Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (183)

plakát

Goldfinger (1964) 

Přestože je Goldfinger často vynášenej do nebes coby jedna z nejlepších bondovek vůbec, mně se paradoxně líbí znatelně míň než dvě bondovky předchozí. Vadí mi zde dvě věci - jednak až příliš humoru/nadsázky (některé momenty jsou až groteskní a tato grotesknost je ještě přiživována užitím groteskní hudby - to podle mě do Bonda nepatří) a druhak Bondova častá neopatrnost a neschopnost - obě prostupují celým filmem. Filmem, který je opět výrazně akčnější a svižnější než ten předchozí a u něhož vnímám znatelný posun k jaksi "typičtější" bondovce; méně realistické a více za vlasy přitažené - což mi tedy radost nedělá. Přesto nemohu dát méně než 4 hvězdy, jelikož kvalitní a zábavnej film to rozhodně je. No a Honey/Ursula Andress samozřejmě stále zůstává vysoko nad všemi ostatními Bond girls - a dost možná, že tam už i zůstane navždy, uvidím.

plakát

Srdečné pozdravy z Ruska (1963) 

Ještě lepší než Dr. No. Connery zdárně pokračuje ve vykreslování Bondova charakteru. Režie opět Terrence Young a opět perfektní. Oproti debutu je zde výrazně více akce a film má mnohem svižnější tempo. Zdejší hudba zní lépe a působí vhodněji propojená s konkrétním děním. S postavou Blofelda a jeho následovníky tímto filmem zcela explicitně započíná fenomén SPECTRE, a tudíž pochopitelně i fenomén zla, proti kterému James Bond vždy bojoval, vždy bojuje a proti kterému bojovat bude až do toho momentu, kdy přestane existovat - ať už Bond, či zlo, či obojí. Mimomochodem - již v tomto filmu je výrazně naznačeno, že zásadní Achillovou patou Jamese Bonda jsou krásné ženy. Co se týče Taťány/Daniely Bianchi, tak je samozřejmě skvělá, nicméně Honey/Ursula Andress zůstává, minimálně prozatím, bezpečně nepřekonána.

plakát

Dr. No (1962) 

Začátek jako víno. Úvod do bondovský mytologie zvládnutej na výbornou. Sean Connery Jamesem Bondem zkrátka JE. Po formální stránce takřka bezchybnej film. Přestože děj neplyne kdovíjak překotnou rychlostí, vůbec mi to nevadí, jelikož si notně užívám jeho pečlivou, pozvolnou, metodickou výstavbu. Na týhle bondovce mimojiný miluju i to, že se hlavní záporák objeví až cca 20 minut před koncem; nevím přesně proč, ale jaksi mě to příjemně dráždí... Co se týče výtek, tak mám tyto - jednak mnohdy zjevná vykonstruovanost scénáře, druhak semtam jeho přílišná "náhodnost" a za třetí závěrečná fyzická konfrontace (hádejte koho s kým, hehe), která sice není vůbec špatná, nicméně by z ní bylo bývalo možno vyždímat mnohem více. No a co Honey/Ursula Andress? Inu - naprostá bohyně, bohyně, bohyně.

plakát

Vlaštovka (2018) (studentský film) 

Ten závěr mě naprosto rozsekal.

plakát

Taxikář (1976) 

První Scorseseho masterpiece. Film, který je zcela bez chyb. Hned jeho počáteční vteřiny jasně indikují, že půjde o výjimečnou záležitost. Úchvatná hudba Bernarda Herrmanna a naprosto nádherná kamera Michaela Chapmana organicky vytvářejí zcela osobitou náladu snímku. Geniální výkon Roberta De Nira - ta prázdnota, ta samota, ta absence lásky, ta nicotnost existence, to znechucení vším svinstvem světa - toto vše zde působí díky jeho fenomenální kreaci extrémně autenticky a hmatatelně. Vyzdvihnout je ale potřeba rovněž perfektní scénář Paula Schradera, Scorseseho mistrnou režii a dokonale přesvědčivé herecké výkony všech dalších zúčastněných (například Harvey Keitel zde exceluje ve ztělesnění totálního lidského odpadu). Je mimochodem zajímavé, kterak vlastně jediná Travisova chyba (návštěva pornokina s Betsy) ovlivní naprosto všechno, co se ve filmu stane potom.

plakát

The Twilight Zone - The After Hours (1960) (epizoda) 

Z mého pohledu jeden z nejlépe natočených dílů TZ, co jsem zatím viděl. Douglas Heyes odvedl vskutku prvotřídní práci a je škoda, že toho za svůj život mnoho dalšího nenatočil. No a obsahově je to rovněž nářez.

plakát

Hvězda padá na hubu (2013) (amatérský film) 

Na poměry amatérskejch filmů boží audiovizuál, naprosto geniálně napsaná a zahraná ústřední postava, brilantně vystavěnej konflikt mezi oběma protagonisty, množství neskutečně vtipnejch hlášek a situací a navíc dokonce i jakejsi přesah. S každým dalším zhlédnutím si ten film užívám víc a víc a víc. Hele, ser na to - jdem!