Obsahy(1)
Film je postaven na skutečných událostech, které se odehrály v Uruguayi ve čtyřicátých letech minulého století. V té době Laura a její otec Wilson připravují chatu na prodej a rekonstruují ji. Laura ovšem začíná slyšet podivné zvuky z venku, které se postupem času přibližují, až se ozývají i ve vrchních patrech chaty. V budově se začínají dít podivné věci. (Holina)
(více)Videa (12)
Recenze (70)
Přiznám se, že k tomuhle filmu jsem se dostal tak, že jsem prohlížel filmografii Elizabeth Olsen, neboť mě upoutala její melancholická a nevyumělkovaná krása v Martha Marcy May Marlene. Jejího půvabu si mužské (a vlastně třeba i ženské) oko dosytosti užije i zde, protože kamera skoro nikoho jiného nezabírá. Film samotný se přes hodinu jeví jako strašlivá pitomost, ve které je napětí dosahováno pomocí nepochopitelného a iracionálního jednání postav, téměř neustálým šerem či tmou a "moderní" ruční kamerou. Dlouho ani nevíme, zda se jedná o žánr horrorový ("nadpřirozený") nebo thrillerový ("přirozený"). Zprvu to vypadá na to první, pak zase na to druhé... pak zase... A pak přijde (aspoň pro mě) hodně překvapivé finále, nechal jsem se nachytat na švestkách, a to jsem podobných zápletek viděl nejméně šest... Ale nechci spoilerovat. Koukněte se sami, díky tomu konci solidní tři hvězdy. A až teď zjišťuju, že je to remake. Jdu hned shánět originál... ()
Kukuricou osýpkaný remake,. ktorý priniesol zhola nič. Nekonečné blúdenie a blúznenie nemalo konca a myslím si, že celkovo by film vyznel lepšie v 80´s. Očividná snaha vyhnúť sa Found F*cku bola zreteľná. Ryža mala dosah aj na scény, čo bolo citeľne poznať.Plagiát, ktorý neupútal snaživú pozornosť ani Mojej Border Kólie, takže drzá 2ka. ()
Remake mnou neviděného originálu. Atmosféra slušně děsivá do zhruba závěrečných deseti minut, kdy se všechno předešlé prostě musí nějak vysvětlit, a tak zjistíme, že jsme měli celou dobu čest s další praštěnou scénáristickou svévolí. Ale tentokrát to velkoryse (a subjektivně neobjektivně) přehlídnu, nýbrž pro napětí, kterého se mi dostalo měrou vrchovatou, se na nějakej zpackanej závěr můžu zvysoka vyblejt. 80% ()
Uruguajský originál z roku 2010 som nevidel. Hollywoodsky remake prišiel len o rok (!) neskôr. A nie je zlý. Snaží sa v divákovi vyvolať dojem, že je nakrútený v reálnom čase a na jeden záber, ale nie je to pravda a pozorné oko si určite všimne „tie“ scény, v ktorých je to (veľmi nenápadne, treba dodať) strihnuté. A inak? Inak fajn strašidelná báchorka o tom, aké ťažké niekedy môže dostať sa von z jedného blbého baraku. Všetko to sedelo na pleciach Elizabeth Olsen a treba povedať, že to ustála nevýnimočne, ale solídne a so cťou. K tomu dobrá, hustá atmosféra, pár twistov na konci a nepríjemné, mrazivé scény. Škoda, že režiséri tohto tu a rozhodne nie márneho Otvoreného mora prestali nakrúcať horory. ()
Což o to - bát se rozhodně budete. Jestliže ale poslední čtvrthodinka spolehlivě pokazí atmosféru, kterou snímek budoval, je to špatně. Protože i když je pointa nečekaná, neznamená to, že můžeme s jejím odhalením přestat stupňovat napětí, ne? Jestli si tohle pro příště tvůrci uvědomí, rád se vytasím se silnějším hodnocením. Čtyři s odřenýma ušima. P.S. Celé je to natočeno na JEDINÝ ZÁBĚR, což je něco neuvěřitelného. Uvěříte, až to uvidíte. ()
Galerie (11)
Photo © Open Road Films
Zajímavosti (3)
- Snímek byl natočen na základě skutečných událostí, které se údajně odehrály ve 40. letech 20. století v Uruguayské vesnici. (McMastamind)
- Autori mali ambície napodobiť pôvodnú verziu a natočiť film bez jediného strihu. Nakoniec sa točili 10-minútové segmenty, ktoré sa potom editovali. (misterz)
- Okolo 58. minúty sa Johnovi (Adam Trese) podvihne košeľa a my si môžeme všimnúť káble od jeho mikrofónu. (ShortyIC)
Reklama