Reklama

Reklama

Film Bohemian Rhapsody je oslavou rockové skupiny Queen, jejich hudby a především Freddieho Mercuryho, který svou tvorbou i životem vzdoroval všem myslitelným stereotypům, díky čemuž se stal jedním z nejvýraznějších umělců na světě. Snímek mapuje raketový vzestup nekonvenční skupiny prostřednictvím jejich revolučního zvuku a ikonických písní, jako jsou „We Will Rock You“, „We Are the Champions“ nebo právě „Bohemian Rhapsody“. Jejich příběh začíná bleskovým startem, pokračuje neřízenou životní spirálou a vrcholí nezapomenutelným, strhujícím vystoupením na koncertu Live Aid v roce 1985. Na jeho pódiu Queen v čele se rtuťovitým Freddiem předvedli jednu z největších show v historii rocku. Jejich hudba byla a stále je ohromnou inspirací pro celý svět. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (2 040)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Tohle není film pro opravdové fanoušky kapely, mezi které se hrdě řadím. Příběh Freddieho, případně celé kapely, má obrovský potenciál, který dobře vytušil Sasha Baron Cohen. Bohužel pod produkčním vedením dua Brian May a Roger Taylor vznikl pouze neškodný pomníček, kdy je sakra znát touha těchto dvou, aby z toho všichni, snad kromě Deacyho, vyšli co možná nejlépe. Ten film v podstatě postrádá jakékoliv drama. Ke konci je tam krize kapely, která je ovšem poněkud přestřelená, aby v tom filmu alespoň nějaké drama bylo. Tvorba písní je dána hala bala. Moc nechápu, proč bylo nutné nějakou píseň umístit do děje o čtyři studiové desky dříve a některou zase o tři desky později. To si pak akorát fanoušek řekne WTF, zvlášť když je na to naroubován děj, který se prostě v tu chvíli nestal. OK, filmová licence. Tu chápu v případě toho, že Freddieho diagnózu umístili o 2-3 roky dříve, aby se to ve filmu stihlo, ale i to mě štve. Nechápu, proč naprosto zásadní událost ve Freddieho životě, a sice šílený pobyt v New Yorku v první polovině 80. let, nebyla mnohem více zdůrazněna, ale jen naznačena. To je to, co by dalo filmu větší šťávu. Freddie byl génius, jeden z nejlepších zpěváků, skladatelů a dokázal si omotat publikum okolo prstu, ale taky to bylo totální hovado, sexuální mašina a můžeme jen hádat, kolika lidem nakonec způsobil svou nezodpovědností smrt. A tohle všechno ve filmu MĚLO být. A není. Je to jen kávička, kašírka, polívčička pro masy. Obecně bych vlastně celý Bohemian Rhapsody shrnul asi tak do 50 minut nanejvýš a zbytek stopáže věnoval době mezi léty 1985-1991, protože to je období, které má v sobě neuvěřitelnou emocionální sílu a filmový potenciál. Těšil jsem se alespoň na nějaké zajímavé špeky ze života kapely, práce ve studiu a tak, jenže vlastně všechno zajímavé je už v traileru a film samotný už nejde do větší hloubky. Celé je to prostě sled scén, které ne vždy mají nějakou pointu a vlastně mi to moc nedalo, neboť ta trocha reality, která v tom je, je fanouškovi dobře známa. Dále vlastně nechápu moc závěr s koncertem Live Aid. Předně, Live Aid nebyl žádný koncert po pěti letech, jak to z filmu vypadá. Mezi posledním koncertem a Live Aid byly jen 2 měsíce! Jistá pauza byla dva roky předtím, ale pak udělali normálně desku a jeli tour. Krom toho, jaký má smysl koukat na čtyři panáky, kteří dělají, že jsou Queen, když se na ten koncert můžu podívat na youtube? A je to mnohem lepší. V tom filmu není z koncertu nic extra navíc, jen koukám na herce. Ocenil bych více zákulisních věcí před a po koncertě, protože tam to nebylo úplně bez problémů. Problém s Freddieho hlasivkami je taky upozaděn a dávan do souvislosti s Aids, což je blbost. Freddie s nimi měl problémy celou kariéru. Nechápu, proč ve filmu nedali scénu s foniatrem, který mu prý koncertovat na Live Aid v podstatě zakázal. Je to jen jedno z další potenciálních dramat, které film naprosto zbytečně eliminoval. Je s podivem, že reálné záběry klipů a koncertů jsou vlastně mnohem nabitější informacemi a emocemi, než tenhle snímek. Co se mi líbilo? Začátek, kdy je Freddie na koncertě kapely Smile a seznámí se s Brianem a Rogerem, je moc fajn. Také je vlastně super, jak se autorům za pomoci Ramiho Maleka a imitátorů povedlo napodobit Mercuryho hlas i mimo oficiální nahrávky, že takřka nejde poznat, že to není Freddie. To se povedlo skvěle. Podobnost herců s reálnými předobrazy je relativně ok, ale povedlo se to tedy víc při začátku jejich kariéry, než pak v osmdesátých letech. To už si moc podobní nebyli, zejména Rami Malek a Ben Hardy. Obecně Rami Malek dokonale zvládl pohyby Freddieho na pódiu, ale civilní poloha mu opravdu nesedla a nezahrál to dobře. A podobnost tam vlastně není moc velká. Příliš subtilní, úplně jiné oči. Předkus a knírek všechno nezachrání. Když to shrnu, jedná se o naprosto promarněnou šanci a měli tenhle film natočit až po smrti Briana Maye a Rogera Taylora, kteří, ač si jich velmi vážím, ten snímek svou angažovaností naprosto zabili. V době psaní mého komentáře to tu má 95%, což považuji za absolutní úlet, jsem zvědav, kam to spadne. () (méně) (více)

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Mohol to byť tuctový životopisný film za 3*, vylepšený o skvelé herecké výkony, ktoré by ho vytiahli na 4*. Ale okrem toho, že je prestúpený úžasnou hudbou, ktorá sama o sebe vyhráva filmu ďalšie body, niekto sa rozhodol pridať ešte bombastický hudobný záver, ktorý tomu nasadil korunu. Milovala som Queen dávno pred týmto filmovým ošiaľom, a Bohemian rhapsody by mohlo byť lepšie iba ak by pridali ďalšiu hodinu a dorozprávali aj zvyšok príbehu. A napchali tam ešte viac hudby a nakrúcania videoklipov, a... ()

Reklama

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

QUEEN - asi nejzásadnější pop-rocková skupina své doby, která pozitivně ovlivnila můj život i hudební vkus. Pro mě osobně se jedná o největší kapelu všech dob, jejíž nadčasové dílo nebude nikdy překonáno (stejně jako její nezaškatulkovatelný a nenapodobitelný směr, který je směsicí rocku, popu, jazzu, disca i opery). Bohemian Rhapsody není nějakým hlubokým dramatem, který by divákům odkrýval nečekané či šokující informace anebo skandály z divokého Mercuryho života, ale není ani plochým kalkulem, jak někteří fanoušci naznačují. Je oslavou hudby geniálních muzikantů, kteří se ve své době dotýkali nebes a jejichž umění lidé opěvují dodnes. Oscar pro hlavního představitele, Ramiho Maleka, je rozhodně ve správných rukou (i když Mercurymu není vůbec podobný), stejně, jako soška za vynikající zvuk. Hlava má jasno, čtyři hvězdy. Srdce tíhne spíš k pěti hvězdám. Ale hlavě neporučíš. Čirá filmová i hudební energie a dokonalý film na domácí kino. Volume do prava! ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Emocemi a energií jiskřící oslava umělecké odevzdanosti, individualistické potrhlosti a důležitosti stát si za svým. Vtipné a svěží představování studiového vzniku hlavních hitovek tady odlehčuje procítěné vztahové linky budující hloubku postav, a současně je hudebním předjídlem k závěrečnému KONCERTU, který v úžasném technickém provedení sesumarizuje všechny rozebírané radosti, bolesti a životné hodnoty příběhu Mercuryho a jeho blízkých. Až se nechce věřit, že to bylo takto “filmově osudové” i doopravdy, že nejbližším člověkem pro něj byla vždy jeho exmanželka, přestože sexuálně ulítnul jinam. Úžasně sestříhaný, nasvícený a především zahraný film se spoustou hravých detailů, bez jediného tvůrčího zaváhání či slabého místa. Rami Malek se objeví před kamerou a okamžitě vás má. Jste tam, s ním a ujíždíte na jeho hereckém výkonu a zasazení unikátně vyobrazené postavy do soukolí přátelských, profesních a milostných interakcí. A obdivujete ho, fandíte mu a nakonec, u toho KONCERTU, je vám ho strašně líto. Cítíte, že svět s ním přišel o něco výjimečné. Nejlepší životopisní hudební film, co jsem viděl. Obří plátno a kvalitní zvuk nevyhnutností! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„JSME ČTYŘI MIMONI, CO K SOBĚ NEPATŘÍ A CO HRAJOU PRO OSTATNÍ MIMONĚ. PRO PSANCE, KTERÝ POSTÁVAJ VZADU A JSOU SI TAKY JISTÝ, ŽE NIKAM NEPATŘEJ. MY PATŘÍME K NIM. JSME RODINA. ALE KAŽDEJ JE ÚPLNĚ JINEJ...“ /// Freddie Mercury a jeho (zřejmě ta zajímavější) část života. No a samozřejmě kus historie Queen. Parádní scénář, kterej vynechává zbytečnosti a soustředí se na ty zásadní okamžiky. Všech. Navíc film, kde zní songy Queen, nemůže bejt špatnej! Ty písně zřejmě nezestárnou... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem přesně to, co jsem chtěl bejt. 2.) Live Aid. 3.) Thx za titule ,,espectro“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (54)

Zajímavosti (101)

  • Vo filme zaznie aspoň kúsok piesne z každého albumu, ktorý skupina Queen vydala do smrti Freddieho Mercuryho v roku 1991. (derick03)
  • Basák John Deacon (Joseph Mazzello) je hudebními kritiky dodnes označován jako „tajná zbraň“. Nenápadný, hubený, tichý a málomluvný chlapík, který si jen tak z prstu vždy dokáže vycucat obrovský hit. A nutno říci, že je tak nazýván opravdu právem. Jeho basové linky k písním „Another One Bites the Dust“ a „Under Pressure“ jsou považovány za vůbec nejlepší basové linky, jaké kdy byly napsány. V žebříčku 40 nejlepších basáků všech dob obsadil osmé místo. (Leeenilka)
  • Když Bob Geldof hrdě četl na tiskové konferenci kapely a zpěváky, které se zúčastní koncertu Live Aid, s mnohými z nich osobně vůbec nejednal a oni samotní o ničem nevěděli. Dokonce mu ani nepotvrdili, že by se koncertu chtěli zúčastnit. Po konferenci mu údajně nepřetržitě zvonil telefon a překvapení umělci se dožadovali vysvětlení, co to má jako znamenat? Bob Geldof jim pouze a jenom odpověděl: „Tak a teď se z toho zkus vykroutit.“ (Leeenilka)

Související novinky

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Režisér Bryan Singer se chystá vrátit úder

Režisér Bryan Singer se chystá vrátit úder

07.06.2023

Režisér Bryan Singer byl dlouhý čas jedním z nejnadějnějších mladých tvůrců v Hollywoodu a jeho kariéra se zdála být neotřesitelná. Rodák z New Yorku se proslavil už začátkem devadesátých let svým… (více)

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

19.01.2023

Režisér Antoine Fuqua (Training Day, Equalizer) zdá se našel novou zálibu v natáčení filmů podle skutečných událostí. Nejprve si to vyzkoušel v otrokářském dramatu Osvobození s Willem Smithem a teď… (více)

Reklama

Reklama