Reklama

Reklama

Paragrafy na kolech

(seriál)
Československo, (1984–1989), 5 h 9 min (Minutáž: 27–42 min)

Epizody(9)

Obsahy(1)

Cyklus soudniček, které mají společné téma – automobil. (Česká televize)

Recenze (23)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Jak ty mě, tak já tobě aneb sousedské naschvály. Je zábavné, že přibližně ve stejné době (1982 – 1989) vedle sebe vznikaly dva navlas podobné televizní cykly, jejichž hlavním protagonistou je zkušený právník – tím druhým (a slavnějším) je Dietlův Doktor z vejminku. Obě díla spojuje navíc i prostředí – vesnice, kde si každý vidí do talíře a kde o drobné rozmíšky a naschvály není nouze. Tehdy i dnes. Problém je v tom, že postava glosujícího advokáta, hraného s neodolatelným espritem Milošem Kopeckým, který hledá řešení pro zdánlivě neřešitelné konflikty, je několikrát z nepochopitelných důvodů alternována Josefem Bekem a v jednom případě dokonce ženou, Janou Štěpánkovou. Úroveň jednotlivých epizod velmi kolísá, některé jsou veselé, jiné naopak ne, leccos se dnes, s odstupem třiceti, pětatřiceti let jeví jako velmi triviální... Při pohledu na bláznivé herecké kreace Jiřího Císlera a Ladislava Křiváčka je ale jasné, že to nebrali vážně snad ani sami tvůrci. ()

Kri-kri 

všechny recenze uživatele

Seriál z právnického prostředí, jehož případy se většinou nějak týkají automobilismu. Kvalita jednotlivých dílů je dosti kolísavá. Některé jsou nudné a nezáživné (Smolař, Šampáňo), jiné a zejména ty, v nich exceluje Císler (Kamarádi, Vrata, Fígl) jsou naopak docela povedené a vtipné. "Ona je nepřekonatelně odporná." "Tak proč si ji bere?" "Protože teď se zdá ještě překonatelně odporná.":) Nejvíc jsem se zasmál asi u dílu Stopařka, ten je fakt luxusní (Kaiser coby "Ital" Marcello, z něhož se vyklube cikán Dežo).:) Kopeckýmu role advokáta sedla perfektně, Štěpánkové a Bekovi už poněkud méně. Za slabší díly 2,5, za lepší 3,5, takže to zprůměruji na 3 * a 50%. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Podařený cyklus krátkých malých televizních komediích o tom, jak s paragrafy bojuje obyčejný, obvykle tak trochu (více) vyčůraný občan. Ve 2. díle nazvaném Kamarádi jeden chlap v hospodě přerazí druhému čelist a pod vlivem alkoholu ho zaveze do nemocnice. Jenže případ se dostane před soud, když vyjde na jevo, že nešlo o krajní nouzi a že ten, kdo řídil, jel pod vlivem alkoholu - proto dostane nepodmíněný trest. Poměrně slabý díl, ve kterém tradičního advokáta Kopeckého nahradil zcela nevýrazný Josef Bek, 40%. 3. díl se jmenuje Stopařka a líčí příběh mladé dívky, která se na seně vyspí s vězněm, který má na dva dny propustku. A samozřejmě otěhotní. Aby z toho nebyla ostuda, vydá se stopovat a odchytit si tak solidního nápadníka a "otce" svého dítěte. Zastaví ji "Ital" Marcello v parádním Porsche. Jenže skutečnost se má zcela jinak a bude to ještě hodně kostrbatá cesta k pravdě a řešení. Na krátkém prostoru je vykreslen parádní příběh s koncem, který jakoby vystřihl život. Skvělý díl, 100 %. 4. díl nese název Střepy pro štěstí a je o tom, kterak si nedát pokoj a snažit se zpeněžit vše, co se dá, třeba i podvodem. Podařený, úsměvný díl s tradičním Kopeckým jako advokátem tak kdesi v pozadí, 60%. Díl číslo 5 s názvem Smolař vypráví o námořníkovi Oldřichu Navrátilovi, kterému na bazénu vykradou skříňku a zároveň odcizí i zcela nový vůz. Plavečák samozřejmě nechce vůz nahradit, pojistku vozu majitel neměl, nezbývá než se obrátit na advokátku Janu Štěpánkovou a najít skutečného zloděje. Díl průměrný, 60%. V 6. díle nazvaném Fígl se Jiří Císler s Luďkem Sobotou pokoušejí díky volnému clu na svatební dary zajistit dovoz výtečného zahraničního vozu. Ovšem realita bude úplně jiná. Zábavný díl, 60%. V 7. díle s názvem Vrata nabourají Janžurová s Křiváčkem vrata Císlera a Bohdalové a půjde o to, kdo a jak jim to opraví či nahradí škodu. "Chalupářský" díl docela pobavil, 60%. Předposlední 8. díl nazvaná Děti k pohledání vypráví příběh dědy a jeho kamaráda, který se nemůže dívat na situaci, kdy děda odkázal dětem skoro úplně vše a ony na něj zcela kašlou. A tak jim sehrají scénku, že je děda nemocný a po smrti rozdělí mezi tři děti tři sta tisíc. Samozřejmě se děti začnou předhánět v péči o dědu, jenže když děda opravdu umře, žádné peníze se nenajdou - byla to totiž jen komedie s penězi. Jenže ničeho se neštítící děti to chtějí dát k soudu a tak věrný dědův kamarád musí o pomoc poprosit advokáta Miloše Kopeckého. Tradiční, ale milý díl, 60%. 9. díl Šampáňo viz - http://www.csfd.cz/film/278414-sampano/. Vynikající díl série, 80%. Hudební režie v celém cyklu: Jiří F. Svoboda ()

