Krátkometrážní / Experimentální
Jugoslávie,
1971, 20 min
Obsahy(1)
Během filmového festivalu v Bělehradu požádal Karpo Godina osm režisérů, aby každý režírovali jeden segment filmu zachycující je v hotelu a předal jim jednostránkovou sadu instrukcí: Každý režisér vyrobí maximálně 3 minuty filmu. Film se bude odehrávat v jediné místnosti s kamerou ve stejné pozici pro všechny segmenty. V rámci každého segmentu někdo musí pronést: „I Miss Sonja Henie.“ Natáčení proběhlo v noci a brzy ráno během festivalu.
Sonja Henie (1912–1969) je legendární norská krasobruslařka, úspěšná též coby filmová herečka (pozn. uživatele Adam Bernau).
(MissJ)
Zajímavosti (9)
- V anotacích se často uvádí, že Karpo Ačimović Godina oslovil ke spolupráci na tomto filmu 7 nebo 8 dalších režisérů. Ve skutečnosti požádal o spolupráci jen 6 režisérů: Bucka Henryho za režiséra nešlo považovat (tehdy to byl ještě nerežírující scenárista, který jen doprovázel na festival Miloše Formana) a v titulcích uvedený Bogdan Tirnanić také nebyl režisér, nýbrž filmový kritik. (Stegman)
- Citát: „I miss Sonia Henie,“ který zazní v každém ze 7 segmentů filmu, pochází z komiksu „Peanuts“ (však je také Snoopy uveden v úvodních titulcích mezi scenáristy). Autoři celého projektu Karpo Ačimović Godina a Branko Vučićević se totiž inspirovali v komiksovém stripu, kde Snoopy bruslí a dělá tolik otoček na ledě, až ani není vidět jeho tvář... a najednou řekne: „I miss Sonia Henie.“ Právě takové pocity chtěli autoři vyvolat u svého filmu. (Stegman)
- Ve skutečnosti kameraman a režisér Karpo A. Godina vyčkával před začátkem festivalu v hotelové lobby, kde ihned oslovil každého režiséra, kterého osobně znal. Každý z oslovených dostal dvě stránky zadání. Godina počítal s tím, že na jeho hru přistoupí maximálně tři z oslovených, ale k jeho nemalé radosti souhlasilo všech osm. (Kubrickon)
- Režisér Karpo A. Godina patřil k jugoslávskému uměleckému hnutí Amateur Movement a Black Wave, které byly obdobou české „nové vlny“ a hlásili se k němu filmaři, kteří se v sedmdesátých letech snažili v Jugoslávii tvořit nezávislé snímky. (Kubrickon)
- Volba Formana coby představitele Johnnyho byla prý pomstou za to, že nechal Bucka Henryho ve snímku Taking Off (1971) stát na stole nahého. (Kubrickon)
- Karpo A. Godina původně plánoval promítat všech sedm skečů za sebou, ale nakonec se rozhodl je sestříhat dohromady. Jedinou výjimkou je část Miloše Formana a Bucka Henryho, která zůstala vcelku. (Kubrickon)
- Údajně dekadentním západem inspirovaný snímek byl v Jugoslávii hned po premiéře zakázán, takže ho sami tvůrci viděli až v roce 2007 na projekci v BAM Rose Cinema na Brooklynské hudební akademii. (Kubrickon)