Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběhy z vojenského prostředí často přesvědčovaly, jak právě toto prostředí prospívá lidskému zušlechtění, jak je inspirativní i zábavné. Půlnoční kolona vypráví o tom, co dělá voják, když má nečekaně volno. Protagonisté mají zajišťovat hladký noční průběh vojenské kolony Prahou, jenže ledasco dopadne jinak. Výřeční mladíci přesvědčí dobráckého velitele, aby jim podepsal dovolenku, hlavní hrdina pak osamí uprostřed panelového sídliště... Podívaná je to však velice umolousaná, svědčící jedině o tom, k jakým trapnostem se byli ochotni snížit i talentovaní herci. (Lexikon českého filmu)

(více)

Recenze (35)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kluci měli fakt důležitou činnost :-) Petr Oliva předabovaný Postráneckým v době, kdy už suverénně daboval - to nepochopíte. Jorga Kotrbová a Jana Šulcová za mlada opravdu nebyly žádné krasavice. Smutný film o ničem. Jít na SVOPa nebyla prdel ani po roce 2000, natož tehdy. Dévéťák Somr notující si slovenské hitovky, a s klavírem na cimře, no to určitě. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Pětiminutové úvodní titulky budiž varováním. Jde o první ze zoufalých prostředků, jimiž se Novák snaží na celovečerní stopáž roztáhnout hrst scén sepsaných dvojicí pro-stranických spisovatelů (Cop a Štorkán). O opravdové zápletce bych se zdráhal mluvit. Parta vojáků využívá volného času k procházkám Prahou, popíjení piva a klábosení s dívkami, které jsou brány na milost, jen pokud moc nekecají a neodpírají mužům útěchu potěchou. Nepřítomnost slušného vtipu, kvalitního herectví nebo autentické emoce nám v podstatě nedává na vybranou, než věnovat pozornost těm nemnoha obsaženým myšlenkám, jejichž formativní charakter při podobné nápadnosti pozbývá na účinnosti. Počet písniček a bezdějových scén dělá z Půlnoční kolony neatraktivní reklamu na pražské noční podniky a československou armádu, instituci, která každému mladému muži usnadní hledání kámošů a levného chlastu. Kameraman a zub času byli naštěstí tak milostiví, že v mnohých tmavých scénách nejde nic moc vidět. Krvácet tudíž budete převážně z uší. 15% ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tenhle snímek má své kouzlo pouze v tom, že někomu možná připomene Prahu sedmdesátých let a někomu vojnu na které tou dobou byl. Jinak je to celé dost o ničem, scénář je zoufalý a ani nasazení zkušených herců tomu zvlášť nepomohlo. Co už vůbec nechápu - proč Petra Olivu daboval Postránecký.... Film asi nejlépe po dramatické stránce chrakterizuje věta jednoho z hrdinů: ,,Bedny na peřiny si v nejhorším koupíme na půčku". Jediné co asi utkví divákovi v hlavě nejvíce je celkem pěkně sestříhaný úvod filmu, kdy během titulků zpíví Karel Černoch velmi hezkou píšeň Jak se tak toulám světem... Hodnotíme ale film a ten byl vážně o ničem. Jedna hvězda tak akorát .* ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Mozaika banálních epizod tmelených kolem úporného naplňování všedních tuh vojínů lidově demokratické armády, zahuštěná nezaujatě snímanými záběry na Prahu exteriérovou i interiérovou, dnes může posloužit snad již jen jako dokument normalizačního semletí několika talentovaných herců (zvláště Ladislava Potměšila), s nímž ovšem bezradná kamera Šlapetova skvěle ladí, či jako vzorek jazzrockového umění Jiřího Stivína (ovšem v poněkud parodickém hávu), jímž jediným mne tento snímek překvapil… ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

......no komédia -  uff silné tvrdenie - nepravdivé....  :(   ....oceňujem len reálie tej doby a hercov v mladom veku....začiatok sľuboval nejaké povyrazenie vojakov, ktorí sú služobne v Prahe, ale...každý riešil "svoje " od Potměšila ,ktorý ma problém  či si zoberie sedačku na požičku až....no najhoršie dopadol Hanzlík, ktorý sa hodiny hrá pri služobnom aute s nejakým chlapcom "na vojakov" .......jajáááj....moja zaujímavosť:Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur) ()

Galerie (1)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)
  • Auto, kterým vojáci cestují na cvičení, i později do Prahy, je terénní automobil GAZ-69, který československá armáda používala až do výměny za novější sovětské UAZ-469 v osmdesátých letech. (ArthasKarfa)

Reklama

Reklama