Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Působivý portrét neurvalého, arogantního podnikatele, který záměrně provokuje pokryteckou společnost... Režisér Miloš Forman byl jednou z vůdčích osobností české nové vlny a jeho tři české dlouhometrážní filmy Černý Petr (1963), Lásky jedné plavovlásky (1965) a Hoří, má panenko (1967) patří dnes do zlatého fondu české i světové kinematografie. Víc v Československu natočit nestačil. Politická realita po sovětské okupaci v roce 1968 ho donutila k emigraci. Jako mnoho filmařů před ním (i po něm) se rozhodl uplatnit tam, kde je to nejtěžší – v Hollywoodu. Na rozdíl od mnoha cizinců se mu to skutečně podařilo. Získal dvakrát Oscara za nejlepší režii (Přelet nad kukaččím hnízdem, Amadeus). Vytvořil si pověst svébytného umělce, který nedělá kompromisy a který přitom dokáže svou uměleckou vizi skloubit s komerčními požadavky amerického filmového byznysu. V roce 1996 natočil snad svůj nejkontroverznější snímek, životopis známého pornomagnáta, nazvaný Lid versus Larry Flynt. Jak už název napovídá, osou příběhu je série soudních procesů, v nichž se Flynt snažil (a nakonec toho dosáhl) o důsledné uplatnění svobody slova, zaručené prvním dodatkem Americké ústavy. Forman vytvořil působivý portrét neurvalého, arogantního podnikatele, který záměrně provokuje pokryteckou společnost. Velkou zásluhu na tom má herecký výkon Woodyho Harrelsona v titulní roli, který byl stejně jako režisér Forman nominován na Oscara. Vynikající herecké kreace předvedli rovněž Edward Norton v úloze Flyntova přepracovaného advokáta Alana Isaacmana a zpěvačka Courtney Loveová jako Flyntova láska Althea. Epizodní postavu soudce si ve filmu zahrál sám Larry Flynt. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (490)

boshke 

všechny recenze uživatele

Slušně rozjetý film, který mne zhruba od půlky kvůli své pošahanosti a zdrogovanosti začal ztrácet, zpátky to vytáhlo až závěrečné finále. Ano, je to podle skutečných událostí, tak co bych chtěl? Může být, třeba Bronson je film také natočený podle skutečných událostí a dle mého nikdy neměl spatřit světlo světa, protože na něco takového se nikdo koukat nechce. Potěšil Tříska... 70% ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

90% - Já miluji Formanovy filmy za to, že jsou neuvěřitelně nadčasové, a vždy aktuální. Režisér si i v tomto případě vybral zcela svérázný námět, a naprosto přirozeným a přesvědčivým zpracováním z něj udělal dílo s mnoha otázkami, které člověku vrtají hlavou. Na poprvé bych mu tak vysoké hodnocení nedal, protože se mi zdálo, že se film zbytečně snaží šokovat. Brzy jsem si ale opravil názor. Šok zde není prvoplánový účel, ale následek divákova hlubšího bádání a uvažování. A to mě na "Lid vs. Larry Flynt" opravdu vzrušuje. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Mám ten film ráda. Courtney je vyžilá vulgární troska, pryč jsou úspěchy Hole, máme čtvrt století po Kurtovi... ale to, co předvedla ve Formanových filmech, to je malý zázrak. A on měl tu holku rád a ukázal mi ji tak, že bavila i mě. Kolem uvedení filmu proběhlo nemálo humbuku, nepřišli na ni někteří lidé, kterých si Forman vážil, mrzelo ho to, ale vzal to statečně a s humorem. Jak je u něj zvykem. Čas od času na film narazím, když běží v bedně a nikdy ho nedokážu vypnout. To je z mé strany asi nejvyšší možné hodnocení. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Datum 18. 2. 1932 je neodmyslitelně spjato s narozením rodáka z Čáslavi, který to dotáhl až do Ameriky, došel si pro 2 Oscary za režii a prakticky ve své kariéře nenatočil špatný film. Miloš Forman je legendou, jehož životní příběh je stejně zajímavý jako jeho filmová kariéra. I když se tyhle dvě kapitoly vlastně navzájem doplňují, především i proto, že Formanova zásada tkvěla v tom, že se musel chopit filmu, který ho něčím oslovil, dokázal se v něm najít. Například u svého nejslavnějšího filmu Přelet nad kukaččím hnízdem sebe vnímal jako hlavního hrdinu McMurphyho a zlou sestru Ratchedovou jako komunistickou stranu, která mu též rozkazovala, co má dělat a co si má myslet. Minimálně stejně osobní pro něj poté bylo zpracování příběhu zakladatele časopisu Hustler ve snímku Lid versus Larry Flynt. Většinou se Forman v hrdinech svých filmů dokázal najít, v případě Larryho Flynta právě kvůli tomu, že stejně jako on nenáviděl svůj politickým systém. Ovšem rozhodně nezašel tak radikálně daleko jako právě Flynt, který na Formanovu otázku, zda mu nevadí, že není ve filmu vykreslen dvakrát lichotivě odpověděl, že se nedá nic dělat, protože to vše byla pravda.   Pod slupkou zakladatele zvrhlého časopisu se schovával bojovník za svobodu slova, pro kterého obscénější než sex bylo krom války také lhaní politického systému a zbytečně páchaná brutalita . Téma o svobodě slova bylo Formanovi automaticky blízké, jde navíc o nadčasové téma, které dodnes vyvolává žhavé diskuze a Larry Flynt by nejspíš nebyl dvakrát nadšený z toho, jak taková svoboda slova (ne)funguje dnes. Miloš Forman se nicméně kontroverzní figurky spojené s kontroverzním tématem chopil skvěle a Lid versus Larry Flynt patří když už ne mezi nejlepší, tak minimálně mezi jeho nejdůležitější filmy.   Fascinující průlet jednou kapitolou USA stojící dost možná na životním výkonu Woodyho Harrelsona, který primárně nehraje zakladatele pornočasopisu, ale především právě toho bojovníka za svobodu a práva, který je možná označen za duševně nemocného, možná je odsouzen a možná se do toho přimotá nějaký ten atentátník, nikdy se ovšem nevzdá. O to fascinující je poté vnímat příběh Larryho Flynta z dnešní doby a zamyslet se nad tím, co mělo být v 80. letech vrcholem zvrhlosti. A je stejně tak inspirativní, že film, který tak razantně jde proti americké jurisdikci a americkému systému mohl vzniknout.   Z Lid versus Larry Flynt se tak stává film, který skutečně vypráví tučný příběh a za pochodu divákovi nabízí různé perspektivy na pohled, kdy je velmi snadné Flynta odsoudit jako magora i člověka, na jehož proslovech skutečně něco je. I díky Harrelsonovu působivému výkonu je ovšem snadné Flyntovi přijít na chuť a především díky Formanově režii a skvělému scénáři dvojice Scott Alexander/Larry Karaszewski vznikl film nejen obsahově silný, ale i filmařsky vtahující.   Krom Harrelsona pochopitelně stojí i za zmínku skvělý Edward Norton v roli právníka Alana Isaacmana, který si jako začínající herec splnil svůj sen spolupracovat s Milošem Formanem a po skvělém výkonu v thrilleru Prvotní strach si v roce 1996 střihl další herecký úspěch, kdy Norton jen mohl v následujících letech několikrát předvést, že nešlo o ojedinělé případy. A je tu pochopitelně i Courtney Love jako Flyntova vyvolená Althea. Love byla Formanem vybraná, protože dle něj byla pro roli dokonalá a měl ten správný čuch. Díky testům na drogy se navíc Love musela obejít bez pravidelné dávky drog, film jí díky tomu zbavil závislosti a ona mohla definitivně dostat druhou šanci. I díky skvělému výkonu právě v Lid versus Larry Flynt je to rozhodně dobrá zpráva.   Forman navíc dokázal vyvážit vážné momenty s těmi odlehčenými, vznikl díky tomu v součtu i jeden z jeho nejzábavnějších filmů a především Larry Flynt skutečně není ve filmu vykreslen jako Mirek Dušín a i proto je je vlastně pohled na jeho příběh tak fascinující. Pod tou skořápkou bojovníka za svobodu se totiž rozhodně skrýval člověk s chybami, které ovšem film neskrývá. A příběh Larryho Flynta je tak díky tomu i komplexnější, konfrontace spojené s bojem za práva o to intenzivnější a Forman díky tomu dokázal natočit vtahující soudní drama, přičemž téma a komentář skutečně zůstali nesmrtelnými. A Forman skutečně dokázal natočit film, který opět pojednává o síle výjimečného jedince a to charakterním neduhům navzdory. Forman ani v roce 1996 prostě vedle nešlápl.   ´´ Můj film je o pornografii asi tolik, jako je Romeo a Julie o sebevraždách teenagerů ´´. Formanův Lid versus Larry Flynt patří mezi nejzásadnější filmy české legendy, který je nadčasový a především strhující. Nejen díky skvělému Harrelsonovi, ale i díky bravurně sepsanému příběhu a především Formanově vypravěčskému umu. Mezinárodní respekt si Forman nevydobyl pro nic za nic, Lid versus Larry Flynt dodnes budiž jedním z důkazů..... () (méně) (více)

