Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (331)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Kelly Marcel, Sue Smith | Hudba: Thomas Newman | Produkcia: Alison Owen, Ian Collie, Philip Steuer | Distribúcia: Walt Disney Studios Motion Pictures | Štúdio: Walt Disney Pictures, BBC Films, Essntial Media, Ruby Films, Hopscotch Features | Rozpočet: 35 miliónov $ | Tržby: 99,912,381 $ || Na prvý pohľad až absurný námet, ktorý predpovedá úplný prepadák. Nie však, ak má film hercov, ako je Hanks a Thompson. Ten príbeh je miestami fakt slabý a scenár občas padá do sentimentálnosti a emočného vydierania. Dokonca ani tvoriaci proces nie je dosť zaujímavý, pôsobý skôr infantilne a lahkovážne. Ale i všetky tie negatíva prehlušuje dôvtip, nadhľad a herecký koncert zúčastnených. Producenti vtom museli mať nie len peniaze, ale aj srdce, pretože s týmto by ktokoľvek v dnešnej dobe produkčne nevyliezol. Na jedno videnie silný nadpriemer, a pre mňa milé prekvapenie. 77% | Videno v Cinestar Anděl, 18.2.2014, Praha | ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tento snímok je tá pravá vzorka DNA Disneyho štúdia. Dojemná, milá, krásne natočená. S prihliadnutím na dramatičnosť sa, ako je všeobecne známe, príbeh pozmenil aby mohol operovať v takomto žánri, ináč by sme tu mali pravdepodobne tragédiu. Obe dejové línie sú síce svojim rozprávaním a atmosférou odlišné, spolu však tvoria príbeh, ktorý sa dopĺňa a posúva ďalej. Z môjho pohľadu ( a pravdepodobne z pohľadu každého, kto miluje snímky žánru film o filme ) ide o excelentnú a oddychovú zábavu, niečo čím si dokonalo môžem spríjemniť deň. ()

Reklama

predators 

všechny recenze uživatele

P.L. Traversová je opravdu protivná ženská, to poznáte okamžitě...ale postupem času... Příběh malé holčičky se prolíná s dějem kolem tvorby filmové Mary Poppins a kolem mazání medu na pusu P.L.T. kvůli autorským právům. Aby toho nebylo málo, tak se to ještě trochu víc zamotá a nakonec se na to hezky dívá. Tom Hanks opět excelentní a oblíbíte si i svým způsobem protivnou PLT. 70% ()

salisbury 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemný příběh o autorce P.L.Travers ve skvělém aranžmá Emmy Thompson, která své slavné knížní dítko o Mary Poppins nechce jen tak dát z ruky a snaží se ze všech sil před světem pohyblivých obrázků uchránit svou minulost vklíněnou v knižní bestsellerové publikaci. Walt Disney se krásně na filmovém plátně rozpohyboval úžasným Tomem Hanksem, který má jako herec stále co říct a také řiká. Nechal jsem se ukolébat vůní anglického čaje, který mi naservíroval se špetkou mléka Mickey Mouse a já za jeho přítomnosti šálek s chutí vypil až do závěrečných titulků. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdo z ústředního duelu vyjde jako vítěz, je zřejmé již z faktu že film produkovalo studio Disney, které námět využilo k laciné propagaci vlastních hodnot a výrobků. Sebe-oslavnému tónu jsou podřízeny veškeré příběhového nuance i charakteristika postav. Informace, jež nezapadaly do předpřipravených škatulek pro Walta Disneyho (stále usměvavý, do morku kosti pragmatický all american man) nebo P. L. Traversovou (upjatá ctitelka viktoriánské morálky), zůstaly jednoduše opomenuty. Z filmu se tudíž nedozvíme, že Traversová byla neortodoxní bisexuálkou oddávající se zenovému buddhismu a na přetřes pochopitelně nepřichází ani Disneyho šovinismus a anti-semitismus. ___ Snaha zoufalé spisovatelky sabotovat svou přítomností americkou premiéru toho, v co Disney proměnil její knihu, je prezentována jako humorná epizodka, která nejenže nemohla nijak ohrozit úspěch pětioscarového filmu, ale navíc vedla ke stěží uvěřitelnému autorčinu prozření. Cynickým divákům nedává Hancockova variace na romantické komedie (ve které logicky absentuje sex) jinou možnost, než ženiny slzy ve finále interpretovat proti srsti jako projev bezmoci nad její prohranou bitvou s mediálním konglomerátem. Přijde mi zvláštním způsobem zvrácené, když navenek hřejivý film pro celou rodinu bez uzardění tvrdí, že je v pořádku, znásilní-li mocné studio kvůli vyšším výdělkům jednu tvůrčí vizi. Výsledkem přece byl dodnes milovaný film, tak proč se zlobit. ___ Nehledě na neférové rozložení sil, vedoucí nás v rozporu se současnou náladou ve společnosti k tomu, abychom fandili zámožnému kapitalistovi, Pan Bank není filmem, který by se v jakémkoli ohledu čímkoli vymykal. Snaha oživit interiérové drama s přepisováním scénáře flashbacky dojíždí na nesystematické využívání těchto skoků v čase (vzpomínání není „spouštěno“ přítomným děním) i na jejich nadměrnou sentimentalitu a vizuální kýčovitost (která oproti takovému Válečnému koni není sebe-uvědomělou připomínkou toho, jak vypadala technicolorová melodramata). Hledání paralel mezi postavami reálnými (rodiče Traversové) a fiktivními (hrdinové knihy) je stejně nucené a rádoby objevné jako v biografickém Hitchcockovi a celá dějová linie z minulosti tak působí nadbytečně a pouze zdržuje vyprávění. ___ Emma Thompson působí znuděněji, než její postava vyžaduje a Hanks hraje natolik zidealizovanou a instantně pomilováníhodnou verzi Disneyho, že jenom čekáte, kdy kolem něj začnou tančit a zpívat animované květiny. Herecká a režijní vyprázdněnost filmu, který dokáže – oproti filmové Mary Poppins – o síle imaginace jenom mluvit, kulminuje v jedné z posledních scén, ve které jsme na zázračnou charakterovou proměnu spisovatelky upozorněni tím, že žena na sobě má šaty hřejivějších barev a sedí v místnosti zalité světlem. Mraky odtáhly, po dešti přichází slunce a my můžeme z kina odejít s pocitem, že je vše takové, jaké by si to pan Disney přál. 50% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, ScarPoul ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Součástí závěrečných titulků jsou i autentické fotografie. (SniperG1)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama