Režie:
Andy MuschiettiKamera:
Antonio RiestraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Jessica Chastain, Nikolaj Coster-Waldau, Javier Botet, Megan Charpentier, Daniel Kash, Isabelle Nélisse, Morgan McGarry, Jane Moffat, Melina Matthews (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Burzovní makléř Jeffrey Desange, který po finanční krizi v roce 2008 přišel o veškerý majetek, zavraždí v záchvatu šílenství své kolegy i manželku, se kterou má dvě dcery, tříletou Victorii a roční Lily. Obě dívky odveze pryč z domova. Někde uprostřed lesů dostane na zasněžené vozovce smyk, auto sjede ze srázu a dole v rokli narazí do stromu. Při nárazu se Victorii rozbijí brýle, které musí nosit. Všichni přežijí a Jeffrey odvede dívky do nedaleké opuštěné chaty. Zde má v plánu obě dcery zabít a pak zastřelit sebe. Je ale napaden záhadnou černou postavou, která ho zabije. O pět let později Jeffreyho identické dvojče Lucas najímá záchranný tým, který obě dívky v lese našel. Dívky jsou odvezeny na kliniku dr. Dreyfusse. Hovoří o jakési „mámě“, která se o ně v lese starala. K Lucasovi jsou zpočátku nepřátelské, ale poté, co Lucas dá Victorii brýle, ta ho poznává a obejme ho. Lucas a jeho přítelkyně Annabel získají dívky do své péče… (TV Nova)
(více)Videa (28)
Recenze (1 026)
Stejně jako letos oscarová Jennifer Lawrence přišla po svém triumfu s žánrovým veletočem a po romantické komedii nás „potěšila“ hororem, obdobnou cestou se vydala téměř oscarová Jessica Chastain. Její Mama však dopadla o poznání lépe. Představuje malé sestry, které pět let svého života strávily samy v opuštěné chatě uprostřed lesů, kde pozbyly kus své lidskosti. Teď se dostávají do „rodiny“ svého strýce, starost o dívky bez sociálních návyků však padne na jeho přítelkyni, potetovanou baskytaristku s tváří zmiňované (a velmi dobře hrající) Chastain. A ta to mít snadné rozhodně nebude. Snímek námětově vychází z krátkometrážního kousku Mamá argentinského režiséra Andrése Muschiettiho, který díky zlaťákům producenta (a jistě i mentora) Guillerma Del Tora usedl na režisérskou židli znovu. Jen je škoda, že se oba pánové rozhodli ukázat digitálního bubáka hned na začátku (kterak lapil otce obou dívek), protože si tím tak trochu do prachu země zašlapali potenciálně děsivé momenty, které ve změti disharmonických tónů a funkčních lekačkách přicházejí. Příjemně gradující, vztahově napjatý a zručně natočený horor pak bohužel sráží i doslova pohádkový závěr, za který by si tvůrci zasloužili pořádnou facku. Znepokojivá duchařina, které paradoxně škodí často se promenádující Mama. Silné 3* ()
Mama působí jako film někoho, kdo má vedle nesporného talentu nulové zkušenosti. Andrés Muschietti celovečerně adaptoval svou tříminutovou prvotinu a kvalitativně se rozstřelil ve dví. První půle filmu je atmosférická, napínavá a do jisté míry nevyzpytatelná žánrová pecka, která ví, kdy zasadit úder v podobě standartní lekačky, kdy zasadit lekačku podpásovou a kdy děsivou scénu nechat zcela apaticky plynout v pozadí. V momentě, kdy začne titulní zlo infiltrovat plátno, sice pořád není nic ztraceno, jelikož je panímáma dostatečně škaredá svině, avšak v závěrečné třetině je už fantasmagorie příliš a střídá v objasňování jedno klišé za druhým (stará léčebna, pomatená ženská, duchové, varování/nápovědy zemřelých ve snu apod.), přičemž digitální bubák z plátna téměř nesleze. Nuda. ()
Režijně vlastně velmi dobrá a místy hodně atmosférická podívaná, u které se občas i příjemně leknete. Jenže to už dneska vážně nikdo neumí napsat výborný nepředvídatelný hororový scénář? Zde se totiž zpočátku slušný námět v průběhu čím dál více rozplizává. Čím více vidíme titulní Mamu, tím více je to stupidnější. O přiblblém závěru radši ani nemluvím. Režie to ale stále drží v mírném nadprůměru a Jessica Chastain to také bez problémů utáhne. Takže až na ten scénář vlastně docela fajn.60% ()
Senzační nápad využít divoké vlčí děti a zkombinovat je s duchařinou. Z několika scén opravdu běhal mráz po zádech a dílo si bylo schopno udržet kvalitní strašidelnou atmosféru, při níž byly nejděsivějším prvkem bezkonkurenčně ty malé holky, co ve tmě běhaly po všech čtyřech. Nicméně scény s Mamá byly také skvělé a to její zkroucené tělo mne bude strašit ještě dlouho. Naopak připomínky bych měl k příběhu doktora, jehož účást mi připadala trochu uspěchaná a jeho motivy nebyly takřka vysvětleny. K tomu jsem ještě nebyl nejspokojenější s finální scénou na skále a kdyby konec proběhl jinak a tím nemyslím nutně happy end, možná bych dal i pět hvězd. 84% ()
Jen houšť, chtělo by se zvolat! Jenže otázkou zůstává, s kým bych potom chodil do kina? Páju jsem po filmu našel smotanou pod sedačkou v prázdném kelímku od ledové kávy a Jirka se objevil o řadu výš, kde týden starým rohlíkem neúnavně mlátil dvě puberťačky, které si spletly kino s dámským klubem na Frekvenci 1. Vážně, děcka, nechoďte nám na horory, když ještě nosíte plenky. Začíná jaro, tak vyrazte s rodiči třeba na kolotoče. Pak vám ještě všem můžu říct, že se docela bojím dalšího setkání s mojí mámou... Nebylo to to nejlepší, u čeho jsem se kdy bál, ale dovolte, abych si tu veřejně obhájil svoje čtyři růžence. Atmosféra - efekty - hudba - holčičky - Jessica. To je dohromady sice pět, ale Jess bych si s dovolením nechal pro sebe. No, a teď jdu zavolat mámě, abychom si ujasnili náš vztah. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (22)
- Jessica Chastain bola prvou a jedinou voľbou pre rolu Annabel. (Arsenal83)
- V roce 2008 stejnojmenný tříminutový snímek Barbary Muschietti zaujal Guillerma del Tora natolik, že se rozhodl financovat celovečerní film na stejné téma. (Chatterer)
- Každý deň trvalo štyri hodiny, kým naniesli make-up na Javier Boteta v role Mamy. Ďalšie dve hodiny trvalo make-up potom odstrániť. (Arsenal83)
Reklama