Režie:
Tomáš ŘehořekScénář:
Tomáš ŘehořekKamera:
Tomáš ŘehořekHrají:
Rostislav Novák ml., Miloslav König, Štěpán Benoni, Simona Zmrzlá, Vanda Hybnerová, Jiří Černý, Adam Kraus, Dita Zábranská, Jan Plouhar, Eva Podzimková (více)Obsahy(1)
Původně byl projekt zamýšlen jako celovečerní dokument, ve kterém byly konfrontovány životní příběhy trojice mužů, jejichž osudy různým způsobem determinovala droga. Jeden patřil k nejvýraznějším vynálezcům a „vařičům“ pervitinu u nás, druhý léta působil v protidrogovém oddělení policie a třetí, známý rocker, propadl drogové závislosti. Dramatické zvraty v osudech této trojice reálných hrdinů inspirovaly posléze producenty a tvůrce filmu k nápadu zkombinovat dokumentární výpověď s hranými sekvencemi. V nich se zrcadlí strhující pád na samé dno a „cesta z pekla“ zpátky do života. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
Řehořek se od Proměn posunul zase o něco dál. Pravda, zprvu jsem k tomu mixu dokumentárního a hraného filmu moc důvěru neměl a zpočátku mě to snad i rušilo, ale pak se mi podařilo tento způsob nevnímat a nesoustředit se na něj. Propojení příběhů 3 různých „hrdinů“ bylo i zpracované lépe, nenásilněji než jak tomu bylo třeba právě u Proměn. A více pohledů na danou problematiku bylo jedině ku prospěchu věci, a přestože zvláštní vztah policisty a feťáka byl vůbec nejzajímavější (asi nic ve filmu mě nebavilo pozorovat více), bylo mi v podstatě jedno, kdo byl zrovna na plátně, „těšil“ jsem se na každého z nich. A režisérův způsob natáčení a technická stránka věci byly znovu výborné. Ano, mnohdy dosti (pře)stylizované (a bohužel opakující se), ale nijak zvlášť nerušící. Poněkud horší to pak bylo s hereckými výkony, se kterými to bylo trochu jako na houpačce, což platilo jak v případě postav hlavních (hodně těžký part pro Nováka, nepříliš šťastný casting v případě Königa), tak těch vedlejších. Hodnocení vidím na slušné 4*. ()
PIKO prináša triezvy pohľad do duší najzasvätenejších postáv jeho histórie. Ide dá sa povedať o prvích užívateľov pervitínu v Čechád zrejme v takej podobe ako ho poznáme dnes. Lenže dokument rovnako prináša aj to ako sa začínalo. Ako KSČ si nevedela predstaviť, že v "našom " raji bolo niečo také vôbec reálne. Hlavne skutočné výpovede ľudí sú dosť drsné a nie pre každú povahu. ()
Veľmi zaujímavý filmársky počin, ktorý polodokumentárnou a polodramatickou formou mapuje počiatky pervitínovej subkultúry v socialistickom Československu. Pri sledovaní titulu "PIKO" som mal rovnaké pocity ako keď som si pred rokmi prečítal román Radka Johna "Memento". Bolo to špinavé a znepokojujúce. Pervitín je veľmi lákavá, ale nehorázne zákerná droga. Je to český undergroudový aktikel s výrobnou tradíciou siahajúcou hlboko do dôb komunizmu. V Čechách sa vždy varilo najlepšie pivo a tiež i najkvalitnejšie piko. **** ()
Prapodivná syntéza dokumentárního přístupu a hraného filmu. Nesympatický casting, přítomnost klasických klišé z filmů o drogách, místy šokující záběry. Rádoby temnou sekvenci s partičkou feťáků ve vítkovském tunelu považuji za nejstupidnější část celého filmu, a stálo by za námahu zjistit, v kolika českých filmech si již ten nebohý tunel zahrál tu samou, do blba opakovanou roli. Piko je soukromé divácké peklo, na kterém jsem za nejzajímavější shledal stručný nástin dějin pervitinu, o kterém jsem až dosud v podstatě netušil vůbec nic. Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se z Řehořka mohl stát můj nový oblíbenec mezi českými tvůrci. ()
Zajímavý film o zajímavých lidech a příběhu. Nikoliv film, jenž by měl odradit veřejnost od konzumaci drog, podobne jako snimek Katka. Je to zajímavá podívaná, zprvu sem měl obavy jak pan režisér zvládne spojit dohromady hranný film a dokument. Dopadlo to dobře, musím říct, ze dokumentární část dodává na autenticivě filmu a jenom tak dokazuje pravdivost priběhu. (Rozpočet: 6,5mil.) ()
Galerie (25)
Zajímavosti (4)
- Ve filmu si zahrálo i několik skutečných policistů z Národní protidrogové centrály ČR. (Indy21)
- Film byl natáčen pod názvem "Cestou z pekla", posléze byl přejmenován na "P" s podtitulem "Cesta z pekla" a až nakonec se tvůrci rozhodli pro název PIKO. (darek kartac)
- Exteriéry se točily v dramatických kulisách, které dokumentují chmurnou atmosféru příběhu a tvoří mu výmluvné kulisy. Depresivní prostředí našli filmaři v krematoriu, na hřbitově, v márnici, na hlavním nádraží, ve zničených a polorozpadlých domech, za zdmi vězení a také v areálu psychiatrické léčebny v Bohnicích. [Zdroj: Falcon] (POMO)
Reklama