Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Antonio Banderas, Elena Anaya, Marisa Paredes, Blanca Suárez, Jan Cornet, Roberto Álamo, Fernando Cayo, Bárbara Lennie, Eduard Fernández, José Luis Gómez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (662)
Už som myslel, že k tomu nikdy nepríde, ale predsa len ma nakoniec Pedro jedným svojim filmom dostal stopercentne na kolená. Nikdy by som nepovedal, ako dokonale bude fungovať jeho povestná "telenovelovosť" v kombinácii s Cronenbergerovskou obsesívnosťou ľudským telom a až Park Chan Wookovskym filozofickým vnímaním pomsty vrátane podobných dejových zvratov. Pedro dokonale zvláda prácu s flashbackmi a tak niet divu, že je Koža najobľúbenejší Tarantinov film za rok 2011. Trochu ma mrzí, že som ho nenavštívil a tak finančne nepodporil aj v kine, zdá sa totiž, že Pedro stráca pomaly dych. Podobná pecka po všetkých stránkach, ako Sympathy for Mr. Vengeance. Najlepší a najoriginálnejší Almodovarov scenár. ()
Strašná blbost plná samoúčelného sexu, nahoty a podobných "ptákovin". Film naprosto o ničem, poslepované částečky nesmyslných scén a nesmyslného děje. Samoúčelné, trapné, do poloviny nesmyslně vtipné, od poloviny nesmyslně se beroucí vážně. I tak ale na tento film nikdy nezapomenu, protože jsem na něm byl v kině s nejhezčí holkou, jakou jsem v životě poznal ... :-)) ()
Děsivé, uhrančivé, zábavné, zvrhlé – často zároveň. Almodóvar uchopil témata pomsty, bolesti a touhy po utišení stejně osobitě jako svého času Park Chan-wook, přičemž se vytasil s příběhem a jeho vystavěním tak nezvyklými, že prozradit něco o způsobech, jakým se k těmto tématům vyjadřuje, o cestách, kterými se ubírá či o postavách, jejich vývoji a působení na diváka, by bylo mimořádně neslušné. (46. MFF KV - 2.7.11) ()
Pedro Almodóvar má nesmírný dar, který vyzařuje ve svých obrazech. Námětově geniální. Když jsem připravoval tenhle film pustit, měl jsem podobné pocity jako u filmařské esenci Parfém: Příběh vraha - tajemně neočekávané, po skončení díla naprosto úchvatné. Almodóvarova KŮŽE vnitřně zobrazuje nádhernou poetiku ženského půvabu, podobně jako Tykwerův Parfém. ()
„Proč mě holíte?“ - „To je dobrá otázka.“ Od Almodóvara jsem snad ani nic normálního nečekal, ale i tak film docela předčil moje očekávání. S postupujícím dějem, s každou další publiku nabídnutou informací, je snímek stále zvrhlejší, ale také zajímavější a napínavější. A z hlediska herectví (hlavní pár) je to opravdová lahůdka. Elena Anaya působí skoro až nadpřirozeně, a co dokáže uhrát jen těma (nádhernýma!) očima, to se nevidí každý den. Ale hlavní hvězdou je určitě Banderasův psychopat. Doktorova fascinace a posedlost „jeho dílem“ a též důvěra a propadnutí v iluzivní představu, to je radost pozorovat. Řada scén je opravdu uhozených, a to s různou intenzitou (na jedné straně vysavač, na druhé třeba vyrovnávání obsahu kufříku). S tím souvisí i černočerný humor, ten bych tu nečekal. A korunuje to zlomyslně useknutý konec (jaké bude přijetí?). Asi budu potřebovat druhou projekci k plnému docenění (hlavně postavy Very), zatím to budou silné 4*. „Už můžu jít?“ - „Kam?“ - „Domů.“ - „Vždyť jsme sotva začali.“ ()
Galerie (44)
Zajímavosti (9)
- Robert Ledgard (Antonio Banderas) nosí hodinky Omega Speedmaster Professional. (Liqid)
- Hlavnú ženskú rolu mala pôvodne hrať Penélope Cruz. Almodóvar nakoniec zmenil názor a rolu obsadila Elenu Anaya, ktorá si zahrala už v jeho filme Hovor s ňou (2002). (Arsenal83)
- Obraz nahé ženy visící nahoře na schodišti doktora Ledgarda (Antonio Banderas) je Tiziánova „Urbinská Venuše“. (veronikajel)
Reklama