Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nacházíme se v budoucnosti, jsou Vánoce a za pár dní má být uvedena nová virtuální hra Nirvana. Její autor, úspěšný programátor Jimi (Lambert) je sužován vzpomínkami na milovanou Lisu (Seigner), která ho před časem bez vysvětlení opustila. Když finišuje s pracemi na Nirvaně, zjistí, že byla infikována virem, jenž přiměl hlavní postavu hry Sola (Abatantuono) uvědomit si sebe sama. Solo žádá o ukončení svého bezvýznamného života. K tomu je však třeba vymazat hru z databází korporace, což by svedl jen hacker Joystick, dávný přítel Lisy… (J.Connor)

(více)

Recenze (30)

majo25 

všechny recenze uživatele

Opäť sa potvrdzuje, že európske scifi je na inej úrovni ako americké či japonské. Nezaujímavý príbeh plný chaosu od začiatku po koniec, v ktorom sa na sci-fi iba hrajú - všadeprítomné počítačové obrazovky a oplastované autá budúcnosť absolútne nevytvárajú. Hrajkanie sa s nejakými hrami už vôbec nie. Bohužiaľ, ale ani inak schopný Lambert to veľmi z kaše nevyťahuje. A to som mal pred filmom malé očakávania. ()

Dharter 

všechny recenze uživatele

Pokud tento film dal jakkoliv vzniknout trilogii Matrix, nebo filmu Sin City, jak je známe, bylo by vhodné si uvědomit, že něco muselo vést k realizaci tohoto filmu. Děj každopádně vůbec není hluboký. Jestli v tom chce někdo vidět Mežas (Mezi životem a smrtí - viz seriál Ztraceni), nebo pouze obdivovat kyberpunkové prvky, má samozřejmě šanci volby. Ovšem na (po)smrtný život nejsou žádné důkazy. Film totiž neurčil ani pravidla virtuálnění - takže je to film bez pravidel - a to je tak film nemající hloubku správného filozofického filmu (viz Matrix pro srovnání). Film Nirvana tedy je téměř pod-primitivní. ❌ ()

Reklama

ljukyljuk 

všechny recenze uživatele

Psychadelické sci-fi o (ne)realite so záhadne postapokalyptickou atmosférou a svojsky premakaným vizuálom, ktoré som si pozrel z nostalgie, lebo sa mi pred asi 8 rokmi dosť páčilo... A ako ho tak pozerám, zistil som, že ten koniec chápem zas o čosi inak (a rozhodne teda menej jednoznačnejšie ako kedysi) a nejde mi ho dostať z hlavy. Komu sa páčil Blade Runner alebo Brazil, myslím, že aj v tomto filme si príde na svoje. No a nabudúce už jedine v talianskom originále, lebo ten anglický dabing, to bola hrôza. ()

JohnBruk 

všechny recenze uživatele

Od tohoto filmu jsme nečekal nic extra, ale byl jsem nakonec příjemně překvapen. Nejenže film na svoji dobu oplývá poměrně velkým množstvím nápadů a dobrými atmosférami a občas (vzhledem k době) i dobrými efekty, ale je také překvapující velká podobnost s ikonou cyber punku..MATRIX. O to více překvapující je tím, že vznikl o dva roky dříve než Matrix...inspirace? Nirvana není opravdu úplně lehce rozpoznatelný film a možná tím trochu zapomenutý. Pro mnohé by se mohl zdát na první pohled jako podprůměrné béčko s nepříliš povedeným scénářem. Ale to je opravdu jen věcí prvního dojmu. Film zcela určitě není pro každého. Jedná se o takový typ filmu, který si nalezne své zaryté fanoušky, ale také i absolutní odpůrce. To co film nejvíce drží nad vodou jsou atmosferní prostředí prolínajích se kultur v budoucnosti, která jsou zcela nasycena duší cyberpunku. Také je to ona zvláštní duchovní úroveň východního náboženství, která se line skrze celý film a to nejen díky ghetům, předměstím a podzemním lokacím. Příběh jako takový je poměrně jednoduchý a dalo by se říci až polopatický, ale to co je nabaleno kolem, vytváří z tohoto filmu poměrně ojedinělý kousek. Srovnání s Matrixem je nasnadě, ale zdá se mně že je zbytečné. U obou dvou filmů jsem se bavil dobře, ale u každého jiným způsobem. Nirvana obsahuje místy i vtipné momenty a zároveň nabízí hlubší zamyšlení..Pokud tedy člověk chce. Celý film provází totiž ono zmiňované duchovní pozadí, které se týká mnoha postav..Ona NIRVANA, povznesení existence.. Je to pomerně kamuflováno, ale pokud se člověk nad tímto filmem více zamyslí, tak pochopí. Pokud tedy nebudete čekat lineární lehkost přijetí filmu jako u Matrix, tak můžu jen doporučit. ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Fascinujúci a bizarný taliansky kyberpunk, ktorý síce veľmi neobjasňuje pravidlá fungovania svojho sveta, ale typický štýl a rekvizity svojho špecifického subžánru používa veľmi štedro, skoro nimi až plytvá a zahlcuje. Je evidentné, že rozpočet nebol nijak kráľovský, ale pracuje sa s ním veľmi nápadito a skutočnosť, že NIRVANA nestála veľa peňazí, jej paradoxne ešte prospieva. Všetky uvedené charakteristiky, vrátane zmätočnosti, vcelku presne zodpovedajú podobe kyberpunku, ako ho vytvoril William Gibson v čase jeho najväčšej slávy v 90. rokoch. Divák/čitateľ je proste hodený do rýchleho, globálneho a chaotického sveta, kde najmodernejšiu technológiu užívajú aj najnižšie vrstvy, plného neznámych pojmov a slangu, kde sa punková vizáž mieša s high-tech personalizovanou elektronikou a je len na ňom, či a ako sa v tom zorientuje... A Christopher Lambert, v súlade so svojim obvyklým "herectvom" vyzerá, že tiež vôbec nechápe, kam sa to dostal a čo sa deje.. Nutno však poznamenať, a je to fakt dosť prekvapujúci, že režisér a scenárista Salvatores nie je a nebol žiadny béčkársky nýmand, s akými spájame Lambertovu neskoršiu "kariéru", ale chlapík, ktorý dostal 5 rokov predtým Oscara za najlepší zahraničný film! Na ambicióznej a vôbec nie babráckej NIRVANE je jeho vízia, zaujímavo pracujúca so štandardnými artefaktmi žánru, jasne vidieť a takýchto filmov rozhodne nie je veľa! ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno