Reklama

Reklama

Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (60)

Trailer 1

Recenze (1 647)

Matty 

všechny recenze uživatele

(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na Sněhurku s lovcem jsem se těšil. Když je na scéně jakákoliv fantasy, tak se těším. O to sympatičtější je, když vidím, že je tohle režisérův první pořádný film. Klobouk dolů za tu fantazii toho Sněhurčina světa. To se mně moc líbilo. Příběh už byl ale těžký standard, i když kvalitně odvyprávěný. Vlastně je to od začátku do konce těžce průhledný film, kde pokud znáte původní příběh a dokážete si ho představit v podobě výpravného fantasy příběhu jakým je například Pán prstenů, tak výsledek bude právě tenhle film. Kirsten Stewart už by možná mohla přestat s otevřenou držkou civět na všecky kolem sebe, ale to by byla asi jediná věc, co bych samotným hercům vytknul. I ti se totiž maximálně předvedli, což je dobře. Snad jenom do příště míň digitálu. Ty dva hrady se určitě mohli udělat méně monumentální a více opravdoví, aby vše bylo maximálně dokonáno a fantasy film tak dostal skutečný punc realističnosti, jaký si zaslouží. Teda alespoň v tomhle ohledu. ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Sympatický debut, který má duši a film, kde se hlavní postavy nebojí ušpinit. Snow White and the Huntsman mi svojí poetikou připomnělo spíš Scottovu Legendu šmrnclou Hvězdným prachem, než Gilliamovu Kletbu bratří Grimmů - jen namísto rohaté temnoty zde herecky vládne bílý žralok v podobě Charlize Theron, která je až trestuhodně upozaděná na úkor halucinogenních toulek temným lesem za zvuků hej hou, hej hou, ale pokaždé, když se zjeví je skvostně ďábelská. Sanders na své fantasy cestě sice párkrát zaškobrtl a místy je nekompromisní zásah střihačských nůžek silně znát, ale divák i přes to dostane všechno, co bylo naslibováno - a to se musí podporovat! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

V pondělí si pan režisr šel lehnout a před spaním si pustil Pána prstenů. V úterý si pan režisér šel lehnout a před spaním si pustil Pána prstenů II. Ve středu si šel pan režisér lehnout a pustil Pána prstenů III. Ve čtvrtek ráno se pan režisér vzbudil, prohábnul si koule a řek "Je na čase natočik Sněhurku a lovce." Správnej mix temnoty, středověku, bitev, chlapů frajerů, holek vztyčovaček (kdo neví co holky umí dokonale vztyčit, ať si dá mraženýho Míšu a popřemejšlí ) se skvěle gradujícím závěrem, ten náběh na hrad mně dostal, já v kině málem začal řval "kurva skřeti votevřete to už do hajzlu práce." Navíc mám novej objev, Kristen Steward, hmmm hned bych jí koupil pololetní kupon na jízdu v pražské MHD, aby jsme spolu mohli trávit v autobusu číslo 177 mnoho krásných a romantických chvilek, protože ona je fakt těžkotonážní chlapolepidlo. Debat jestli byla víc sexy Kristen nebo Charlize se neučastním já bych je bral do postele obě, nejlépe najednou a navrch bych si tam přizval i toho bílýho jelena, na kterýho sněhurka tak nadrženě koukala, aby to mělo pořádný krády. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TO KOUZLO BYLO ZPEČETĚNO KRVÍ TÉ NEJKRÁSNĚJŠÍ. A JEN KREV TÉ NEJKRÁSNĚJŠÍ HO MŮŽE ZLOMIT....“ /// Jedna Sněhurka, druhá Sněhurka, třetí Sněhurka. Julia Roberts poráží hysterickou Charlize Theron jasně a drtivě K.O. (,,Snow White“ nechám (mazaně) stranou). Parádní vizuál a CGI! Ale bacha - celý se to táhne a já řvu na celej barák: ,,ZRYCHLI!!“ ,,ŽIVOT ZA ŽIVOT“ (tak se ukaž Thore…). Hmm, dialogy samá moudrost (proto ty dvě hodiny) a jejich obsah odpovídá chytrosti scénáře. ,,NECHTĚLA BYSTE SI ZATANCOVAT?“ (kurva trpaslíci, takhle než se dohrabem ke konci temnoty… ). Ty vole ,,Na’vi a Pandora!“. Pičo ,,LOTR!“ A pak láska. Kecy. A kecy. A polibek. Kecy… (a nakonec Johanka z Arku). Bezemoční podivná pohádka, která mrňouse neosloví a velký nasere (takže zase střední vrstva…). 2a½! Ale dám 3*. Za ten vizuál a sympatickýho Hemswortha (ale klidně bych mohl dát i ty dvě a vůbec by mě to nesralo). Zároveň bych rejžovi přál, aby natočil i nějakej hezkej film, kterej začne už rozumněji zvoleným castingem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nějaká svině mi jde po srdci. 2.) Nesnáším barevnou Sněhurku. 3.) Thx za titule ,,xtomas252“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Galerie (147)

Zajímavosti (37)

  • V jednej zo scén filmu, kričala Charlize Theron (Ravenna) tak intenzívne, že si pretrhla brušný sval, pričom pokračovala ďalej v hraní. (classic)
  • V čase 02:05 je vidět v pravé dolní části obrazu, jak sedlák při sklízení pšenice seká tupou stranou kosy, kterou drží obráceně. (Ace.A.T.L.)
  • Hrad, v ktorom bola väznená Snehulienka (Kristen Stewart) bol celý počítačovo vygenerovaný na ostrove Gateholm. (Greenpeacak)

Související novinky

Připravte se na záplavu pohádek

Připravte se na záplavu pohádek

26.04.2016

Ačkoliv pokračování Sněhurky a lovce ukázalo, že se diváci nehrnou na každý pohádkový film, ty od Disneyho se pravidelně mění v hity. Loni to prokázala Popelka a letos hlavně Kniha džunglí, která… (více)

Jason Bourne vs. Aragorn?

Jason Bourne vs. Aragorn?

20.06.2015

V Universalu letos slaví jako o život. Z Padesáti odstínů šedi, Rychle a zběsile 7 a Jurského světa se vyklubaly neskutečné hity a nadcházející animák s Mimoni dopadne stejně. Na příští rok pak… (více)

Star Wars hledají režiséra

Star Wars hledají režiséra

02.05.2015

Rozchody režiséra a studia nejsou zas tak neobvyklé. V nedávné době potkaly třeba Ant-Mana (Marvel a Edgar Wright) nebo spin-off Sněhurky a lovce (Universal a Frank Darabont), nejnověji pak ztratil… (více)

Lovec bez Darabonta

Lovec bez Darabonta

17.01.2015

A další krásný příběh s ponurým koncem. Prequel Sněhurky a lovce nazvaný The Huntsman měl režírovat věhlasný Frank Darabont (Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle), pár týdnů před natáčením jej… (více)

Reklama

Reklama