Režie:
Antoine FuquaScénář:
Richard WenkKamera:
Mauro FioreHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Márton Csókás, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Haley Bennett, Bill Pullman, Melissa Leo, David Meunier, Alex Veadov, Vladimír Kulich (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve snímku The Equalizer představuje Denzel Washington bývalého člena elitní tajné vojenské jednotky McCalla, který předstíral svou smrt, aby mohl začít žít poklidný život v Bostonu. Když kvůli záchraně života mladé dívky Teri (Chloe Grace Moretz) musí svůj dobrovolný odpočinek ukončit, ocitá se tváří v tvář extrémně násilným ruským gangsterům. Během tohoto zúčtování se v McCallovi znovu probudí touha po konání spravedlnosti. Pokud se tedy ocitnete v nesnázích s mizivou šancí na záchranu, a nemáte se na koho obrátit, McCall vám pomůže. Je tím jediným, kdo dokáže vaše problémy vyřešit jednou provždy. Je to Equalizer. (Falcon)
(více)Videa (18)
Recenze (1 163)
Asi nejlepší nástupce 96 HODIN. Fuqua umí a když dostane kvalitní scénář (Wenk se vybičoval, jinak nic oslnivého na kontě nemá) a ideálně i Denzela do hlavní role, je to radost sledovat. Nikam se nespěchá, naopak jsme pečlivě seznamováni s hrdinou, což se krásně zúročí, když konečně vyhlásí válku nepříteli a násilí začne nevyhnutelně eskalovat. Denzel jako drsný sympoš tradičně vládne, ale záporák ma taky slušné charizma, a Fuqua svědomitě klade na přední místo hrdinu a zároveň to permanentně vizuálně nakopává. Škoda, že po expozici zmizela z filmu postava Aliny a taky že tábor klaďasů de facto neutrpěl žádné ztráty. A MUŽ V OHNI se mi líbil o něco víc. ()
Něco mezi Muž v ohni a Mé druhé já, přičemž - jak už to tak u kopií bývá - je Equalizer horší. Zpomalovačky jsou k smíchu, příběh buď netuší, o čem chce vyprávět, nebo se snaží za každou cenu překvapit (každopádně působí nesourodě), záporák to s blazeovaností přehání a nebýt v hlavní roli Denzel, člověk by mu tu touhu po zlepšení světa nevěřil. Nemluvě o tom, že je hrdina až příliš nadčlověk, než aby se o něj byť na okamžik mohl divák skutečně bát (kam se chce dostat a ke komu, tam se prostě dostane, logika/nelogika). Nenudí to, je třeba ocenit nekompromisní styl a ve finálním fightu mezi regály geniální song Zacka Hemsyho, ve výsledku je to ale pořád JEN odvar z toho, co už jsme viděli jinde a lépe. ()
Ultimátny sen zamestnancov Baumaxu. A film presne podľa môjho gusta. Zľahka dlhší, než by sa patrilo, ale inak bez výhrad. Denzel kruto diktuje (hrá tam to isté, čo vo všetkých filmoch z posledného obdobia, ale je v tej frajerskej polohe nehorázne dokonalý), Csokas si vystrihol najlepšieho záporáka kariéry, dialógy sú dobre napísané, atmosféra temná, tempo krásne graduje a akčné scény majú rozkošne brutálne momenty. Najlepšia akčná dráma široko-ďaleko. ()
Equalizer s Denzelem Washingtonem by se vlastně dokázal úplně přesně přirovnat k Odstřelovači s Markem Wahlbergem, který před lety Fuqua také natočil. Akčně je to natočeno naprosto poctivě, ale film má v sobě tolik průměrných, nezáživných a zbytečných momentů, že být to o čtyřicet minut kratší, vůbec bych se nezlobil. ()
Kdyby se volil nový Bůh, dám hlas Denzelovi. Ten totiž na rozdíl od Boha současného umí opravdu potrestat hajzly a jako bonus se s nima vůbec nesere. Jestli to všechno bylo reálné nebo jestli by někdo tak dokonalý vážně mohl existovat je mně volný jak pásek před večeří, protože ještě pořád je tu řeč jenom o filmech a filmy mají především bavit. P.S: A to všechno za hubičku, jak romantické. (Auckland, NZ) ()
Galerie (49)
Zajímavosti (35)
- Robert McCall (Denzel Washington) nosí vo filme hodinky značky Suunto, model Core All Black a bežecké tenisky značky New Balance. (Irktus)
- Citát na začiatku filmu "Dva najdôležitejšie dni tvojho života sú deň, keď si sa narodil a deň, keď pochopíš prečo." sa pripisuje sa spisovateľovi Markovi Twainovi. Skutočný autor tohto textu ale nie je známy a dôkaz o tom, že ho vyslovil Twain, neexistuje. (Arsenal83)
- Na začiatku filmu si Bob (Denzel Washington) pri príprave do práce oblečie obyčajné látkové nohavice a košeľu s gombíkmi. Je v práci v rovnakom oblečení. Keď však vystupuje z autobusu na ceste z práce, má na sebe modré rifle. Na následných záberoch, keď vchádza do svojho bytu, je späť v šatách, ktoré mal na sebe ráno. (Arsenal83)
Reklama