Režie:
Dario ArgentoScénář:
Dario ArgentoKamera:
Luigi KuveillerHrají:
David Hemmings, Daria Nicolodi, Gabriele Lavia, Macha Méril, Clara Calamai, Dario Argento, Salvatore Baccaro, Attilio Dottesio, Bruno Di Luia (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Během parapsychologické konference vycítí věhlasná telepatka Helga Hullmannová přítomnost někoho, kdo se chystá spáchat vraždu. Ještě téhož večera je žena zavražděna neznámým zabijákem. Marcus Daly (David Hemmings) je anglický klavírista žijící v Říme, který se stane svědkem brutální vraždy. Poté, co se díky příliš horlivé reportérce Gianně Brezziové (Daria Nicolodi) ocitne na titulních stránkách novin, se Daly pustí do vyšetřování na vlastní pěst. Když jsou však na místě další vraždy zanechány usvědčující důkazy, Daly si uvědomí, že mu jde vrah po krku. Následuje závod s časem, jehož cílem je rozluštit záhadu – která se zdá být spojena s dětskou ukolébavkou a s chátrajícím sídlem na předměstí. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (136)
Tak tohle bylo opravdové dílo,Arganoto dosatl větší možosti,napští drží s minimem mrtvých,vše je v začátku,ale my,vy nedáváte pozor a čekáte,že na všechno příjdete časem než skončí úplně film. Vybral si opět vraha o,kterém bychom neřekli,že je vrah. Tohle byl pro mě velmi rozhodující krok co se týče Argantovy tvorby,tím si potvrdil svůj post režiséra,který se pro tajemné brutální detektviky a horory přímo narodil. Tmavě červená je jednoduchá a přitom tak složitá. ()
No asi je hezké, že je Argento takový machr přes vizuály a výtvarnou stránku, ale mně to nestačí, když má k tomu béčkový scénář, diskutabilní herecké výkony a dost nelogičností v chování postav. A vzhledem k tomu, že ústřední zabiják není žádná nadpřirozená bytost, ale člověk z masa a kostí, vyznívají některé strašidelné scény vysloveně úsměvně. Ale počítám, že v sedmdesátých letech mohly i někoho vystrašit. ()
Prvý päťhviezdičkový zárez na pažbe Dario Argenta. Trefa do čierneho, v tomto prípade teda skôr do tmavo červeného. Talentovaný taliansky režisér zúročil skúsenosti z predchádzajúcich svojich snímkov a vypiloval svoj filmársky štýl do dokonalosti. V roku 1975, vo veku tridsať päť rokov, natočil silne atmosferický mysteriózny krimi horror "Profondo rosso". Pozrel som si ho v pôvodnom znení (po taliansky) s českými titulkami a po celý čas som chrochtal blahom. Vskutku majstrovské dielo. Perfetto fantastico giallo. ***** ()
Chci napřed poděkovat uživateli giallo, který mi tenhle snímek doporučil. Mistr gialla Dario Arganto má perfektní filmové postupy, které dodržuje do naprostých detailů. Kožené rukavice, velký nůž, temná postava, traumaticky-šílený charakter maniaka, vraždy jsou detailně zobrazené - vše čistokrevný giallo. Moc se mi líbí, když kamera je ve tmě, nebo ve stínu (vše z pohledu vraha, který si prohlíží svou obět'). Miluju, když před vraždou maniak pouští dětské nahrávky. Žlutý zdar g. ('successo giallo'). ()
Deep Red je pravem povazovano za nejzasadnejsi dilo zanru giallo. Mysteriozni a temna story (ktera je na Argentovy pomery nezvykle detailne promakana), investigativni postupy v atmosfere, ktera se da krajet, Argento a jeho typicke vizualni a kamerove exhibice, vyborna Goblin hudba, detske pisnicky, obesene panenky, nekolik labuznicky chutovych brutalitek a velmi silny 70's feeling - jeden z top kousku Argentovy tvorby. Jsem zvedavy a zaroven se desim jak dopadne pripravovany Romeruv 3D remake. 8/10 ()
Galerie (113)
Photo © Rizzoli Film
Zajímavosti (10)
- Aj keď je príbeh zasadený do Ríma, väčšina exteriérových scén bola natočená v Turíne. (shimik77)
- Ve Francii film vyšel pod názvem Les Frissons de la terreur, což v překladu znamená Třást se strachy. (Chatterer)
- V Japonsku tento film promítali až s několikaletým zpožděním pod názvem Suspiria 2. (Chatterer)
Reklama