Obsahy(1)
Od Senegalu, přes Orient, Benátky až k Paříži. "Jsem z Marseille, ale nepatřím nikam. Mou vlastí je tanec a mou zemí je celý svět. Tanec a lidstvo, tam jsem doma," říkal Béjart, podle mnohých filozof uvažující tanečně. "Jediné umění, s nímž je tanec důvěrně sblížen, je hudba." Jako hudební předlohy používal nejen soudobé skladatele, ale i hudby lidové a národní. "Jaký je můj názor na krásu? Krása je jako květina, nemůžete se jí opravdu zmocnit." Ve svých projektech se Béjart vracel i k původním tanečním rituálům zemí Asie a Afriky. V letech 1954-1957 vedl s J. Laurentem v Paříži Ballets de l'Etoile, poté založil Ballet-théâtre de Paris, pro který vytvořil řadu choreografií a výprav. V roce 1960 založil v Bruselu svůj proslulý soubor Balet XX. století (Ballet XXe Siécle), který sbíral různé ceny a na dlouhodobých turné sklízel ovace po celém světě. Z množství proslavených choreografií lze jmenovat Bolero, Notre Faust, A la recherche de Don Juan nebo Nijinsky, Clown de Dieu. V roce 1987 přesídlil z Bruselu do švýcarského Lausanne, kde založil soubor Béjart Ballet Lausanne. V Praze vystoupil Béjart v rámci mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro 1987. Uvedl devatenáct krátkých baletů, ve kterých pod názvem (oficiální text distributora)
(více)Recenze (3)
Příjemný nenucený umělecký tanec může mít příjemné chvíle, tato je jedna z nich. ()
Čistočistá K R Á S A ! . . . A nemusí být na TO člověk hnedle nějakým znalcem nebo vzývačem moderního tance... - - - - - (Poprvé s rozkoší a okouzlením viděno 28.12.2011 na brzce ranním >krásném prostoru< , hodnocení šťastné 7., komentář zde ve stručnosti a pokoře vším tím zčerstva emotivně ovlivněn do třetice nadšený - 28.12.2011) ()
Místy neuvěřitelně intenzivní.. ()