ondrula 

všechny recenze uživatele

První díl Sousedé byl dost o ničem a dost jsem se nudil. Hlavně proto, že nemám rád Císlera, příliš mi připomíná mýho strejdu. Pak jsem ale viděl díl Stopařka a přestože jsem musel strpět strašlivou Stašovou, královsky jsem se bavil u manželské dvojice Bohdalová - Křiváček, to byly výkony, které mi vynahradily snad i toho Císlera. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Během 2 dnů jsem zkouknul všechny epizody tohoto polozapomenutýho seriálu. Působí to chvílema dost naivně a všechno je vyhnaný až do absurdnosti, ale celkově se mi to docela líbilo. Tady něco málo ke každýmu dílu zvlášť... 1. díl Sousedé: První díl mi přišel asi takovej nejvíc poučnej. Jde prodej ojetýho auta a je tam stručně vysvětleno, co by měla smlouva obsahovat, povinnosti prodávajícího, povinnosti kupujícího, atd... 2. díl Kamarádi: Ožralej kamarád odveze druhýho ožralýho kamaráda do nemocnice a pak se řeší, jestli šlo o tzv. krajní nouzi. Nicméně je úplná hovadina, aby někoho usvědčili z řízení pod vlivem na základě toho, že má u zaparkovanýho auta ještě teplej motor. 3. díl Stopařka: Těhotná holka se chce vdávat, tak se rozhodne stopovat, že snad uloví manžela timhle způsobem. Automobilismu se tento díl dotýká naprosto okrajově. Jinak výbornej Kaiser v roli cikána Deža. 4. díl Střepy pro štěstí: Císler vymyslí novej způsob, jak ojebat pojišťovny. No možná, že pojišťovny v dobách socialismu byly při vyplácení škod poněkud lidštější, když v podstatě všechno patřilo všem, ale velmi silně pochybuju o tom, že by takhle naivní pojistný podvody mohly projít. 5. díl Smolař: Nějaký peripetie ohledně ukradenýho Renaulta 9. Zloděj měl údajně papíry z nabouraný červený R9, ukrad zelenou a z vraku si vzal jen VINko a SPZky a vrak nechal stát u původního majitele. Zase takový těžce naivní. Obzvlášť, když těch tuzexovejch aut tady tenkrát jezdilo jako šafránu. 6. díl Fígl: Tak tohle je velice zajímavej díl z historickýho hlediska. Při dovozu auta do ČSSR se platilo poměrně brutální výpalný státu vypočítaný podle zdvihovýho objemu. Zde konkrétně u auta s objemem 2,2L vyšlo téměř na 80.000 Kčs. 7. díl Vrata: Taková jemná kritika socialistickýho hospodářství. Císler potřebuje vrata, shání dřevo, shání truhláře, rozdává úplatky a stejně sežene hovno. 8. díl Děti k pohledání: Automobilismu se tento díl netýká vůbec. Jedná se tam o vymyšlený dědictví. 9. díl Šampáňo: Pro mě asi nejlepší díl, s nečekanym rozuzlenim. František Husák tady exceluje a tvrdí o sobě, že je téměř abstinent, což od něho zní dost komicky :-) ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Kolem 25. minuty, když vyndává pan Karel (Miloš Kopecký) ze svého auta pouzdro na housle, lze spatřit v čelním skle jeho automobilu odraz mikrofonu zvukaře. (rakovnik)
  • Ve většině epizod účinkuje Jiří Císler. Ačkoli se jedná o seriál týkající se motorismu, herec nikdy neměl řidičský průkaz a v celém seriálu, také není vidět, jak řídí auto. Jedinnou vyjímkou je epizoda Vrata, kdy je v jedné ze scén zřejmé, že pár metrů na parkovišti se Škodou 120 jede skutečně on. (cundak)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno