Režie:
Antoine FuquaScénář:
Richard WenkKamera:
Mauro FioreHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Márton Csókás, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Haley Bennett, Bill Pullman, Melissa Leo, David Meunier, Alex Veadov, Vladimír Kulich (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve snímku The Equalizer představuje Denzel Washington bývalého člena elitní tajné vojenské jednotky McCalla, který předstíral svou smrt, aby mohl začít žít poklidný život v Bostonu. Když kvůli záchraně života mladé dívky Teri (Chloe Grace Moretz) musí svůj dobrovolný odpočinek ukončit, ocitá se tváří v tvář extrémně násilným ruským gangsterům. Během tohoto zúčtování se v McCallovi znovu probudí touha po konání spravedlnosti. Pokud se tedy ocitnete v nesnázích s mizivou šancí na záchranu, a nemáte se na koho obrátit, McCall vám pomůže. Je tím jediným, kdo dokáže vaše problémy vyřešit jednou provždy. Je to Equalizer. (Falcon)
(více)Videa (18)
Recenze (1 163)
Z Chloëmydie roste rozkuřovačka měsíce. Ivan byl očerněn. Denzel obělen. Uvěřitelné asi jako Pučálkovic Amina. Osobně si myslím, že filmy podobného ražení mohou být spouštěčem konání tzv. osamělých střelců. Lidé si - tak nějak bez výjimky - lebedí v pocitech vlastní neomylnosti a spravedlivosti mezi nespravedlivými. Při pohledu na nečekaně vydařené konání nepravděpodobného hrdiny pak, v kombinaci s vlastními frustracemi, může načatý exemplář pocítit potřebu si také zablbnout a urvat trošku toho obdivu čtrnáctiletých kurviček či obstarožních pokladnic z mauntfýldů. I tak jsem se hezky pobavil. Kladivo již mám. Stopky též. Odhaduji vás na šestnáct vteřin. Ale máte šanci se napravit... ()
Mal som dojem, že Denzel už v akčnom žánri nemá čo ponúknuť, ale Fuqua z neho vyžmýkal posledné dávky charizmy, čo v podstate zachraňuje celý film. Fuquova rutinérska réžia nabrala smer k poctivejšie odvedenej práci a aj keď je to stále popcorňák, nepostráda to atmosféru, skvelú kameru a dobrý strih. Za mňa spokojnosť, aj keď to mohlo byť menej rozťahané. 85%. ()
Dvě věci mám k filmu. Nedokázal jsem se emočně vůbec přiblížit k hlavnímu hrdinovy. McCall působí tak suveréně, až není šance v něm vidět člověka a to při vši úctě k hereckému umění Denzela Washingtona, který opět podává velmi zdařilý výkon. Druhá věc, která mně nepřišla vůči mně fér, byla závěrečná akčňárnička v Bauhausu. Kdysi jeden moudrý pán řekl, budiž světlo a bylo světlo a toho by jsme se měli všichni držet a když říkám všichni, tak tím myslím všichni, pane Fugua a ne že nám půlku závěrečného fightíku hodíte do tmy s hudbou jakože artíček. Přes to všechno si však Equalizer nezaslouží abych si na něm trénoval činnost kata mydláře. Má tempo, skvělé společné scény Denzela s Martonem ve kterých se nešetří drsňýckým charismatem a akcička je tady taky docela za fešandu. Mám dojem, že Přemek Podlaha bude docela čumět, k čemu všemu může Béda Trávníček využít zahradnický náčiní. ()
Buď to berete, nebo ne, o ničem jiném to není. "To" znamená, že Robert McCall má nervy z oceli a téměř božské schopnosti, takže je úplně jasné, jak to celé dopadne. Maximálně se může stát, že se některý ze sidekicků nedožije titulků, ale co už, takový je žánr;) "To" také znamená, že Marton Csokas je sociopatický démon s o něco méně božskými schopnostmi, a - jak jinak - s efektními vorskými kérkami, před kterými by měl respekt i Viggo Mortensen;) A ten zbytek je tak nějak celkem nedůležitá soustava rekvizit, aby se to celé mohlo nějak hýbat kupředu. Je to méně efektní a prostší, pokud jde o životní úroveň hrdinů a s ní spojené zasazení filmu, než takový John Wick, ale body count je v Equalizerovi taky slušný. Nejsem si jistý, jaký byl smysl natočení tohoto snímku, protože na to, aby rozjel nějakou sérii, podle mě nestačí - ale musím uznat, že Antoine Fuqua to má stále v paži, a že jsem nějakou dobu měl ekvalizér ve Winampu (ano, někdo to stále ještě používá) přebarvený načerno:) Je to zkrátka velmi slušná žánrovka, která nemá hektické tempo a kulometný střih, ale místo toho má skvělé "já vím, že ty víš, že já vím, že ty víš" dialogy. Takže i když jsem se nemohl zbavit dojmu, že se tu někdo snaží navodit dojem, že je to tak trochu jako Leon, pozitiva převažují. A kdybych si měl vybrat, jestli radši znovu tohle nebo Muže V Ohni, tak vyhraje Equalizer. Ale těsně, takže i tady 70%. ()
|| Scenár: Richard Wenk / Michael Sloan, Richard Lindheim - The Equalizer (TV seriál) | Hudba: Harry Gregson-Williams | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Village Roadshow Pictures, Escape Artists | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 191,700,000 $ || Pravdepodobne si Fuqua splnil sen z mládí, a natočil idealistický akčňák s Washingtnom. Medzičasom však Denzel zostarol, a vnímanie plynutia metráže u divákov sa zmenilo tiež. Ten film ničím neurazí. A to je ten najväčší problém. Neprekvapí zvratom, tempom, myšlienkou, ani technickou vycibrenosťou. I cez to všetko, že je ten film skôr ako z pred 30 rokov, je tak majstrovsky natočený a audiovizuálne zladený, že v našich krajoch bude trvať ďalších 30, aby niekto z formálnej stránky natočil niečo podobné. Ps: Marton Csokas by si už konečne zaslúžil obsahovo plnohodnotný film, s filozoficky prehĺbenou postavou. 40% | CineStar Černý Most Praha, 24.9.2014 | ()
Galerie (49)
Zajímavosti (35)
- Ponuku na réžiu odmietli Nicolas Winding Refn a Rupert Wyatt. (Arsenal83)
- V úvodu filmu čte Robert McCall (Denzel Washington) knihu od spisovatele Ernesta Hemingwaye s názvem "Stařec a moře". Kniha je o rybáři zápasícím s obrovským mečounem, a právě veliký mečoun visí ve filmu nad postelí zkorumpovaného policisty, kterého McCall dusí výfukovými plyny v autě. (FTP)
- Elektrické zásuvky v moskovskej kúpeľni sú anglického, nie ruského typu. (Laslo)
Reklama