Reklama

Reklama

Soudný den

(festivalový název)
  • Jižní Korea Illyumyeolmangbogoseo (více)
Trailer

Obsahy(1)

Doomsday Book je poviedkový sci-fi film skladajúci sa z troch rôznych poviedok. Prvá poviedka nazvaná "Heaven's Creation" je o robotovi, ktorý ožil a o tom, čo nasleduje potom. Druhá poviedka "The New Generation" je príbeh z pohľadu chlapca, z ktorého sa stal zombie. Tretia poviedka "Happy Birthday" reinterpretuje "The Christmas Gift" od O. Henryho (William Sydney Porter). (nessbeal)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

maddy 

všechny recenze uživatele

Doomsday Book vyzeral ako celkom ambiciózny projekt. Tri poviedky vynikajúcich juhokórejských režisérov (Pil-seong Im - napr. Antarctic Journal 4*, Hansel & Gretel 5* / Ji-un Kim - A Tale of Two Sisters 5* Good, the Bad, and the Weird 3,5*, I Saw The Devil 4*...) pojednávajúce o „našom“ súdnom dni. Nakoniec sa z toho vyvinula neskutočná absurdita a sklamanie roka 2012 na poli ázijských filmov. Prvá poviedka pojednáva o „zombie“ nakáze. Zombie v podaní Juhokórejcov? Bohužiaľ, nechajte si zájsť chuť! Z počiatku sa jedná o nejakú prapodivnú romantickú komédiu, a keď asi po 20 minútach vypukne nákaza, tak záberov na zombie svet je málo a nečakajte ani žiadne naháňačky s žijúcimi postavami, ani žiaden gore. Jednoducho nepríde nič ... namiesto toho sledujeme ako si juhokórejska moderátorka (alebo politička? Deň po zhliadnutí si už ani to nepamätám) spieva ruské piesne. Osobne som sa ani raz nezasmial. Nejaký pokus o sociálnu kritiku je badať (krátky záber na evolučný vývoj človeka až po zombie), ale všetko je utopené v trápnom nevhodne zvolenom humore. Posledných cca 5 minút na diváka čakajú aj nejaké veľkolepejšie zábery na mesto alebo prelet helikoptérou, ale predošlú nudu to nedokáže zachrániť. Jedine, čo stojí za zmienku je technické spracovanie, ktoré je naozaj na úrovni, vrátane masiek – tých pár zombie Kórejcov nepôsobí tak smiešne ako to znie. 2* / Druhá poviedka značne zmení prístup a jedná sa o filozofickú drámu. „Doomsday“ tu predstavuje strach z robotov vyspelejších ako sú ľudia. Akokoľvek zaujímavo to znie, tak zabudnite na hocičo v štýle „I, Robot“. Jedná sa totiž o pomalú drámu s množstvami dialógov/monológov. Ústrednou postavou tu je robot, o ktorom si myslia, že je Buddha. Zvolený prístup by síce nevadil, ale na to by poviedka potrebovala silný scenár. Musela by pokladať otázky, ktoré „intelektuálne pozdvihnú“ alebo sa nad nimi je možné aspoň zamyslieť. Nič také nečakajte. Jedná sa len o prapodivný pokus o filozofický blábol. V závere sa to navyše snaží vyvolať emócie, ale kde nie je žiaden vzťah k postavám, tam to jednoducho nejde. Čo poviedku opäť drží nad vodou je opäť priam brilantné technické spracovanie. Robot vyzerá ako by vypadol z vysoko miliónového amerického blockbusteru, zaujímavé je nasvietenie budhistického chrámu alebo aj futuristická strohosť chodieb/bytu vytvára aspoň filmové obrazy, na ktoré je radosť pozerať. Škoda len, že im chýba akákoľvek hĺbka. 2* / Posledná poviedka pojednáva o zrážke Zeme s ...ehm... asteroidom vo forme biliardovej gule (nie, to nie je spoiler bolo to už aj v traileri). Keď predošlé poviedky boli značne absurdné, tak pri tejto poslednej je absurdita na maxime. Neviem, či to mal byť pokus o tragikomédiu alebo paródiu, ale poviedka skáče každou sekundou z jedného žánru do druhého. Raz pridáva na vtipe (značne nevtipnom), inokedy sa tvári ako smrteľne vážna apokalyptická dráma, na konci tlačí na pílu a zobrazuje postavy zaliate slzami, ale je otázne, či to myslí vážne, keďže sa venuje takto absurdnej téme. Budem sa opakovať, ale poviedku opäť drží na úrovni len slušné technické spracovanie. 1,5* / CELKOVO: 2* () (méně) (více)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Povídkový film dvou význačných jihokorejských režisérů (co film, to červená čsfd barva) pojednávající o konci světa. Jedna povídka o virové "zombie" nákaze, druhá povídka o robotovi, který přestane poslouchat, třetí povídka o asteroidu, který se k planetě Zemi blíží z hloubi kosmu a zanedlouho dojde k nárazu... to zní jako velmi ambiciózní apokalyptický sci-fi projekt. Ale těšil jsem se zbytečně. První povídka je ještě docela oukej - takhle nějak - byť intenzivněji - jsem si to představoval. Druhá povídka pak celkem razantně mění žánr a nabízí ukecané filosofující cosi. Nic proti záměru, natočené je to hodně dobře, ale co já s tím, když mě onen osvícený robot ani nijak intelektuálně nestimuloval, ani emočně nezasáhl. Závěrečná povídka je pak už čirá otravná fantasmagorie. Až se dozvíte, co k nám z toho vesmíru vlastně letí ... no radši nic. 4/10 ()

