěřitelná síla. Po odkoukání si nejeden divák bude lámat hlavu, jak někdo dokáže vést takový boj jedince proti davu, ale neunavit se k smrti. Snímek ovšem zrežírovala žena a hlavní postavou je nešťastná matka, a tak je možné, že pánské publikum se nevcítí do vyčítavých pohledů Tildy Swinton jako jejich křehká (a po zhlédnutí ještě křehčí) polovička. ()

Galerie (82)

Zajímavosti (10)

  • Film byl natočen během 30 dní. (Morien)
  • V původní knize použije Kevin jako vražednou zbraň místo luku kuši a své oběti měl předem vybrané. (buzzwoody)
  • Eva se v supermarketu schovává u plechovek, na jejichž etiketách je nápis "Rajčatová polévka mamky Ramsayové". To odkazuje na příjmení režisérky filmu. (Morien)

Související novinky

Bílá velryba jako sci-fi thriller?

Bílá velryba jako sci-fi thriller?

07.10.2012

Nedávno jsme viděli klasiku Hermana Melvillea ve fantasy verzi a dopadlo to strašně (viz Věk draků). Sci-fi variace by ale mohla dopadnout lépe, protože režii si vezme na starost Lynne Ramsay (foto)… (více)

Natalie Portman tasí kolt a dekolt

Natalie Portman tasí kolt a dekolt

28.05.2012

Zahraje si totiž ve westernu Jane Got a Gun. Ten napsal Brian Duffield a přestože jeho údajně vynikající scénář rozpoutal v Hollywoodu rvačku a metání tučnými honoráři, nakonec skončil na „černém… (více)

Reklama

Reklama