Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (877)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Překvapivě hodně povedená sci-fi záležitost, jež navíc nabízí několik hodně zajímavých myšlenek a po několika dnech ve mně stále zraje jako víno. Atmosféra je sympaticky drsná a nekompromisní. Akce je pak vizuálně nápaditá, ostatně skoro jako samotné vagóny nekonečného vlaku. Trochu mě proto mrzí malinko odfláknutý závěr s pár wtf momenty. I přesto hodně povedená záležitost a příjemné potvrzení toho, že Chris Evans již v pohodě utáhne film i bez amerického štítu v rukách. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Strýček Bong z východu a jeho dystopická pohádka o tom, kterak zpustlý kapitán Mérika hledá mašinfíru Edu. Což o to, místy je ten žánrový hybrid hodně originální, byť hraničí se samoúčelnou exhibicí či připomíná specifické filmové světy stvořené jmenovcem postavy Johna Hurta. Herci mizí ze scény jako by se hrálo o trůny a jejich výkon je občas překvapivě (Evans) či nepřekvapivě (protézová Tilda) dobrý. Jen škoda, že loutkový revolucionář Curtis a jeho kohorta pojídačů švábího želé neprošli vagónem s fanoušky fotbalové Sparty, aby si všichni nad směřováním tohoto postapo expresu položili otázku: „Proč?“.. ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Neviem kto je Joon-ho Bong ale tento film vyzerá ako nezvládnutý projekt snaživého debutanta. Prvá hodina je veľmi fajn. Originálna, s výbornou atmosférou a zaujímavými akčnými scénami. Ale postupne sa z toho stane prehliadka WTF momentov aby vo finále nastúpila už úplná facepalmiáda. Takže nakoniec to nefunguje ani v dramatickej, emočnej ani myšlienkovej rovine. Hlavne ma mrzí ten premárnený potenciál. Toto mohla byť veľká vec. A tie triky výrabalo nejaké decko v garáži? ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Postapokalyptické sci-fi, které podobně jako The Divide nebo i seriál The Walking Dead ukazuje, že při katastrofě se člověk stane sám sobě největším nepřítelem. Je to trošku paradox, trošku stupidita, ale film se s tím nakonec zvládne velmi slušně vypořádat. Populace je rozdělena na kasty, ale na rozdíl od The Divide zde není tolik znatelný psychologický rozměr, film se soustředí z velké části čistě na odboj. Sci-fi prvků zde není mnoho, ale i to málo dokáže dobře vtáhnout dovnitř fikčního světa, v němž akce a slušné tempo udrží pozornost po celé 2 hodiny. 7/10 ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Pozri sa, takí sú ľudia. Smiešni. Úbohí.“ Spoilery. Parádna vízia. Uchvacujúca záležitosť, ktorá možno jemne vykráda Aldissov Nonstop, ale nakoľko ide o moju obľúbenú knihu, nevadilo mi to. Najskôr narýchlo prebehnime, prečo dávam „len“ 80%. Je to síce príjemne dlhé (v pohode by som si to vedel predstaviť ako seriál, to by možno bolo ešte lepšie), ale ku koncu to predsa len už troška stráca na tempe. Občas sú tam dramaturgické naschvály, niektoré veci som nepochopil (ženy a starci z posledného vagóna prežili, alebo zastrelili aj tých?). Úroveň CGI je poslabšia. Miestami hapruje logika. Na čo smotánke vo vlaku boli tí z posledného vozňa? Ak ich mali len kvôli deťom, tak to sa pravdepodobne dalo riešiť jednoduchšie. A čo vlastne celý čas robili, 17/18 rokov? Ráno sa zobudili a čo? Rozpaky som mal i z nezrozumiteľnosti počtov a to ako vozňov (občas to vyzerá ako súprava s pár vozňami a z iných záberov je to dlhé ako Brno), tak ľudí (koľko bolo tých „zozadu“? Občas to vyzeralo na malú skupinu ľudí a inokedy na spoločenstvo čítajúce 100 a viac osôb). Prečo majú vojaci prichádzajúci do tesného kontaktu s potenciálnymi vzbúrencami prázdne zásobníky? Alebo šlo nebodaj o vopred zinscenovanú záležitosť zo strany Wilforda a Gilliama??? A občas si Američan a Kórejec rozumejú aj bez prekladača, pričom ale na začiatku je jasne ukázané, že reči toho druhého nerozumejú. Inak ale parádna jazda a skvelá bomba s mrazivými post-apokalyptickými výjavmi ubiehajúcimi za oknami vlaku. Vynikajúci kasting. Fakt neviem, kto bol najlepší, každý tu mal svoje miesto. Nádherný dizajn jednotlivých vozňov (akvárium, záhrada, škola), ale i parádne rekvizity či kostýmy; všetko pôsobí reálnym dojmom ako niečo, čo funguje už 18 rokov bez prestávky a postupne sa to rozpadáva. K tomu drastická akcia (na bitku s kukláčmi len tak nezabudnete) a s tým súvisiaci nekompromisný prístup k vyvražďovania hlavných postáv. Veľmi kladne hodnotím dokonalú zbierku záporných postáv, celkovú nejednoznačnosť ústrednej myšlienky a rozporuplnosť témy (slávne vzbury v histórii boli detailne naplánované pre princíp vyššieho dobra). Bolo to, čo robil Wilford naozaj zlé? Na strane druhej, komu by vyhovoval taký život, akí viedli tí na konci? Strašne sa mi páčil aj celkový koncept, že zo starých krvavých konfliktov sa postupom času stali legendy až rozprávky a postupne sa rodila generácia, ktorá svet mimo vlaku nepoznala. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (35)

  • Snímek vychází z francouzského komiksu „Le Transperceneige“ a původně se s ním počítalo pouze pro asijský trh. (agass)
  • Režisér Bong Joon Ho sa často stretával s producentom Harveyom Weinsteinom, ktorý často zasahoval do natáčania a požadoval „svoju“ verziu filmu. Spomedzi mnohých žiadostí producent trval na odstránení scény s rybou v prospech ďalších krokov. Bong, ktorý to vo filme považoval za svoj obľúbený záber, bol pevne presvedčený o tom, že ho vo filme ponechá. Producentovi povedal, že si záber chce nechať z osobného dôvodu, ako poctu svojmu zosnulému otcovi, ktorý bol rybárom. Keď to Weinstein počul, povedal, že rodina je pre neho veľmi dôležitá, a tak súhlasil. V rozhovore režisér povedal: „Bola to ku*evská lož. Môj otec nebol rybár.“ (maramashi)
  • Scénarista a režisér Bong Joon Ho mal výhrady k obsadeniu Chrisa Evansa do hlavnej úlohy kvôli jeho svalnatej postave. Cítil, že ako obyvateľ chvostovej časti s extrémnou chudobou, Chris by nemal byť obzvlášť fyzicky v poriadku. Kostýmy a pozorné uhly kamery zabránili tomu, aby sa Evansova postava prejavila. (maramashi)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama