Reklama

Reklama

Film zachycuje pohnuté období pronásledování církve v Mexiku v první polovině 20. století, kdy se lid postavil na obranu katolické víry potírané vládou tehdejší zednářské kliky podporované ze Spojených států. Bylo to hnutí takzvaných kristerů, jejichž název je odvozen od slov Viva el Cristo Re, zvolání, se kterým umírali mexičtí mučedníci, kněží i laici, a se kterým se tito povstalci pouštěli do boje proti vládním vojskům prezidenta Eliase Callese, jenž zavedl proticírkevní zákony, které potíraly dokonce i samotné konání bohoslužeb. Boj proti církvi, její autonomii a takzvaným primitivním pověrám se staly programem tehdejší vlády a byl uskutečňován s nevídanou důsledností a krutostí, takže tehdejšímu mexickému prezidentu vynesly přezdívku mexický Nero. Toto období, jež je málo známé a bylo již tehdy obratnou vládní propagandou značně zkresleno, zachycuje mexický film vůbec poprvé v naprosté věrnosti historickým faktům. Lidová vzpoura se začala roku 1926 a skončila, byť ne úplně, roku 1929 dohodou mezi Mexikem a Svatým stolcem, který tak chtěl zastavit prolévání krve. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (27)

klima777 

všechny recenze uživatele

Jakýkoliv fanatismus je špatný... ano, ano. Ale když vidím po všech stránkách ubožácký (ubožácký nerovná se ubohý) film na úrovni totálně zaslepeného propagandistického žvástu, chci popadnout lopatičku & hrabičky a vytáhnout do spravedlivého boje za odplatu.------------- Nyní vážně: Jednu hvězdu ponechávám z úcty k mrtvým.--------- Tenhle paskvil (imho) neměl vzniknout. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Nedokoukáno, to prostě nešlo. Jedna parta zmanipulovaná, druhá tvrdě zakazující a potírající. Obě strany jsou zcela vypatlané, protože se navzájem vybíjí, každý za tu svoji "víru". Film by to byl poměrně dobře popisný, co se týče poukázání na "Podívejte se, jak lidé byli, jsou a bohužel ještě nějakou dobu budou zcela vymaštění", a to na obou stranách, ale ten fanatismus v tom, jak je jedno vraždění pro svoji víru lepší, než vraždění druhých, mě bilo do očí od úvodních titulků. Takovýhle jsem ten film tedy skutečně nečekal. Než historické drama mi to tak přišlo spíše jako historické promo náboženské sekty. ~~~ Faktem je, že herci nejsou špatní, dobře to vypadá, zní, hýbe se... vlastně by to mohl být moc dobrý film, kdyby to mělo jiný scénář. Za to ta jedna *. Uff. ()

Reklama

hygienik 

všechny recenze uživatele

Mexický, megaepický western o polovojenskej kresťanskej domobrane, kde "kulky osobně menují". V závere doják srdcervúcejší jak Winetouova smrť. A dialógy o kresťanstve boli výborne vypointované, hoci stručné. Paráda! Fakt, že tento film ohodnotilo 266 ľudí a stále je červený, je pozoruhodný, lebo kresťanské filmy na CSFD normálne hodnotí len málo divákov a ateisti nie. Zato tu sa ozvali a ich postrehy sú veľmi dobré. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Za me celkem zajimava podivana do mexickych dejin prvni poloviny dvacateho stoleti. Na do te doby nejdrazsi mexicky film bych mozna cekal lepsi vypravu a daleko lepsi akcni momenty, ktere jsou nekdy usmevne... Asi to ma sklony k nejake pekne telenovele, ale je to jejich styl a budme radi, ze vsichni netoci stejne. Pribehem me film oslovil. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Film sice nedosahuje uměleckých kvalit jako např. Mise a je trochu rozvleklý, ale nelze mu dát méně než pět hvězdiček. Protikatolický krvavý režim v Mexiku i hlavní postavy mučedníků jsou skutečné, mnohé z nich již byly beatifikovány. Kdo nechápe a bude se na tento film dívat jen jako na western či válečný film, bude zklamán a nejspíš bude hodnotit nízko.Toto není pro zábavu k pivu a chipsům... ()

Galerie (36)

Zajímavosti (6)

  • Viaceré postavy, ktoré sa objavili vo filme, sa v roku 2000 a 2005 stali blahoslavenými a kanonizovanými pápežom Jánom Pavlom II. resp. Benediktom XVI. Boli označení aj ako mučeníci. (MikaelSVK)
  • Film je oproti původní verzi zkrácen o více jak 30 minut. (mehmed)

Reklama

Reklama