Reklama

reqiuem 

všechny recenze uživatele

Ji-un Kim a jeho typické převracení všeho, co se mu dostane pod ruce. Asi těžko nalézt žánr nebo téma, které by to svou podvratnou pitvorností nedokázal zrecyklovat :-)..Tady zvítězila aktuálnost a i přesto, že jsou jednotlivé povídky značně rozporuplné, ať už se to týče emočního dopadu na diváka nebo žánrových peripetií, originální, sebeironizující a výstřední bezesporu jsou. Nejzajímavější povídkou je sci-fi projekt umělé inteligence, který je ale také nejkomorněji natočený, což ale konvenuje s převracením žánrových postupů (kombinace robot- budhistický chrám, změna rolí a konceptů ve vztahu člověk-robot))..Každopádně přináší něco zcela jedinečného právě do vztahu člověka a stroje a nabízí nové pohledy na to, kdo je tu čí tvůrce a kdo se jak odchýlil od své přirozenosti a kdo je to vlastně ten pravý vykladač víry vzhledem k původnímu poselství textu. Na malém prostoru několika minut (s porovnáním ostatních povídek) se tak otvírají nové otázky a pohledy. Nicméně ten, kdo způsobuje skázu ve vší té arogantnosti sám sobě je, jak jinak, člověk. Pointa by nemohla být jiná. To co tu ovšem nové je, vzheldem ke vší té explicitnosti (napadá mě scéna, ve které holka vykonává svou potřebu ve chvíli, kdy se do koupelny dere polorozpadlý a po krvi lačnící zombík), je že člověk i přesto, předstírá, že má vše pod kontrolou a odmítá čelit pravdě. A to je něco, s čím se často v kriticky vyhlížejících filmech nesetkáme, i přesto, že problematizují člověka jako příčinu své vlastní skázy. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Ja som sa narozdiel od J*a*k*u*b*a tešil, pretože hodnotenia tunajších hororových fajnšmejkrov mi jasne naznačili, že mne sa to bude naopak lúbiť. Prvá poviedka o víruse, po ktorom zošalejú kravy a hned' na to sa ľudský druh zmení na brutálne vymakané zombie sa mi páčila už aj kôli pár vtipným vložkám ( televízni reportéri začnú valiť na hudobné nástroje a ženská do toho spieva po rusky, alebo vývoj od neandrtálca po.... ved' sa nechajte prekvapiť ). Druhá je pre zasvätencov zenového budhizmu. Ak Wilíkov Smitíkov robot bol JA, Robot a uvedomoval si svoje ego, tak tento potom bol NIE- Ja robot a dosiahol Nirvány. Kedže sám praktikujem Zazen takže kecy v tejto druhej poviedke sa mi páčili, takže mi vôbec neprekážalo, že som sa ani raz nezľakol, alebo nevýskal od radosti nad utrhnutou hlavou či litrami preliatej krvi. No a tretia... tak to je úlet! ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Chci jen upozornit, že Doomsday Book není zdaleka tak slabý film, jak se tady zatím většina lidí snaží tvrdit. Možná to způsobují nějaká osobní očekávání spojená s předchozími filmy tvůrců, netuším, ale je to nesmysl. Tenhle povídkový film je velmi chytrý a neotřelý, a přestože se mu nedaří držet 100% kvalitu po celou dobu, je to pořád vysoce zábavná záležitost. Téměř neustále tu dochází k převracení nějakých (žánrových, formálních, ideových...) konvencí a příběhy navíc fungují i jako originální satira společnosti, která se vždy strefuje do určitého aktuálního tématu. Kdy jste naposled viděli film o strachu z recyklování se zombie hlavním protagonistou? ()

Galerie (43)

Zajímavosti (2)

  • Film byl oznámen už v roce 2006 a měl se sestávat ze tří segmentů od režisérů Ji-un Kima, Pil-seong Ima a Jae-rim Hana. Zatímco první dva jmenovaní své segmenty natočili ješte ve stejném roce, Han nabíral zpoždění a od projektu nakonec odstoupil. Snímek se tak dostal do kin až po šesti letech, s poslední častí společně režírovanou Pil-seong Imem a Ji-un Kimem. (Raztubyl)

Reklama

Reklama