Kamera:
Keisuke NakamuraHrají:
Tomokazu Seki, Asami Imai, Mamoru Mijano, Kana Hanazawa, Júki Ono, Jú Kobajaši, Saori Gotó, Kódži Takeda, Jukari Tamura, Micuaki Hošino, Hiroko Ušida (více)Epizody(24)
-
Hadžimari to Owari no Prologue (E01)
-
Džikan Čójaku no Paranoia (E02)
-
Heirecu Katei no Paranoia (E03)
-
Kúri Hókó no Rendezvous (E04)
-
Denka Šótocu no Rendezvous (E05)
-
Čójoku no Divergence (E06)
-
Dansó no Divergence (E07)
-
Mugen no Homeostasis (E08)
-
Gensó no Homeostasis (E09)
-
Sósei no Homeostasis (E10)
-
Džikú Kjókai no Dogma (E11)
-
Seiši Genkai no Dogma (E12)
-
Keidžidžó no Necrosis (E13)
-
Keidžika no Necrosis (E14)
-
Bókandžó no Necrosis (E15)
-
Fukagjaku no Necrosis (E16)
-
Kjozó Waikjoku no Complex (E17)
-
Džiko Sódži no Androgynous (E18)
-
Mugen Rensa no Apoptosis (E19)
-
Ensa Danzecu no Apoptosis (E20)
-
Ingaricu no Meltdown (E21)
-
Sonzai Rjókai no Meltdown (E22)
-
Kjókaimendžó no Steins Gate (E23)
-
Owari to Hadžimari no Prologue (E24)
Obsahy(1)
Skupině přátel se povedlo z mikrovlnky vyrobit zařízení, z něhož lze posílat zprávy do minulosti. Zatímco provádějí své experimenty, organizace SERN, která se sama zajímá o cestování v čase, skupinu vypátrá a hrdinové si musí dát pozor, aby se SERN nezmocnil jejich zařízení nebo jich samých. Anime je adaptací interaktivního sci-fi románu pro herní konzoly. (Janko666)
(více)Videa (16)
Recenze (63)
Dějově nevyrovnané anime, kde silnější prostředek a úplný závěr zachraňují výsledné hodnocení. Jako u většiny time travel filmů i zde se autoři nevyvarovali nepřesností a paradoxů, ale naštěstí jich nebylo tolik, že se dají snadno přehlédnout. Butterfly effect je ukázaný celkem dobře, naprovování škod je však jednou z nejnudnějších částí děje, ikdyž by divák čekal v tomto bodě největší náboj a nejlepší momenty. Ty přicházejí až v závěru se Sophiinou volbou hlavního hrdiny. Chybělo mi víc překvapivých momentů a některé pasáže mi přišli zbytečně zjednodušené. Celkově mírně nadprůměrné. 70% ()
Při sledování tohoto anime jsem musel neustále myslet na seriál Ztraceni, protože to bylo naposledy u nich kdy jsem cítil podobné mravenčení v zádech při odhalování jedné záhady za druhou, navíc díky dvaceti minutovému formátu se prakticky jedna vyřešila a nová čekající na vyřešení objevila se nová, navíc brilatně zvládnutná technologie cestování časem, škoda jen že se druhá polovina prakticky zastavila na místě, a dle mého zbytečně přeslazený konec. ()
Časem cestující zápletka je nadmíru povedená a to zejména její zkušeně přesné dávkování v průběhu 24 epizod bez jediného hluchého místa. To co Steins;Gate posouvá mezi špičku jsou však prvotřídní dialogy a díky tomu dobře využitý prostor pro práci s charaktery. Navíc je to všechno namíchané tak, že je to chytlavější než chřipka. ()
