Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž 1817, Královská lékařská akademie. "Nikdy jsem neviděl lidskou hlavu, která by se tak moc podobala opičí." Verdikt anatoma Georgese Cuviera, který právě ukazuje vymodelované tělo africké ženy Saartjie Baartmanové, je kategorický. Skupina jeho významných kolegů propuká v jásot. O sedm let dříve opustila mladá služka Saartjie rodnou Jižní Afriku a pod příslibem bohatství se vydala společně se svým pánem Caezarem do Evropy. Nejdříve je vystavena v dřevěné kleci coby skutečná „hotentótská Venuše“ lačným divákům londýnského panoptika, kteří se přišli podívat na abnormálně vyvinuté proporce jejího těla, poté se vydává do Paříže, kde baví chlípnou společnost a stává se předmětem vědeckého bádání. (Cinemax)

(více)

Recenze (37)

Aktuálně.cz (Antonín Tesař)

"U mnoha festivalových filmů jsme za tyhle drastické zkušenosti vděční, protože nás konfrontují se situacemi, které v běžném životě přehlížíme nebo před nimi zavíráme oči, ačkoli bychom neměli. U podobných scén Černé Venuše se ale spíš hromadí další a další důkazní materiál k něčemu, co jsme schopni…" více

25fps.cz (Tomáš Miklica)

"Zatímco hrdinka trpí odloučením od rodiny a kvůli odsuzujícím pohledům těch, kteří pro anatomickou odlišnost Saartije zapomínají na humánnost, divák trpí sledováním syrového a neskutečně dlouhého morálního poselství, jehož údernost byla nahrazena nesnesitelnou samoúčelností." více

Reklama

Reklama