Reklama

Reklama

Po jednom mejdanu se Joe Doucett probouzí v neznámém pokoji a vedle kocoviny má mnohem závažnější problém. Neví kde je, nemá své osobní věci a hlavně - nemůže ven. V televizi navíc hlásí, že jeho žena byla zavražděna a on je hlavním podezřelým, po masakru v jeho domě zůstala naživu malá dcerka. A tak to zůstane na dlouhých 20 let. V Bílém domě se střídají prezidenti a on stále neví, kde je, kdo ho vězní, na jak dlouho a proč. Den za dnem v jedné malé místnosti. 20 let. Zničehonic se probouzí venku na svobodě. Jediné, na co od té chvíle myslí, je pomsta, za kterou jde nelítostně a brutálně. Brzy navíc v telefonu uslyší: „Jestli chceš vidět svou dceru ještě někdy živou, odpověz na dvě otázky. Proč jsem tě nechal uvěznit? A proč jsem tě teď pustil ven?" (Bontonfilm)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (493)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Po zopakování originálu i remaku po letech bezprostředně po sobě jsem vůči téhle verzi mnohem méně smířlivý. Její reduktivnost mi připadá zásadně horší a i když hodně z toho jde svést na studiový zásah, něco z toho je prostě inherentní nedostatek založený na neochotě vydat se vlastní cestou, ale zároveň konání kusých změn, které rozbíjejí jakoukoliv vnitřní logiku. Sice tu vidím určitý potenciál intertextuálního vnímání, kdy některé variace a citace originálu jsou zajímavé, ale v důsledku to je jen osekání dobrého filmu na horší nápodobu. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Mám to tak, že sice z principu odmítám remake pár let starých filmů, ale na druhou stranu, s předělávkou z východu na západ nemám problém, pro mě osobně je to pak mnohem dívatelnější. Ale upřímně, na tohle bych nikdy v životě nepodíval nebýt Joshe Brolina - to byl tahák. A líbilo? Jasně, silná story "bez toho divnýho smradu Asie", mně bližší, kde Josh naprosto kraluje a v drsnosti snad přebíjí i plešku Stathama. Kéž by se pouštěl do víc takových rolí. Samozřejmě, jako diváka originálu už mě to moc nepřekvapilo, ale... V tomhle případě smyslná předělávka. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Pokud režisér a scénárista netrpí akutní žloutenlou typu C z nesterilizovaných pervitinových jehel, mohou z pomatené žluté zimnice splácat solidní rymejk, který ocení především divák, co se ve filmu obejde bez "o-pičáren" a má korejskou kinematografii až na pár výjimek těžce na Párku. Proti té šikmooké matlanici je tohle překvapivě kultivované a přímočaré, skvělý Džoš předvádí s tesařským kladivem takové kousky, že jsem mu měl sto chutí brnknout, aby mi někdy přijel na chatu zbouchat altán a Šarlta konečně Kopli do, pro něj naprosto dokonalé, role vytepleného pošuka. Navíc jsem tentokrát ani neměl po skončení spektáklu neodolatelnou chuť vzít klíče a nasraně ojet sousedovi na parkovišti jeho funglovou Kiu Soul. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Od absurdního fláku k celkem k serioznímu dramatu s atmosférou o pomstě, naději, víře a vitaminu E pro elasticitu pleti po delším "ozdravném" pobytu bez slunečních paprsků, který se protáhnul na dvacet let. Joe Doucett patřil k arogantním floutkům, kterým by jste přáli, aby dostali za vyučenou. No netrvalo to dlouho a po neúspěšném obchodním jednání po kterém se spil do němoty, se probudil ve speciálně upraveném pokoji, či spíše cele, v němž mu po další dvě dekády bude dělat společnost televize a chvíli i myš se svými mladými. Uvězněný muž, který na svobodě propadnul alkoholu se záhy dozvídá, že jeho bývalá žena se kterou neměl právě ideální vztahy, se stala obětí násilného činu, on se stává hlavním podezřelým z její vraždy a jeho malá dcerka je dána k adopci. Konsternovaný Joseph nevěří svým vlastním očím a uším a za každou cenu se chce dobrat pravdy a zjistit, který bastard to na něho narafičil. Jenže co s tím. Není lepší zůstat v chládku, když tam venku svůj ksicht moc nemůže vystavovat anebo si trpělivě počkat na slabou chvilku věznitele a pěkně po anglicku...ehm po americku se vytratit?! Bude mít na to dvacet let a to je dost dlouhá doba na přemýšlení a případný plán útěku. Korejský snímek OldBoy se vyznačoval jinou atmosférou a scénou v restauraci ve které hlavní hrdina zbaští chobotnici. O tuhle scénu je remake ochuzen, přišly ovšem nové scény, film dostal jiný ráz a především je mnohem přehledněji natočen. Stejně jsem měl z původního filmu pocit, že až tak původní nebyl nebot inspirace Monte Christem tam byla zřetelně znát. Tady se hlavní představitel do jisté míry postavě z Dumasova románu podobá. Je obdobně zarostlý vousem a vlasatý a dokonce v jedné scéně tuhle postavu zmíní. Josh Brolin super volba na hlavní postavu a "namydlený" bourák po všech stránkách. A dokonce tenhle klučina v jistém ohledu v obličejových rysech dává najevo, že v jeho pokrevní linii možná někdy nějaký ten asiat byl. Ostatní role oproti jeho výtečnému solu zůstaly ani ne tak za očekáváním, ale spíše do počtu anebo ho obklopily, aby tam nehrál jen sám se sebou. Sharlto Copley jako distingovaný záporák a muž s tragickou minulostí byl poměrně důstojným Brolinovým protihráčem i když mně osobně gesty i způsobem mluvy připomínal homosexuála. Z dalších herců zaujal mírně hláškující Samuel L.Jackson anebo sympatická Elizabeth Olsen coby vyléčená narkomanka, která s hlavním hrdinou sdílí jeho pohnutý osud, lože i soulože. Ocenit lze hlavně její prsa, dámy můžou pro změnu obdivovat odhalené pozadí pánů Brolina a Copleyho. S erotikou film cavyky nedělal, ale pokud jde o drsné až drastické scény, tak pověstná "kladívková" scéna v tomhle ohledu příliš nenadchla. Provázel ji nepříliš technicky zvládnutý střih, většina z ní se odehrávala za drátěným oplocením , takže z toho divák nic moc neměl a když už to vypadalo na masový mlýnek, tak střih a Brolin vítězoslavně vychází ze dveří a za sebou sice jatka, ale divák si je musí domyslet, protože kamera v útrobách chodby přítomná nebyla. To byla asi nejslabší scéna z filmu a leckdo (třeba já) na ní čekal vedle diskutabilního a otřepaného, co by s člověkem udělal pobyt v jedné místnosti po tolika letech, jak si s ní nový režisér poradí. Spike Lee se sice do této scény neopřel, ale jinak si vedl velmi zdatně a chválím jakou přehlednost zachoval oproti svému předchůdci. Pointa se pochopitelně neprozrazuje a je krásně zničující, jak pro hrdinu, tak i pro diváka, i když logicky drhne. Fim se věrně nedrží původní předlohy a ani ji sterilně a otrocky nekopíruje. Solidně odsýpá, má vynikajícího herce v ústřední roli, několik překvapení v rukávu a neotřelý přístup baví víc než asijský výplod s hrozným hercem v titulní roli. Jde o volbu a já si vybral remake, ale nijak zvláště ho neberu jako předělávku. Dělal jsem, že žádný korejský OldBoy neexistuje a o to víc jsem si film užil. Doporučuji to udělat také tak a máte pokoj. Mé hodnocení: 100% () (méně) (více)

