Režie:
Don ChaffeyKamera:
Wilkie CooperHudba:
Mario NascimbeneHrají:
Raquel Welch, John Richardson, Percy Herbert, Robert Brown, Martine Beswick, William Lyon Brown, Dido PlumbObsahy(1)
Pračlověk Tumak je vypuzen ze svého divošského jeskynního kmene. Po strastiplné cestě krátce nalezne domov u jiného kmene, civilizovanějšího a žijícího u pobřeží. Avšak i ti ho nakonec vykážou. Nicméně Tumak tentokrát neodejde sám, ale se ženou jménem Loana. Tak jim nezbývá než bok po boku putovat nehostinnou krajinou a čelit mnoha jejím nebezpečím jako jsou pravěká monstra, nebo mohutné sopečné erupce. (ČSFD.cz)
(více)Videa (1)
Recenze (61)
Neandertálkyně v čele s nádhernou Raquel Welch vypadají jakoby vypadly z časopisu Playboy a někteří neandertálci moc divoce taky nevypadají. Jako Hammerovská fantasy a dobrodružství z daleké minulosti, kde se vyskytují různá pravěká monstra v trikové režii Raye Harryhausena je to pohodovka a některé souboje připomínají Zemanovu Cestu do pravěku. Celkově ale slabší Harryhausenovka. ()
This is the way it was. Hodně šedý průměr. Všechno v pohodě, jen kdyby to nebyla chvílema taková nuda... Pravěk podle Hammeru je plný obřích leguánů, želv, dinosaurů a podobně. Chlapi to jsou zarostlí smraďoši, ale zato ženský by se daly vyjádřit podílem jedna roštěnka na tři obyvatele. A jedna megaroštěnka na kmen. Lidi obecně mají většinou jedinou starost a to je sehnat si něco k jídlu. Krajina je tak trochu hodně vysušená, nejspíš tím jak každou chvíli vybuchne nějaká čadící sopka. Náš hrdina Tumak si tohohle všeho užije až po krk. Tenhle film měl nejspíš ohromit dvěma věcma. Jednak efekty - které byly možná tenkrát parádní, ale dneska už mě nijak zvlášť neoslovily, no a jednak samozřejmě blonďatým tahákem v podobě Raquel Welch. No.... osobně se mi víc líbila ta hlavní roštěnka z druhého kmene, ale tak dobře no. Ale prostě příběh je asi tak primitivní jako pravěk což je škoda, větší spád a nápaditější celek by neuškodil. ()
Film, vedle kterého vypadá Zemanova Cesta do pravěku jako paleontologický dokument. Don Chaffey popustil uzdu své fantazie a vykreslil dobu začátku paleolitu neodolatelně naivním způsobem. Muži jsou zarostlí, agresivní a sobečtí - sotva víc než zvířata. A jejich protějšky jsou krásné, pečlivě upravené, empatické a mírumilovné. Dřív, než se absolventky gender studies vášnivě vrhnou na scénář a začnou ho nekriticky velebit, tak se sluší poznamenat, že všechny ženské postavy je potřeba neustále zachraňovat před různými krvelačnými monstry, především dinousary, sveřepě odmítajícími vyhynout. Nechybí ani žárlivá scéna a souboj o vysněného krasavce a závěrečné nevyhnutelné podvolení se nejudatnějšímu bojovníkovi. Tak to už to tehdy v těch divokých šedesátých letech chodilo. ()
Vysokorozpočtová áčková záležitost, která oplývá vynikající výpravou, působivými triky mága Harryhausena, ale také neomluvitelně tristním příběhem, který z režisérské stoličky kočíruje chronický erotoman se sklonem k fašismu. Silikonem vytvarovaná kráska Raquel Welch svými proporcemi zaujme hned, ale mnohem divácky atraktivnější (v rámci celkového pobavení) zřejmě bude dokonalá árijská pravěká společnost obdělávající záhony a honosící se dokonalým vzhledem, za nějž by se nemuseli stydět ani současné módní časopisy. Škoda toho vynaloženého úsilí, na tak neambiciózní látku je ho téměř škoda, jinak by to bylo absolut. ()
Jednoznačná inspirace pro RRRrrrr! - kmen čistovlasů a špinavovlasů, Homo sapiens sapiens s nordickými rysy, načesané holky z Playboye v kožešinových bikinách, souboje dinosaurů a s dinosaury, celková šedesátková haluzácká stylizace..., no prostě trash se vším všudy. Doporučuji jako skvělou komedii. 30% ()
Galerie (93)
Photo © Associated British-Pathé
Zajímavosti (11)
- Exterierové scény byly natáčeny na Kanárských ostrovech uprostřed zimy. (Karlos80)
- Martine Beswick (Nupondi) uvedla, že kožešinové bikiny použité ve filmu byly velmi nepříjemné. Herečky byly neustále ve vodě, takže bikiny kapaly, lepily se na těla a velmi ztěžkly. (Marek06)
- Aby se vyrovnaly náklady filmu ve výši 140 000 liber šterlinků, byly kostýmy a kulisy znovu použity ve filmu Slave Girls (1967), v němž si zahrály také Martine Beswick (Nupondi) a Yvonne Horner (Ullah). (sator)
Reklama