Reklama

Reklama

Zkratkou v Oregonu

(festivalový název)
  • USA Meek's Cutoff (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je rok 1845, krátko po otvorení slávnej Oregonskej cesty. Tri rodiny sú spolu so svojimi povozmi na ceste cez Kaskádové vrchy. Aby sa cez nebezpečný úsek bezpečne dostali, najmú si horského sprievodcu Stephena Meeka (Bruce Greenwood). Meek tvrdí, že pozná skratku cez vrchy, a rodiny vedie neoznačeným chodníkom cez púšť, ktorý sa však stráca medzi v krajine holých skál a pustatín. V nasledujúcich dňoch musia emigranti čeliť nástrahám hladu, smädu i vzájomnej nedôvere v inštinkty prežitia. Keď sa im do cesty pripletie domorodý Indián., ktorý tvrdí, že pozná cestu, členovia výpravy nevedia, komu majú dôverovať. Budú sa riadiť pokynmi sprievodcu, ktorý už ukázal svoju nespoľahlivosť, alebo sa spoľahnú na muža, ktorého odjakživa vnímali ako prirodzeného nepriateľa? (Incantator)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

laik_60 

všechny recenze uživatele

Dal by som snáď tomu filmu aj štvorku (už len za ten pomalý prechod a postupné vystupovanie do popredia predstaviteľky M. Wiliamsovej) ale .. mno ... čakal som troška predsa len viacej. Nie nejde o kovbojov a prestrelky, naopak téma osídľovania sa mi vždy viacej pozdáva vo westernových filmoch ale toto bolo také mno .. hm ... pomalé ... až ponuré ... s nečakanou perspektívou na záver. Ak existujú filmy pre náročnejších divákov tak tento western k nim asi patrí. :) ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Meek's Cutoff v sobě podle mého skrývá obrovský filozofický potenciál. Jednoduchá linie příběhu, krásná kamera, (ne)jasný cíl. Jenže scénář jakoby se držel toho, co je nejméně zajímavé. Rozepře a problémy skupiny sice přicházejí, ale proplouvají bez jakéhokoliv hlubšího kontextu a výsledkem mi je vlastně až překvapivě povrchní zážitek. Kdyby se scénáře ujal třeba takový Malick a trochu by se inspiroval v Nebeských dnech, mohl by z toho být dechberoucí spirituální nářez. Neříkám, že je Meek's Cutoff špatný film. To vůbec. Ale promarnil možná víc, než by se mohlo zdát. 6/10 ()

Reklama

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Velice pomalu plynoucí děj snímku, který je doporučeníhodný jen pro trpělivého a přemýšlivého diváka, umně mísí specifika westernového žánru a současného amerického nezávislého filmu, jehož čelní představitelkou Kelly Reichardt bezesporu je. ~ Za zmínku stojí též vynikající kamera s dnes již raritním poměrem obrazu 1,33:1. ~ Vítězství minimalismu a střídmosti, nikoliv však na úkor výsledného prožitku. ~ ~ Kde jsi to našel? / Dole v rokli. Je tam toho spoustu. / Víc? Kolik? / Dost, abych naplnil tohle vědro víckrát než můžu spočítat. / Jimmy, nepřeháněj! Je to jako kdybys lhal. / ... / Dobrá, vyjasníme si to. Nemůžeš pít zlato! ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Málokdy se mi v poslední době stalo, že bych si chtěl od "objeveného a objevného" režiséra podívat na všechny jeho filmy. To se týká Kelly Reichardtové, bezesporu "nové krvi americké filmografie". Řeč je tu pořád o Americe, a ta Amerika je pořád stejná, jen oči, které se na ní dívají jsou jiné. Meekova nábližka neboli Bloudění po Oregonu či Cesta přes pláně, na něž je třeba "nakoupit solený vepřový" a kde "je nouze o klacek" (jak zpívali Zelenáči) se snad nedá vylíčit lépe. Pozn. 1: Vzájemný vztah žen a jednotlivých žen k Indiánovi (divochovi) je pro western něco zcela nového. Pozn. 2: Steven Meek má ve filmu (a hlavně v jeho závěru) několik zajímavých úvah; třeba tu, že ženy jsou chaos a muži ničení. Jsou to názory Kelly Reichardtpvé nebo Jonathana Raymonda. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Revizionistický western (a mírně i anti-western) s výraznou příměsí amerického nezávislého filmu... Jedna z nejvýraznějších tváří americké nezávislé kinematografie režisérka Kelly Reichardtová má evidentně v oblibě příběhy z ,,počátku dějin" (do podobné doby zasadila i svůj pozdější skvělý anti-western První kráva), z doby, kdy jedna civilizace vytlačuje druhou a začíná něco zcela nového - příchod bílých osadníků na severoamerickou půdu a jejich civilizační střet s původní indiánskou civilizací... Snímek obsahuje všechny poznávací znaky režisérčina typického tvůrčího rukopisu - velmi pomalé tempo, originální ořez obrazu (1,33:1), krásná kamera, poetické vyznění, otevřený konec...a tady navíc i protestantskou etiku prvních bílých osadníků a relativizaci ,,civilizovanosti" ... střet dvou naprosto odlišných kultur... ()

Galerie (47)

Reklama

Reklama