Režie:
Freddie FrancisScénář:
Anthony HindsKamera:
John WilcoxHudba:
Don BanksHrají:
Peter Cushing, Howard Goorney, Timothy Bateson, Katy Wild, Duncan Lamont, Steven Geray, David Hutcheson, Maria Palmer, Kiwi Kingston, William Phipps (více)Obsahy(2)
Po deseti letech ve vyhnanství se baron Viktor Frankenstein i se svým asistentem Hanzem vrací na místo, kde to vše začalo - na zámek Frankensteinů v Karlstaadu. Tady zjišťují, že veškerý majetek si pro sebe zcizil hamižný starosta města, který se spolu s policií pokouší barona opět zatknout. Frankenstein však při útěku nachází v ledu uvězněné monstrum a za pomoci hypnotizéra Zoltana jej přivedou k životu. Zoltan ale nemá čestné úmysly a využívá jím ovládané monstrum k vlastnímu prospěchu a obohacování. S tím se baron Frankenstein nemůže smířit... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (37)
Kdysi se mi tenhle hammerovsko - universalský počin líbil více, přesto jsem byl nakonec spokojen. Anglie dala filmu řadu skvělých herců, ovšem démonické trio P.Cushing-Ch.Lee-V.Price je nepřekonatelné. Zde tedy máme opět jednoho z nich - P.Cushinga v roli ďábelského barona. Musím říci, že po vícero zhlédnutí si člověk uvědomí, že o horror jde až na posledním místě. Tvůrci se zaměřili na konflikt mezi baronem a společností. Tmářství, pověry, církev, strach...to vše stojí proti Frankensteinovi a jeho práci. Kdyby jeden nevěděl, že románová předloha vznikla na počátku 19.století, a ve filmu se nepracovalo s elektřinou, myslel bych, že se příběh odehrává v temném středověku. Nezklamaly pro studio typické kulisy zámku a vesnice, jeskyně, zadní projekce (Cushing na koňském voze), závěrečná destrukce a temná hudba (Don Banks). ()
Geniálny crossover Universal meets Hammer. Po pár minútach mi prestalo vadiť, že je to semi-remake Frankensteina a nechal som sa unášať úžasnou atmosférou kombinujúcou trademarky jedného a druhého štúdia. Najlepšie boli klasické universalovské kvázi nemé scény, fungujúce bez potreby dialógov len s expresívnym hraním, geniálnymi kulisami a maskami (!!!) a s úžasnou hudbou a ruchmi. Gotická klasika. ()
Třetí díl frankensteinovské série studia Hammer se stal zatím tím nejslabším. Jde o opravdu veliký pokles kvality v porovnání s úžasným Frankensteinovým prokletím a velmi dobrou Frankensteinovou pomstou. Bude to jistě tím, že poprvé chybí přítomnost skvělého režiséra Terence Fishera. Tvůrci neměli vůbec touhu přidat jakékoli nové ingredience (tedy pokud nepočítáte ten pitomý nápad s hypnózou) a tudíž tohle pokračování nenabízí vůbec nic, co by stálo za řeč. Nemluvě o již ohrané zápletce a místy opravdu pitomém scénáři. Já jen opravdu doufám, že Frankenstein Created Woman (v režii starého dobrého Terence FIshera) bude jako další díl série o hodně lepší. Chudák Peter Cushing, toto bylo pod jeho úroveň. Zklamání. ()
Film je časťou voľnej hammerovskej série: Curse of Frankenstein, The (1957) [60%], Revenge of Frankenstein, The (1958) [70%], Evil of Frankenstein, The (1964) [60%], Frankenstein Created Woman (1967) [70%], Frankenstein Must Be Destroyed (1969) [60%], Frankenstein and the Monster from Hell (1974) [60%]. ()
Barón Viktor Frankenstein a jeho bizarné experimenty s oživovaním mŕtvych ľudských tiel sú vďačným námetom filmárov. Videl som staré čiernobiele snímky z počiatku kreatívnej kinematografie i nové moderné variácie na túto tému. Niektoré sú vynikajúce filmové diela, iné za moc nestoja. Dnes som si pozrel anglický film "Frankensteinové zlo" z roku 1964. I keď nie som žiaden vševedúci frankensteinológ, dovolím si ho označiť a ohodnotiť ako celkom podarený priemer. *** ()
Galerie (35)
Zajímavosti (4)
- Když se film poprvé vysílal v televizi v roce 1968, byly nějaké scény vynechány a nahrazeny jinými, ve kterých učinkovali jiní herci a točil je jiný režisér. (liquido26)
- Původně měl snímek režírovat Terence Fisher, ale kvůli automobilové nehodě musel být nahrazen kameramanem Freddie Francisem (stejná situace nastala také o čtyři roky později při natáčení snímku Dracula Has Risen from The Grave). (liquido26)
- Howard Goorney v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
Reklama