monolog 

všechny recenze uživatele

Pěkná ukázka té pravé americké svobody. A to si asi dokážete představit, jak to vypadalo v padesátých letech za mccarthismu. Jasně, svoboda každého člověka je vykoupena jeho nesvobodou v určitých věcech, jako třeba že nesmíme nikoho vraždit nebo si dělat, co chceme. Absolutní svoboda je anarchie, ale opak je totalitární vězení. A přestože si dneska kdekdo myslí, jakej byla vždycky Amerika ostrůvek demokratické svobody, tak si uvědomte jedno. V Americe byl nejsvobodnější WASP (bílej anglosaskej protestant) a to hodně dlouho. Černoch, homosexuálně zaměřený člověk nebo žena má mnohem menší práva. Ne ty zaručený státem, ale ty, který vytvářejí obyčejní lidé svým chováním - právnost (pokud se to tak dá nazvat). A nedej bože, že by to byla černá lesbička. Dnes je podle mě Amerika mnohem nesvobodnější, než třeba naše země za totality. Důvod? Možná, že si každej až tak moc hledí svých vlastních soukromých práv a jejich obhájení, že v důsledku zapomíná a omezuje práva všech ostatních víc než kde jinde (odosobnění). A Larry Flyntovi, aspoň podle tohoto filmu, šlo o právo všech, i když mi připadlo, že to později dělal už jen proto, že měl tvrdou hlavu a nechtěl ustoupit. Anebo se jen pletu. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (43)

  • Když dostal Miloš Forman do rukou scénář, nejprve jej kvůli názvu ani neotevřel, protože neměl zájem o téma pornografie. Až díky upozornění, že přišel od produkční společnosti Olivera Stonea, si jej přečetl a tak se mu zalíbil, že se film rozhodl režírovat. (LEGACY)

Související novinky

Miloš Forman 1932 - 2018

Miloš Forman 1932 - 2018

14.04.2018

Včera ve věku 86 let zemřel režisér, scenárista a pedagog Miloš Forman. Držitel dvou Oskarů, tří Zlatých glóbů a celé řady dalších mezinárodních cen vyrůstal jako sirotek u příbuzných v Náchodě. V… (více)

Evropské filmové ceny

Evropské filmové ceny

10.05.2017

Od roku 1988 uděluje evropská filmová akademie filmové ceny pro evropskou kinematografii. Původně se ocenění jmenovalo Cena Felix a od roku 1997 bylo přejmenováno na Evropské filmové ceny. Udílení… (více)

Další King na plátně

Další King na plátně

10.03.2006

Jen nedávno se svěřil Eli Roth se snahou zfilmovat novelu Stephena Kinga a už tu máme další pokus přenést knižní hororovou atmosferu a chladné emoce z tvůrčí dílny spisovatele na stříbrné plátno.… (více)

Reklama

Reklama