Obsahy(1)
Mladý muž nadšeně filmující mrakodrapy na Manhattanu, objektivem zasáhne do vztahu mezi mužem a ženou. Film zachycuje ve finále jejich komunikaci a příběh z Manhattanu se najednou změní v historii smrti lásky. (Philber)
Recenze (5)
Scéna s obálkou knihy dokonalá. Priame, k veci a kruté, vynikajúca záležitosť. ()
Výborný kraťas, který na prostoru pár minut zvládá vyvolat neobyčejné emoce. Po zhlédnutí jsem měl jasno v tom, že Zvjagincev (již v minulosti jsem byl unešen jeho snímky VYHOŠTĚNÍ a LEVIATAN) je můj nový oblíbenec, a bylo mi strašně líto, že je to jenom autonomní kraťas, a nikoli začátek celovečerního filmu. Na druhé zhlédnutí jsem tam mimochodem zcela náhodou objevil něco, co na mě hluboce zapůsobilo. Nechci spoilerovat, a tak ať si to každý najde sám, stojí to za to. ()
Intenzivní, výrazné, jednoduché a zároveň nesmírně hluboké. O tom kterak naprostý cizinec čistě náhodou nahlédne jenom zvnějšku, jenom zdáli a jenom zprostředkovaně skrze kameru do toho nejhlubšího nitra láskou zklamané ženy. Síla. ()
Nejvic me pobavi, kdyz si prectu ze nekdo toci "jako Tarkovsky". Tak urcite... ()
Pre mňa až neuveriteľné, ako dokázal Andrej Zvjagincev preniesť rozpad vzťahu na filmové plátno, hoci len v krátkometrážnej podobe. Všetky jeho filmy sú plné citov a prázdnoty, pádov a samoty, postupného vyhasnutia osobnosti a celý tento priebeh musí človek vnímať s empatiou, inak ho film obíde, a to z veľmi ďaleka. Čítanie básne W.H. Audena „Funeral Blues“ ženským hlasom v ruštine je u mňa jedna z najkrajších a najemotívnejších scén kinematografie. ()