Výborný nápad, ale příšerné zpracování – tak nějak bych mohl ve zkratce popsat Steins;Gate. Kdyby mi někdo řekl, že se do jednoho anime nacpe otaku kultura, deprese, paranoia, CERN, cestování v čase, severská mytologie, romantika, aspekt kawaii, thriller a i nějaké transgender téma, asi bych si pomyslel, že to bude nějaká příšerná pubertální slátanina, kterou půjde jen těžko brát vážně. Jenže světe div se – ono to k sobě pasuje nečekaně dobře a jde to brát vážně. Pasuje to k sobě věru hezky, zejména cestování v čase je zpracováno zajímavě, jenže… když je takovýto koktejl dávkován tempem zdechlého hlemýždě, prokládán nesčetnými scénami úplně o hovně a častým scenáristickým blouděním ve slepých uličkách, vychází z toho ukrutná nuda, u které mi trvalo téměř rok, než jsem těch 24 dílů konečně dokoukal. Často čtu, že první díly jsou nudné a teprve pak to dovede chytnout. Já u sebe pozoroval zvýšený zájem až někdy okolo 12. dílu, což je u 24dílného anime sakra pozdě, přičemž po něm se pro velký úspěch znovu servírovala prvotřídní nuda a až posledních pár dílů celkový dojem trochu vylepšilo. Jsem přesvědčen, že osekání délky na polovinu a odstranění některých prakticky zbytečných postav (mám na mysli především Feris s Lukou) by pomohlo a mé hodnocení mohlo být úplně jinde. Takto je to přesně na pomezí 2* a 3*, ale když si vezmu, jakým anime z podobného ranku jsem dal 3* (například mnohem záživnějšímu Boku dake ga inai mači nebo Jodžóhan šinwa taikei), tak zde nemůžu dát víc než lepší 2*. ()
Ze začátku trochu zmatené, moc jsem nechápala, o co jde, přišlo mi, jako by se začalo někde od prostředka, a ne od začátku. Naštěstí na konci do sebe všechno pěkně zapadlo a bylo srozumitelně vysvětleno. Takže bych skoro řekla, že vyloženě začátek vlastně není kvůli všem těm změnám v čase. Cestování v čase (a manipulace s ním) jako takové je originální a mělo by zabavit i ty, kteří na tohle téma viděli tucty příběhů a hledají něco nového. ----- Příběh mě začal bavit tak od třetí epizody a nadšení pro věc vrcholilo někdy kolem šestnácté epizody. Pak jak došlo na napravování změn se příběh rozmělnil, rozbředl a brutálně zpomalil, taky se nahromadilo moc komediálních prvků. V jednu chvíli pro mě bylo i dost těžké přimět se k pokračování, ale zase ty dvě poslední epizody za to přecejenom stály. ------ Až na Makise Kurisu a Suzuhu Amane mě nebraly postavy – ne že by mě štvali celou dobu, ale v některých momentech zejména Okarin a Mayuri byli celkem otravní. Ještě mě fascinovalo to, jak se o pokusech v laboratoři postupně dozvídalo čím dál víc lidí, a přitom trvalo tak dlouho, než tam někdo vpadl anebo se to začalo šířit veřejně. A když byl Okarin tak paranoidní, jak to, že nikdy nezkusil tu laboratoř nějak zabezpečit? Mrzelo mě i, že se furt mluví o SERNu, ale reálně z něj nevidíme nic kromě těch hacknutých dokumentů. Všechno se odehrávalo jen v úzkém okolí laboratoře, ani do té budoucnosti jsme se nepodívali. ----- Celkově tedy za čtyři hvězdičky, seriálu by určitě prospělo méně epizod a rozšíření děje na víc míst. 7/10 ()
Galerie (410)
Photo © TV Saitama / AT-X
Zajímavosti (1)
- Seriál je adaptací stejnojmenné mangy ilustrátora Sarachiho Yomiho, která začala od 26. 9. 2009 časopisecky vycházet v magazínu Monthly Comic Alive, aby na ni v magazínu Monthly Comic Blade o několik měsíců později navázala série druhá ilustrovaná Kenjim Mizutou s podtitulem "Bōkan no Rebellion". (Conspi)
Reklama