mcb 

všechny recenze uživatele

Ne, ten film není špatný, místy se dokonce jedná o hodně povedenou žánrovku. Problém je, když jej začneme srovnávat s originálem, který se sice příběhově neliší, ale je uchopen naprosto odlišným způsobem. Zatímco Chan-wook Park rozehrává pomalé a zneklidňující drama plné melancholické atmosféry a černohumorných twistů, remake je jednoduchou žánrovkou z ranku revenge thrillerů, jíž začne s přibývajícími minutami nenávratně shazovat její zjednodušené převedení do amerického prostředí. Navíc jde vidět, že se sestříhávalo z relativně dlouhého materiálu (plánovaná verze měla mít tři hodiny, verze v kinech pouze hodinu a tři čtvrtě), tudíž Oldboy na první pohled trpí zkratkovitostí a neukončeností viděného - zejména po klidnější první půli, kdy se tempo filmu zrychlí a je potřebné dovysvětlit a dokončit vše potřebné z původní zápletky, se až nebezpečně rychle střídá prostředí a pohnutky postav. To vše spěje až do příliš doslovného a polopaticky vysvětleného finále, které si uvědomuje, že počítá především s průměrným americkým divákem, jemuž je nutné všechny zvraty naservírovat pěkně na podnosu. Jinak vlastně není proč remake zatracovat - Lee doslovně nekopíruje strukturu originálu a mnohdy přináší i alternativní a originální řešení některých scén (kladívková scéna ve stylu Zátahu), což ve výsledku umlčuje veškeré zvěsti o doslovné vykrádačce. Vidět to jde hlavně při části uvěznění, která se svým uchopením v mých očích originálu klidně i vyrovnává. Navíc se mi líbí, že Lee tradičně nerezignuje na významovou rovinu svého filmu a tak lze v Oldboyovi vysledovat malé satirické náznaky na téma mediální manipulace s divákem, čímž na konci nabývá úplně nového vyznění.__Místy jde sice o poněkud strojený a chtěný, ale rozhodně nadprůměrný počin, který jde s odhozením předsudků náležitě docenit. Věřím, že pokud se někdy dočkáme režisérského sestřihu, má tendenci hodnocení stoupnout. 7/10 ()

Galerie (79)

Zajímavosti (20)

  • Herečka Elizabeth Olsen neznala konec filmu až do premiéry v New Yorku. "Nikdy jsem nebyla víc šokována a překvapena koncovkou, bylo to podobné jako u filmu Šestý smysl (1999)," řekla Olsenová. (Dr Lizal)
  • Scéna z kladivem byla natočena na jeden zátah a pro film posléze rozstříhána. (Terva)

Související novinky

Je rozhodnuto, Kick-Ass se přidá k Avengers

Je rozhodnuto, Kick-Ass se přidá k Avengers

05.10.2013

Samozřejmě, ne doslova, i když by to byl asi zábavný crossover. Poté, co si Kick-Ass 2 v kinech nevydělalo ani na produkční náklady, je tahle série asi nadobro ukončená. Aaron Taylor-Johnson ale… (více)

Josh Brolin od Matky boží

Josh Brolin od Matky boží

07.08.2013

Brolina, kterého brzy uvidíme v remaku korejského OldBoye, si zřejmě užíval maskování během natáčení westernového propadáku Jonah Hex. Brzy podstoupí ještě náročnější proměnu – zahraje si totiž… (více)

Blanchett a Theron: Kruté blondýnky

Blanchett a Theron: Kruté blondýnky

30.11.2012

Ve svých následujících filmech rozhodně nebudou jednat v rukavičkách. Cate Blanchett si po zlých agentkách v Hanna a Indiana Jones a Království křišťálové lebky připíše do filmografie další zápornou… (více)

Reklama

Reklama